Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Jeg har jo nylig bygget om til crossfire med to 4950 i crossfire.

Men i det siste har jeg hatt treghets problemer med pcen.

At det virker som den henger igjen etter en oprasjon er startet. Det kan være skjermkort relatert veit ikke eller det kan være at det bare er gamle deler som er "godt" brukt ikke veit jeg.

NZXT Phantom Big Tower Sort.

2 x XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan".

ASUS Crosshair V Formula, Socket-AM3+.

AMD FX-8150 8-Core Processor @ 4.0Ghz.

NZXT HAVIK 140 CPU Kjøler.

2 x Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9.

BenQ 24" LCD G2450HM,BenQ 24" LCD G2411HD.

Cooler Master Silent Pro Gold 1200W PSU.

Sennheiser PC 360 G4ME, Creative Inspire T6160.

Western Digital VelociRaptor® 600gb "os"

Jeg veit ikke hvor problemer ligger men jeg kan jo gi dere en problemstilling for hvor jeg er litt mer nyaktig.

I dag fikk jeg bluescreen det er noe jeg ikke har hatt på lenge det er ganske garantert skjermkort relatert.

Det jeg gjorde var å game BF3 og se på youtube i pausen i mellom games noe som jeg alltid bruker å gjøre, men i dag bestemte pcen seg for å gå i bsod og crashe.

Det ene skjermkortet lå på 58 grader rundt 30 sek etter krasjen ikke noe annet som virker skeptisk her.

Den Andre ligger på 48 grader..

Det kan være at det er noe tull i CCC kontrol instillingene ikke veit jeg.

De er alltid satt i crossfire innstillingene i 3d tabben på bånn av lista har jeg valgt AMD preDefined. så det er forhands innstilinger for alle spill som bf3 f.eks.

Det som kan være harddisk jeg kjører nå fem hardisker i pcen som dere ser har jeg den gamle WD raptor 600gb som kom først så kom 500gb versjonen seinere. Det er denne som er til os og de andre er "straight up"

lagring av alt annet. de er av 2tb green også wd.

Men jeg har merka en liten delay i det siste. Jeg har ikke scanna etter virus akkurat bruker ikke antivirus program og jeg har aldri hatt behov, men det kan jo være god gammel årgang som er problemet men jeg bestillte raptoren 2011-02-28 12:48 så den er litt over et år gammel, men det er jo ikke akkurat lenge for en disk.

Jeg veit ikke hvorfor men hele systemet ser ut til å gå tregere tenker på å bytte den ut i ssder Kingston HyperX SSD 120GB 2.5".

Tenkte på noen av de med å kjøre 2 av de i raid eller noe.

men tilbake til problemet.

Jeg får ikke installert debuggings tools fordi de kjenner ikke igjen systemet eller noe i den "duren"

Finnes det noen andre enn de på windows hjemmesida som kan lastes ned gratis.

Jeg har også gått tilbake til firefox fra google chrome, men den ser ikke ut til å fungere like bra ihvertfall er tregere og dropdown vinduer skurrer of forsvinner. Dette kan være en del av problemet veit ikke.

Jeg Gamer

Ser på film

på pcen og thats it.

Windows er oppdatert

CCC (catalyst ControlCenter) er oppdatert

ikke noen nye driver oppdateringer jeg veit ikke hva mer jeg kan si.

Jeg la til en fil btw crashdumpfila etter The Bsod

Sånn nå har jeg vel samla opp nok info

Jeg er veldig intresert i høre hva dere har å si.

Takk for all hjelp og respons mye satt pris på ha en fin sommerferie videre :D

ny fil.txt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det enkleste er å reinstallere Windows og se om det blir bedre. Det er vanskelig å si hvor problemet ligger, det kan f.eks. være noe som har skjedd pga nye drivere (med nye bugs), eller Windows Updates som skaper en slags konflikt et sted, eller noe power-issue med en harddisk f.eks.

Kanskje en god idé å prøve en Kingston SSD og reinstallere Windows for å se om problemet blir borte, jeg ville prøvd det faktisk...

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Den tekst fila du har lasta opp får jeg bare kråketegn når jeg åpner. Prøvde også å endre filentypen til .dmp tilfelle det var restriksjoner for hva du kunne laste opp til gamer, men den ble ikke gjenkjent som en dump fil. Last opp den originale dump fila.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

det er dump fila men den er jo koda trudde det var vanlig den er bare lagra på nytt bruker du debugging tools trudde man trengte det...

kommer nok til å kjøpe to ssder og et raid pci kort bare håper det nok plass mellom to skjermkort til det har ikke flere sata slots lediig har 5 disker kjørende pluss cdrom good god trenger esata docks trur jeg blir lettere.

Endret av JayMJay
Lenke til kommentar

Det er skjermkortdriveren din som er kronglete. Siden du sier at du skjer i samhandling med youtube kan det være så enkelt som at du bare trenger å disable hardware acceleration. Høyreklikk på youtubeklipp og velg settings. Du får nå opp denne menyen 1207376.jpeg

Er også flere som sier at du må tilbake til 11.x drivere for å bli kvitt feilen (11.x = hvilkensomhelst driver som begynner på 11). Fant ikke fram til driverarkivet til amd siden de akkurat har gjort om siden, men et google søk burde finne det ganske kjapt.

Det kan også hende at de nyeste driverne funker. Driverne dine er fra april så burde ikke være noen krise der, men kan hende at det var noe krøll med akkurat den driveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...