Gå til innhold

BK: I paradis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte best V3 i farger og tone,V2 i komp,en ville i V2 kuttet litt i topp og litt til høyre,ser bilde er noe kornet,her kommer behandling på sin plass og tar noe.Ved tagning tror eg bilde hadde blitt bedre med raskere lykertid,og ned på iso.

Endret av Tor r
Lenke til kommentar

Likte best V3 i farger og tone,V2 i komp,en ville i V2 kuttet litt i topp og litt til høyre,ser bilde er noe kornet,her kommer behandling på sin plass og tar noe.Ved tagning tror eg bilde hadde blitt bedre med raskere lykertid,og ned på iso.

 

Tusen takk for tilbakemelding :)

Bildet er egentlig et lite utsnitt av et større miljø. Er enig med deg i V2 med kutt i toppen og v3 sin tone ville blitt best. Har iallefall lært meg å få varmere tone i behandlingen nå. Har vært forsiktig med alt annet enn lys, skyggger og kontrast - synes farger har endret seg før jeg har trygt på spaken :)

Har kamera på auto vitbalanse hele tiden, men vil sjekke hvordan det blir om jeg setter det på dagslys, overskyet osv....

Ser jo at de fleste bildene er kalde.....når de kommer fra kamera.

Det er spennende å, inspirerende følge med på deg og dere som behandler bildene deres. Følger med, å prøver å lære :)

Skriver litt om erfaringene da... kanhende noen flere har nytte av det, vi er jo på mange nivåer her :)

Lenke til kommentar

Likte best V3 i farger og tone,V2 i komp,en ville i V2 kuttet litt i topp og litt til høyre,ser bilde er noe kornet,her kommer behandling på sin plass og tar noe.Ved tagning tror eg bilde hadde blitt bedre med raskere lykertid,og ned på iso.

 

Tusen takk for tilbakemelding

Det er spennende å, inspirerende følge med på deg og dere som behandler bildene deres. Følger med, å prøver å lære :)

 

Du har bra kamera,så du vil med tiden få til mye,som du skriver kamera på auto,det var nok mitt første steg det det og,men innså fort en må tørre og teste alle muligheter kamera gir uten og være redd en gjør noe galt.kamera skal ha en mulighet til med enkle grep og stille det tillbake til standard innstillinger,(som det er levert fra fabrikk.fin og lær denne kan vere nyttig om en roter seg bort i alle program valg,ellers tror eg du vil ha mye og hente i og konsentrere deg om ikke for mange typer bilder,(ikke lett det husker det godt selv)og så tror eg som se# skreiv at du vil få mye meir hjelp og veiledning om du våger deg inn på forum,du vil og som du har nevt finne mye og lese seg opp på der,har selv lagt ut noen ? der og folk er så behjelpelig og hygelige,men som sakt prøv og ikke gå for fort frem,test ut tilbakemeldinger,ta nye bilder fra samme sted på ny og på ny,legg dei gjerne ut med litt forklaringer.

Det er like viktigt og beherske kamera som det er og beherske behandling. :thumbup::) .

Endret av Tor r
Lenke til kommentar
Likte best V3 i farger og tone,V2 i komp,en ville i V2 kuttet litt i topp og litt til høyre,ser bilde er noe kornet,her kommer behandling på sin plass og tar noe.Ved tagning tror eg bilde hadde blitt bedre med raskere lykertid,og ned på iso.
Tusen takk for tilbakemeldingDet er spennende å, inspirerende følge med på deg og dere som behandler bildene deres. Følger med, å prøver å lære :)
Du har bra kamera,så du vil med tiden få til mye,som du skriver kamera på auto,det var nok mitt første steg det det og,men innså fort en må tørre og teste alle muligheter kamera gir uten og være redd en gjør noe galt.kamera skal ha en mulighet til med enkle grep og stille det tillbake til standard innstillinger,(som det er levert fra fabrikk.fin og lær denne kan vere nyttig om en roter seg bort i alle program valg,ellers tror eg du vil ha mye og hente i og konsentrere deg om ikke for mange typer bilder,(ikke lett det husker det godt selv)og så tror eg som se# skreiv at du vil få mye meir hjelp og veiledning om du våger deg inn på forum,du vil og som du har nevt finne mye og lese seg opp på der,har selv lagt ut noen ? der og folk er så behjelpelig og hygelige,men som sakt prøv og ikke gå for fort frem,test ut tilbakemeldinger,ta nye bilder fra samme sted på ny og på ny,legg dei gjerne ut med litt forklaringer.Det er like viktigt og beherske kamera som det er og beherske behandling. :thumbup::) .

 

Takker :)

Ja du har rett, med å gå på samme motiv, ser du har lykkes godt med ditt harde arbeid :)

Har ikke/klarer ikke bruke noe godt redigeringsprogram ennå, og tenker å lære kamera godt først. Har kjørt på manuelle innstillinger fra start med unntak av hvitbalanse, så jeg forstår og er enig med deg.

Jeg kommer til å gjøre med deg senere med å fokusere og prøve på et motiv. Ennå er jeg på stadiet med å samle informasjon og legge det i bakhodet :) , det er mye info.... :)

Veien min går nok via flere stier.

Tenker at forskellige steder, motiver, samle info, finne ut hva jeg liker å drive med , forske, være ute, gleden øker interessen og kreativiteten.

Foto er et fristed som jeg trenger, med lek og glede :)))

 

Jeg ser at du går andre veien - og når kreativiteten på den måten.

 

Vi tenker nok mye likt, men fra forskjellige vinkler :)

 

Legger inn en kommentar til på ditt nest siste bilde :)

 

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...