Gå til innhold

Mest alkohol for pengene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder sprit tror jeg det er Explorer du kommer lengst med, vodka med 37,5% for 249.90 kr (357 kr per liter). Ellers har du Amigo, en rødvin med 10% for 72,90 kr (97,20 per liter), og Vini del Moro Montepulciano d' Abruzzo 2009 med 13% til 75 kr (100 kr per liter).

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Billigst pr liter alkohol iforhold til pris er "billig" pils på 0,33L glass(Seidel, Borg osv)

 

33kr pr L/4.7% Alkohol pr L = ca 700 kr pr liter ren alkohol.

 

Sprit rundt 40% ca 1000kr pr liter ren alkohol(alkohol)

 

Til sammenligning koster en liter E85(som er 15% bensin og 85% Etanol) 9,70 pr liter. Ikke at jeg anbefaler å drikke det!

Endret av trra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er billigere enn øl med tanke på alkohol hvis jeg har tenkt riktig.

En må drikke 8,25 ganger så mye øl (4,5%) som sprit (40%) for å få i seg samme mengde alkohol. Det vil si at med en literpris på 357 kr (her later vi som om den har 40%) må øl ha en literpris på ca 43 kr for å være tilsvarende når det kommer til alkohol/pris.

 

Jeg finner ingen oppdaterte priser på øl, men i 2009 fikk en Bare Øl på Rema 1000 for 27 kr literen, noe som er billigere enn vodkaen jeg nevnte. Det ser altså ut til at billigøl er det billigste. Det samme gjelder når det kommer til vin, øl trenger bare en literpris under ca 45 kr for å være billigere enn den billigste vinen.

 

 

Jeg tar absolutt høyde for at regnestykket mitt er helt på trynet...

Lenke til kommentar

Takker for tips her, men personlig syns jeg ikke vin er noe å drikke på annet enn når jeg spiser :p

Tenker med på sprit når jeg er ute for å drikke, så leter etter billigeste spriten her :) Vikingfjord er vel relativt billig, er det ikke? 200 kr for 70 cl 22% Ellers har du jo tic tak, men det smaker jo DRIT..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...