Gå til innhold

Kan noen hjelpe? (Del 2)

kadaver

Anbefalte innlegg

Hei, har tidligere skrevet om min XP1700+ som ikke oppfører seg helt som den skal. Den kjører ikke på 1.4 ghz som den gjorde før, men når jeg starter den på 1.1 ghz så starter den helt fint. Hadde ingen problemer med den før, så jeg vet ikke hva som kan være galt. Derfor trenger jeg deres hjelp. Jeg tok ikke med så mye data i den forrige posten min, men har nå lasta ned AIDA og lister dataene her(temp./volt):

Sensor Properties

Sensor Type ITE IT8705F

Sensor Access ISA 290h

Motherboard Name ECS K7S5A

Temperatures

Motherboard 33 °C (91 °F)

CPU 55 °C (131 °F)

Cooling Fans

CPU 3375 RPM

Voltage Values

CPU Core 1.76 V

+2.5 V 2.51 V

+3.3 V 3.28 V

+5 V 4.87 V

+12 V 12.67 V

+3.3 V Standby 3.41 V

+5 V Standby 5.00 V

VBAT Battery 3.39 V

Prosessoren er altså XP1700+. Litt mer spesifikt om symptomene: PC starter ikke på 1.4ghz - enten så restarter maskinen mitt i bootinga av Windows eller så begynner den å skru seg på og av og på og av med en gang den blir slått på. På 1.1 ghz kjører den helt fint, og temperaturen i dataene ovenfor er fra når den går på 1.1 ghz. Kan også legge til at den blir meget varm når jeg tidligere fikk den til å kjøre på 1.4 ghz - temperaturer opp mot 70 grader var vanlig...

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan dette være et jumper-pro ?

har du sett i boka til hk..

er det sd-ram du bruker på hk(pc 133mhz)

vet ikke hva din mp står på,men kan du ikke fårandre noe i bios

på fsb...

hva med og slå av pc(ingen strøm)og ta ut batteriet i 2-3min og

sette det inn igjen,slik at biosen blir nullstilt(default)..

Lenke til kommentar

Jeg kan stille hastigheten til prosessoren i bios, jeg kan endre CPU frequency og RAM Frequency. Når maskinen kjører på 1.1 ghz står begge på 100 mhz, mens på 1.4 ghz så står begge på 133 mhz.

Har prøvd å ta ut biosbatteriet, uten at dette hjalp noe.

Det hender at maskinen starter og resetter seg i det uendelige når jeg starter den, har ikke funnet grunnen til dette, men når jeg har rigla på strømkontakta har den enkelte ganger slutta å resette seg og starta normalt. Er dere sikker på at det ikke er strømforsyningen?

Hva annet kan det være? Den virka fint før sommeren så jeg skjønner ikke hvorfor dette skal ha skjedd så plutselig...Noen idéer?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...