Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] MdP til HDMI-problem

Anbefalte innlegg

Var usikker på om dette skulle i data-delen eller tv-delen, men mod får bare flytte hvis det ligger feil.

Lurer på om noen har erfaring med dette. Kjøpte meg en ny LG 32" TV på fredag, og prøver å kople macen til TVen ved hjelp av en Hama Minidisplayport til hdmi-overgang. Jeg får da bare bilde som blinker og med mye støy. Lyden støyer også i samsvar med bildet.

Har feilsøkt litt:

- Koplet macen til TVen i stuen på samme måte, og virker som det er noe av det samme problemet, dog ikke så mye som TVen jeg har kjøpt.

- Koplet til BD-spiller til TVen med samme HDMI-kabel og da ser det helt bra ut.

Kan det være overgangen mellom thunderbolt-utgangen til hdmi som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snow Leopard har vist en god del problemer med dette (Hvis det er det du bruker). "Triksene" som sal hjelpe er å endre HZ til 60 uavhengig av hva tven klarer. Endre oppløsning til 1080i istedenfor 1080p (Igjen, uavhengig av hva tven skal klare). Ser også at mange har måtte endre til mdp - > dvi for at det skal funke. Hvis du har en DVI inngang på tven så er jo dette også en mulighet.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Snow Leopard har vist en god del problemer med dette (Hvis det er det du bruker). "Triksene" som sal hjelpe er å endre HZ til 60 uavhengig av hva tven klarer. Endre oppløsning til 1080i istedenfor 1080p (Igjen, uavhengig av hva tven skal klare). Ser også at mange har måtte endre til mdp - &--#62; dvi for at det skal funke. Hvis du har en DVI inngang på tven så er jo dette også en mulighet.

Kjører Lion. Har prøvd å endre både billedfrekvens og oppløsning også, uten hell. Men tenkte meg ned til eplehuset for å investere i en annen adapter, og se om det løser det. Hvis ikke så får jeg prøve som du sier, men siden det ikke er dvi inn på tven må det bli fra mdp-dvi som jeg bruker til pc-skjermen(som funker bra) og så fra dvi-hdmi. Eneste ulempen da er jo at jeg ikke får kjørt lyd til tven, og må kople opp anlegget jeg hadde håpt å slippe å bruke ;)

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...