Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Onanisten

Anbefalte innlegg

Får ikke lån fra lånekassa pga. forsinkelse, og trenger bare bestå 20 studiepoeng for å få støtte igjen. Inntil da har jeg ingenting å leve av, og har bare sparepenger til å dekke 4 måneder med studier. Ser for meg noen alternativer:

1: Ikke møte opp på skolen men studere hjemme. Da sparer jeg reiseutgifter på ca. 1600 i måneden.

2: Droppe ut, fortsette å søke etter deltidsjobb og spare penger. Om ikke, spare NAV-penger om jeg får støtte av dem, også starte neste år.

3: Ta feite kuker i rompa for penger og leve med traumene samtidig som jeg i alle fall får utdannet meg.

Det siste er kanskje ikke et alternativ, men jeg er DESPERAT!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan du ikke ta en deltidsjobb ved siden av studiene? Det er jo mange studenter som har det.

Jeg studerer til ingeniør, har hatt dame i 2 år, masse venner, familie.. Men likevel har jeg hatt mer enn nok tid til å jobbe en eller to kvelder i uka og lørdager.

Jeg søker og søker men får ikke napp....

Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke ta en deltidsjobb ved siden av studiene? Det er jo mange studenter som har det.

Jeg studerer til ingeniør, har hatt dame i 2 år, masse venner, familie.. Men likevel har jeg hatt mer enn nok tid til å jobbe en eller to kvelder i uka og lørdager.

Jeg søker og søker men får ikke napp....

Kanskje fordi du stinker sæd? Neida. Hvorfor får du ikke arbeid da? Står du med lua i hånda? Du må gjøre mer for å få deg en sikker inntekt. Spør venner og bekjente.

Lenke til kommentar

Bare søk overalt der det kan passe, uten å være kresen.

Da tenker jeg matbutikker, lagerjobb, ringe/servicejobb for telefoni/internettselskap ana Nextgentel og Chess osvosv.. Vær kreativ og lite kresen. Tenk at det bare er midlertidig for å klare deg gjennom studiene.

Lenke til kommentar

Får ikke lån fra lånekassa pga. forsinkelse, og trenger bare bestå 20 studiepoeng for å få støtte igjen. Inntil da har jeg ingenting å leve av, og har bare sparepenger til å dekke 4 måneder med studier. Ser for meg noen alternativer:

1: Ikke møte opp på skolen men studere hjemme. Da sparer jeg reiseutgifter på ca. 1600 i måneden.

2: Droppe ut, fortsette å søke etter deltidsjobb og spare penger. Om ikke, spare NAV-penger om jeg får støtte av dem, også starte neste år.

3: Ta feite kuker i rompa for penger og leve med traumene samtidig som jeg i alle fall får utdannet meg.

Det siste er kanskje ikke et alternativ, men jeg er DESPERAT!!!

Ting folk skriver på dovegger gjør seg dårlig i en voksen-verden.

Problemer med studier, jobb, økonomi kan skyldes feil fokus. Slutt å tro at det som står på dovegger er normal måte å uttrykke seg på.

Lenke til kommentar

Du sier du har nok penger til å studere fire måneder. Et semester er jo på ca 5 måneder. Det er snakk om høstsemesteret sant? Mulig å låne litt penger av foreldrene dine så du får studere høstsemesteret og får støtte neste vår?

Hva skal du gjøre i sommer da?

Lenke til kommentar

Du sier du har nok penger til å studere fire måneder. Et semester er jo på ca 5 måneder. Det er snakk om høstsemesteret sant? Mulig å låne litt penger av foreldrene dine så du får studere høstsemesteret og får støtte neste vår?

Hva skal du gjøre i sommer da?

Gå sommerkurs for ingeniører. Altså har jeg spenn nok til juli, august, september, og oktober måned. Hadde det ikke vært for obligatorisk fremmøte i noen fag kunne jeg jo bare lest hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...