medlem-79877 Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg står ved et skille hvor jeg skal ta utdanningsvalg. Det står nå mellom idrettsvitenskap (fordypning i idrettsbiologi + mulig master i idrettsfysiologi) eller fysioterapi (mulig master i idrettsfysioterapi). Har svært lyst å jobbe med trening/rehabilitering/behandling/idrettsuttøvere/fysisk trener med å sette opp programmer, trene enkeltindivider/grupper/lag etc, men er svært usikker på hvilken vei jeg skal ta. Fordeler med idrettsfysiologi er jo at man lærer mer om trening/testing osv, og går dypere inn i det. Man kan fortsatt drive med litt rehabilitering i jobb, men får ikke ''behandlingsmetoden'' og ''hands on'' som i fysioterapi hvor man kan ha sitt eget firma med eget kontor. Samtidig får man ikke et godkjent yrke av idrettsvitenskap, noe man får i fysioterapi, noe som har betydning for jobbmuligheter. Treningsbiten kan man jo likevel få dersom man tar deltidsutdannelser/kurs ved siden av fysioterapistudiet. Dog er vel sjansene for å jobbe med idrettsuttøvere/fysisk trener etc. mindre dersom man bare har kursing ift. idrettsbiologi/fysiologi - f.eks som fysisk trener på en idrettslinje/fotballag etc. En del fysioer jobber jo på senter der de både har kontor med behandling + driver med personlig trening, og det virker jo ganske interessant. Dog er vel sjansene for å jobbe med idrettsuttøvere/fysisk trener etc. mindre dersom man bare har kursing ift. idrettsbiologi/fysiologi. I fysioterapi må man regne med å jobbe en del på sykehus etc. med gamle og syke, ikke at det nødvendigvis er negativt. Noen med tanker rundt dette, noen som har tips? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Vet hvertfall at det ikke er noen tvang til å jobbe på sykehus o.l. om du har en fysioutdanning - veldig mange PTer har fått fysio. Lenke til kommentar
medlem-79877 Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Hva mener du med fått fysio? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 *TATT* fysio, herregud. De har bakgrunn i fysioterapi før de blir PT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå