N* Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg var så dum å laget C:/-partisjonen på 80gig. Nå har jeg kjøpt en ny disk, og kunne tenke meg å gjøre C:/ større med den. Men i disk management er extend-muligheten grå. Er det likevel noen muligheter? Vær så snill å forklar nøye, har ikke gjort dette før. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Hvilken Windows versjon? Legg ut bilde av Diskbehandling. Det er godt mulig det ikke lar seg gjøre i Diskbehandling, da må du bruke tredjeparts program. Lenke til kommentar
N* Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Hvilken Windows versjon? Legg ut bilde av Diskbehandling. Det er godt mulig det ikke lar seg gjøre i Diskbehandling, da må du bruke tredjeparts program. Windows Vista Ultimate. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Det er en 80 GB disk, og det er naturlig at partisjonen ikke kan bli større enn disken den er på. Hvis du vil ha større C så kan du klone Windows til en annen disk. Da trengs et tredjeparts program, f.eks Clonezilla. Men jeg er dessverre ikke så god til å forklare hvordan det gjøres i detalj. På den annen side burde 80 GB være stort nok for C: Du kan f.eks flytte Dokumenter til en annen disk, se litt på hvor du installerer programmer, etc. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Du kan velge å mounte den nye disken din til ei tom mappe visst du ønskjer det. På den måten vil du få større kapasitet på C: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå