Gå til innhold

Macbook Air 13" vs Macbook Pro 13"

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kanskje bestille min første Mac, og lurte på om noen kunne gi meg noen gode tips til hvilken jeg burde bestille! Jeg har personlig veldig lyst på Macbook Air 13" pga. vekten, hvor tynn den er, og flash lagring! Men den videregående skolen jeg skal starte på, har et tilbud hvor jeg får den "dårligste" Macbook Pro 13" til bare 7296,- kroner. I motsetning til den Macbook Air som jeg vil ha, som koster 12490,- kroner.

Men hvis vi ser bort i fra den store prisforskjellen, hva burde jeg velge? Jeg kommer til å bruke pcen mest til skole, kanskje veldig lite videoredigering, og sannsyneligvis ikke spill i det hele tatt. Kanskje litt photoshop i blant.

Kom med gode argumenter for og mot hver modell, og gjerne personlige erfaringer.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke akkurat Macbook Pro 13" fortjener "den dårligste":p

Spør du meg var dette et bra tilbud for en 13" MacBook pro. Jeg regner med det er snakk om den uten retina? Altså ikke den nyeste? Uansett er det en fantastisk rå maskin til det du vil benytte den til. Har ikke prøvd Macbook Air, men såklart er vekta og ssd gode grunner, men hvis jeg var i dine sko har ikke dette veid opp mot mellomlegget på 5194(!) kroner.

Personlig elsket jeg min MacBook Pro. Jeg brukte den til studier, til innspilling med garageband, til videoredigering, fotoredigering og til å kose meg med filmer på reiser. Uten tvil en god maskin til mye. Hvis det er snakk om den nyeste MacBooken så vil jeg uten tvil valgt det tilbudet fra skolen istede for å punge ut det mellomlegget for Air. Min mening.

S

Lenke til kommentar

"Men den videregående skolen jeg skal starte på, har et tilbud hvor jeg får den "dårligste" Macbook Pro 13" til bare 7296,- kroner."

Det kan da ikke være årets modell? Den ble annonsert for 6 dager siden og er betydelig bedre enn fjorårets.

Jeg ville personlig gått for 13" Air.

Jeg pleier ikke å anbefale andre fora, men hvis du går på mac1.no og søker finner du minst 15-20 tråder som omhandler akkurat samme tema.

Med årets oppgradering av Air ville jeg uten tvil gått for den.

Lenke til kommentar

Takk for svar så raskt! Men jo, når jeg sier den "dårligste" Macbook Pro'en mener jeg såklart den billigste man kan velge av Macbook Pro fra apple.no sine nettsider. Og jo, til og med tilbudet fra skolen handler om den nyeste modellen. Dere kan lese mer her: http://www.eplehuset.no/elevmac/

Glemte også å si at jeg kommer til å bruke Macen til å se på filmer på turer osv.

EDIT: Har også nå etter litt titting på mac1.no sitt forum sett at jeg kanskje kan kjøpe den billige macbook pro og så sette inn en ssd i den, noen som har erfaring her?

Endret av Racazar
Lenke til kommentar

Du får den nye for 7000-noe? Ville gått for den. Den e jo tynnere nå også.

Den nye Macbook Pro 13" er vel ikke tynnere også? Slik jeg har oppfattet det, gjelder dette bare den nye Macbook Pro 15" med retina skjerm.

Lenke til kommentar

13" er fremdeles like tjukk som den alltid har vært ja, i tillegg har skjermen bare 1280 800-oppløsning noe jeg finner begredelig. Ville ikke betalt så mye for en maskin med så dårlig oppløsning egentlig.

Det er også rykter om 13" retina til høsten, men pr dags dato mener jeg at prisen for 13" air er verdt det over en langt billigere 13" pro.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for MacBook Pro 13" her, MacBook Air er ikke verdt 5,194,- mer. I tillegg er prosessoren i MB Air svakere enn i Pro.

Du kan enkelt oppgradere MB Pro med SSD også, Samsung, Intel og Crucial sine disker er populære og stabile i Mac. I tillegg kan du øke mengden RAM til 16GB om du ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...