Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til strømkobling på mc!

Anbefalte innlegg

Hei! Har en Honda CBF 125, og vurderer å kjøpe denne pakken, som innebærer høytalere og alarm.:

http://www.dealextreme.com/p/anti-theft-security-alarm-system-with-mp3-speaker-fm-radio-for-motorcycle-sd-mmc-50707

Problemet er at jeg er helt blank på dette, og har derfor noen spørsmål!

Hørte at det bare var å koble ledningene direkte på batteriet, også var det klart. Men er dette lurt med tanke på at de kanskje bruker strøm når sykkelen ikke står på og tapper batteriet? Hvordan kan man unngå dette?

Takker for svar, ikke skriv masse fagord på forskjellige ting, og legg gjerne med link eller lignende så det er lettere å forstå for en uten peiling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så tar den nok såpass lite strøm at det ikke vil påvirke batteriet noe særlig.

For det andre så vill jeg nok gått for noe av bedre kvalitet. Ikke forvent god kvalitet når du kjøper noe fra Dealextreme. Som du ser på bildene så er alt på kinesisk. Plutselig kan hele systemet bare svikte uten at du vet det.

Dette kan så klart skje ved alle alarmer o.l, men sjansen er definitivt større ved kjøp av noe slikt.

Ville nok heller besøkt en MC-forretning og spurt om råd der :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Just put the Long Black wire on Neg and Red (Yes it's Fused) wire on the Positive Terminal of the batery and it's done. Står det jo?

Du må jo ha rett på batt, den skal jo fungere mens tenningen er av..

Du må slå av radio ol da for å ikke tappe batt parkert.

Lenke til kommentar

Er ikke ment til så veldig seriøst bruk, og har sett noen som har samme pakken, så velger å bare kjøpe for mest moro skyld.

Men er det bare å ta av kablene som står på batteriet nå, sette på ledningene fra den alarmboksen også sette på igjen de strømkablene som står i sykkelen fra før? Er det mulig å kjøpe feks en bryter som gjør at jeg kan skru av strømforskyningen helt til boksen, isåfall hva trenger jeg?

Lenke til kommentar

Bryteren skal isåfall være inne i det låsbare rommet. Det er også 2 høytalere som sikkert bruker litt strøm, og derfor vil jeg ha en bryter for å være sikker.

Men har du noen eksempler på brytere som kan brukes og hvordan det kobles, så hadde det vært fint!

Lenke til kommentar

Så du trenger feks bare en slik?

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Strombryter/Vippebryter-LED-43063/

Om du synes det ikke er noe vits har vel ikke noe å si for meg! Kommer ikke å bruke alarmen hele tiden, og hvis sykkelen skal stå stille over lengre tid har jeg lyst til å koble på bryteren slik at det er null sjanse for at jeg kommer tilbake til et tomt batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...