jordbærkrem Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 sommeren har begynt og jeg har nå mye tid til å lese, men jeg har ikke så mange bøker på listen akkurat nå. derfor lurer jeg på om noen vet om noen bøker som inneholder tenåringsgraviditet, overgrep, dagens ungdom og/eller omsorgssvikt. kan også bare være noe lignende. kan gjerne være selvbiografi, men da helst i en skjønnlitterær form(om det går an å si det på denne måten). er ikke så glad i overnaturlige ting når det gjelder å lese, men bøker om sykdom og hvordan dette blir taklet av familier ol fenger meg også. håper noen forstår meg og har noen gode tips til meg!:-)) Lenke til kommentar
Kongen av Pommes Fritt Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Nå vil jeg anbefale The Hunger Games - triologien, den er helt fantastisk. Det Gyldne Kompasset og du kan lese bøker som Panserhjertet, Varg Veum m.m lykke til med boksøken din 2 Lenke til kommentar
blahblah1 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hvis du ikke har lest boka om Kristoffer Khile Gjerstad burde du gjøre det - Jeg tenker nok du skjønner det sjøl, Jon Gangdal Selv har jeg tenkt til og lese en del bøker i sommer og tenkte jeg kunne legge ved med min egen "skal lese" liste. Aner ikke om disse er noe bra i og med at jeg ikke har lest dem selv. - Jeg elsker deg og jeg finner deg uansett av Jon Grangdal - Vannliljen av Hanne Dahl - Frykten vil alltid følge meg av Emmy - Uten fremtid av Annika östberg - En fars synder av Marianne Morris - Lykketyvene av Torkil Berge - Skadet av Cathy Glass - Idas dans av Gunhild Corwin - Tidskapselen av Lurlene McDaniel - I et speil i en gåte av Jostein Gaarder - Hvis jeg går bort før morgengry av Laurlene McDaniels - La meg leve og Tilmålt tid av Laurlene McDaniels - Sebrapiken av Sofia Åkerman - Kors på halsen. Tre søstre om selvskading av Camilla Heiberg Nillsen - Gal, jeg? Nei, bare litt spiseforstyrrea - Finn Skårderud - Det var ikke din skyld - Monica Bakke Håper dette hjalp litt Lenke til kommentar
jordbærkrem Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 det hjalp veldig mye, tusen takk!:-) jeg har selv lest skadet, og den er helt utrolig rørende!! den bør du lese!! :-) 1 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Gulldronning, perledronning passer veldig bra til temaene du etterlyser, og anbefales på det sterkeste. Vakker og sterk bok! Nå vil jeg anbefale The Hunger Games - triologien, den er helt fantastisk. Det Gyldne Kompasset og du kan lese bøker som Panserhjertet, Varg Veum m.m lykke til med boksøken din Jeg klarer ikke helt å se hvordan disse passer inn i temaene TS spurte om? Endret 24. juni 2012 av HedvigR Lenke til kommentar
- Therese Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Jenteloven av Annette Münch er en utrolig bra bok som har gjort ett inntrykk på meg, og som har inspirert inspirert meg til å skrive mange av mine egne tekster. Det er en stund siden jeg leste den sist, men den var i alle fall god da :-) Bok for moden ungdom :-) http://www.barnebokkritikk.no/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=646 Lenke til kommentar
Utah Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Gutten i den stripete pyjamasen. Lenke til kommentar
Tonje91 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Regines bok - historien om Regine Stokke som døde av kreft, og blogget om det. Bloggen ble laget om til en veldig rørende og sterk bok. "hun ville jo ikke dø" - historen om Ragnhild som døde av overdose i Bergen, under barnevernets ansvar. Enda en sterk historie du kan lære mye av.. Lenke til kommentar
Asjak Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Rubinrød, den er veldig spennende! men den inneholder ikke det du ber om da Endret 3. juli 2012 av Asjak Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Kafka på stranden handler om en 15 åring som har omgang med søsteren og moren sin, forså drepe faren sin. Høres kanskje litt mye ut, men måten boken er skrevet på gjør at det ikke blir overdramatisk eller overfladisk, anbefales Endret 5. juli 2012 av LommeruskOp Lenke til kommentar
jordbærkrem Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 tusen takk alle sammen!:-) dette blir notert!;-) Lenke til kommentar
Martinsson Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Tusen strålende soler av Khaled Hosseini Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå