Gå til innhold

Er dette faktisk lov, Elkjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønte ikke problemet jeg? Når man har binding så betaler man da jaggu også for forbruket, ikke bare telefonen.

 

Eller mener du at han bør få telefonen/abonnementet subsidiert kraftig fordi man kjøper det sammen?

 

Telefonen koster 5000kr uten noen form for binding, men Elkjøp tar jaggu 6850kr (Telefonpris, ikke totalpris) for telefon på nett med binding mot Komplett Kontroll.

Endret av perpleks
Lenke til kommentar

Hva i alle dager..? Alle mobilopperatører opererer på samme måte, det er lov

 

Hvis meg gjerne en link der en mobiloperatør tar 2000kroner mer for en telefon mot at man binder seg. Dette er IKKE totalpris, men det man betaler for telefonen ved kjøp og så må man betale abbonement i tillegg. Er det så vanskelig å fortstå at dette er helt latterlig?

 

Eksempel:

 

A) Kjøpe telefonen uten binding 5000kroner, deretter kan man velge abbonementet Komplett Kontroll og bruke dette uten binding.

 

B) Kjøpe telefonen med binding til 6850kroner, deretter er man låst til Komplett Kontroll i 12mnd.

 

- Praksis blant mobiloperatører er å sette ned telefonpris mot binding, ikke OPP!

Endret av perpleks
Lenke til kommentar

Sammenlignet med Telenor sine egne priser, så var det jo litt drøyt:P

 

Men, ser enda ikke hvordan dette er ulovlig... Klager du på at Rema selger grovbrødet ditt til 32 kroner, mens Meny selger det for 38 ? Om Elkjøp ønsker større avansement på tlf med det abonnementet så tviler jeg sterkt på at det er ulovlig.....

 

 

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar

Sammenlignet med Telenor sine egne priser, så var det jo litt drøyt:P

 

Men, ser enda ikke hvordan dette er ulovlig... Klager du på at Rema selger grovbrødet ditt til 32 kroner Meny selger det for 38 ?

 

 

 

Godt mulig det er fullt lovlig, men fatter ikke hvordan en seriøs forhandler kan skru opp prisen nesten 2000kroner fra pris uten abbonement mot at man binder seg opp. Svindel imo.

 

Og for å sette brødeksempelet ditt på spissen:

 

Jeg får brød på Rema 1000 til 30kroner, men hvis jeg binder meg til å kjøpe brød hos dem hver dag i en måned koster det meg 40kroner brødet.

Endret av perpleks
Lenke til kommentar

Må være feilprisa.. alle prisene på telefoner med binding er jo hinsides all fornuft. Og info på abonnement er heller ikke oppdatert med nye tilbudene til Telenor.

Ansvarlige på Elkjøp har nok sovet i timen og ikke fulgt så mye med...

Uansett er det vel bedre å handle hos noen som kan mobiler og abonnement...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...