idsøe Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg planlegger å kjøpe en 13,3" til kun skolebruk, dvs lese forelesninger, google, litt facebook, som skal brukes på lesesal. Trenger ikke mye datakraft, men må være stille. Siden disse nye ultrabookene koster skjorta, håper jeg å skaffe meg en av de nye fra AMD. Jeg ser på wikipedia at de er ventet i løpet av juni, men jeg har ikke klart å finne noen modeller med 2. generasjons fusion, er det ikke kommet noen enda? Vet noen omtrent ytelse på maskinene, spesielt på de med dårligst specs som det er mest sannsynlig at jeg kommer til å kjøpe? Hvordan kommer pris sånn noenlunde til å bli? Jeg ser at den billigste fra 1. generasjon ligger på 3500,-, kan jeg vente at jeg kan få de ned i så lav pris? Takk for svar. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) http://www.hardware....sessorer/109955 Av de jeg så her er det kun E2-1800 som var noe særlig merk at denne kun er 1.7 Ghz alså kun 50 hz raskere en E-450. http://www.cpu-world.com/CPUs/Bobcat/AMD-E%20Series%20E2-1800.html Som du ser her har de kraftigste kun 18 watt som ikke er noe i det heletatt. De under C-60 er så svake at det blir nesten som en elgammel celeron prosessor det blir nesten kjedelig å kjøre windows 7 på slike prosessorer med aero aktivert. Endret 17. juni 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
idsøe Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Men dette var vel ikke annen generasjons fusion, ifølge en i kommentarfeltet er ".. dette "Brazos 2.0," det er hva AMD klarte å skvise ut fra E-450 og E-300 etter at de ikke fikk flyttet over på 32nm-noden og gjort arkitekturelle forbedringer." Trodde dette var fusion. Lenke til kommentar
Krei Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Brazos er nok irrelevant i denne sammenhengen, det er de nye Trinity-APU'ene som er aktuelle. Jeg tipper "ultrathin"-modellene vi starte en del høyere enn 3500kr. Skal man ha det så billig så er det nok 15,6" med tradisjonell formfaktor og 720p-skjerm som gjelder. Lenke til kommentar
idsøe Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Trenger ikke være ultrathin, men har lyst å ha den 13,3". Har nå allerede både stasjonær og en 15,6" bærbar, men den bærbare er ikke noe å bære rundt på eller ha på forelesning. Modellene som står nevnet på wikipedia, som A6-4400M, A6-4455M, A8-4500M, A10-4600M og A10-4655M, vet du når de kommer? Så vidt jeg forstår er E1 og E2 fortsatt 40nm teknologi, jeg vil heller sponse litt penger for å få 32 nm teknologi og mindre støy og varme, som i denne sammenheng er det viktigste for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå