Gå til innhold

Husker dere kjernespillerne, Microsoft?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik er det for meg :

Synes Sony klarer bedre å levere de virklige unike store spillene som er rettet mot core grupper. Noe som hjelper på er at utviklerne kan lage skreddersydde servere m.m til online spill som gjør at folk blir mer samla. Ellers er jo SoTC, kingdom hearts ++ gode eksempler på SP.

Microsoft har vært flinkest på alt annen underholdning.. Arcade,kinect, diverse andre tjenester,tilbud m.m .. ergo, foretrekker generell gaming på xboxen, fordi om jeg ikke er fan av kontrollerne.

Så lenge Sony klarer å levere et solid eksklusivt AAA spill, så havner jeg der med engang..

Ellers sitter jeg på xboxen når Sony har failet.

For min del denne generasjonen, har Sony failet på mange punkter iforhold til min smak. Blant annet ødelagt Socom serien.

Så da har det ellers blitt xbox,pc og litt nintendo og Ps3en har støva mens den venter på en verdig oppfølger av Socom 2 m.m

Socom er støv , her er det som selger ps3

Final Fantasy

Metal Gear 4 - 5

Gran Turismo

Resident Evil

The Last Of Us

Heavy Rain

Uncharted

The Last Guardian

Gidder ikke ramse opp mere legger meg..

Men som du ser de fleste spillene har solg fra 5 - 11 millioner kopier og det er de Ps3 eksklusive titlene. Så Playstation har gjort det veldig bra men de mangler fortsatt litt flere spill.

Og Mag er dritbra (de som laget socom) til ps3 skyte spill finnes det nok av my friend

Lenke til kommentar

Nye iper på en snart 7 år gammel maskin? Er det ikke bedre å vente med slikt til neste maskin neste år?

Det håper jeg de gjør. Halo 4 alene er mer enn nok for dette året og ut halve neste. Det vil sikkert selge 10 millioner. Det dummeste MS egentlig kan gjøre nå er å komme med nye iper, det kommer på neste maskin.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Med tanke på at Microsoft skipper Gamescom må jo spillerne føle seg litt snytt?

jeg er enig med Fantomena, Microsoft kjører over Kjærnespillerne, De kommer av og til med en AAA tittel, men det går i Kinect og Xbox Live eksklusiver.

Jeg har en 360, som ligger nedstøvet, Ps3 min spiller jeg på hver dag, jeg husker da en Sony CEO sa at de lager maskiner for å vare og ikke brenne ut etter noen få år, og etter min mening klarte Sony akkurat det med Ps3en.

Lenke til kommentar

Bedre enn Journey?

Kvalitetsmessig? Fullstendig subjektivt. Akkurat som budskapet til tråden din.

Salgsmessig? Vanskelig å si. Journey er det mestselgende PSN-spillet noensinne, men uten håndfaste salgstall er det vanskelig å si om det har solgt bedre eller dårligere enn Trials(som sist jeg sjekket lå på rundt 600-700k nedlastinger).

Det er ikke uvanlig at platformholderne velger å stå over enkelte spillmesser. Microsoft hadde f. eks en større tilstedeværelse enn Sony på GDC og PAX East i år. Nintendo er på sin side sjeldent med på andre messer enn GDC og E3.

..og hvorfor skal man føle seg snytt? Det endrer jo ikke på det faktum at Microsoft skal gi ut massevis av spill i løpet av det neste halvåret.

Når det er sagt så er det litt rart at de ikke møter opp på Gamescom i det hele tatt. Fable The Journey, Forza Horizon og Gears of War Judgement er alle enten utviklet av europeiske utviklere eller i samarbeid med dem. En skulle tro at det ikke hadde vært så vanskelig å fly inn noen representanter fra England og/eller Polen.

Lenke til kommentar

Bedre enn Journey?

Kvalitetsmessig? Fullstendig subjektivt. Akkurat som budskapet til tråden din.

Salgsmessig? Vanskelig å si. Journey er det mestselgende PSN-spillet noensinne, men uten håndfaste salgstall er det vanskelig å si om det har solgt bedre eller dårligere enn Trials(som sist jeg sjekket lå på rundt 600-700k nedlastinger).

Det er ikke uvanlig at platformholderne velger å stå over enkelte spillmesser. Microsoft hadde f. eks en større tilstedeværelse enn Sony på GDC og PAX East i år. Nintendo er på sin side sjeldent med på andre messer enn GDC og E3.

..og hvorfor skal man føle seg snytt? Det endrer jo ikke på det faktum at Microsoft skal gi ut massevis av spill i løpet av det neste halvåret.

Når det er sagt så er det litt rart at de ikke møter opp på Gamescom i det hele tatt. Fable The Journey, Forza Horizon og Gears of War Judgement er alle enten utviklet av europeiske utviklere eller i samarbeid med dem. En skulle tro at det ikke hadde vært så vanskelig å fly inn noen representanter fra England og/eller Polen.

Et så stort Kompani som Microsoft BØR ha noe krutt på lager til en hver anledning. Og Microsoft viste ikke noe friskt, de viste bare etterfølgere, som muligens begynner å bli på kanten til melking.

Lenke til kommentar

E3 er en messe for elektroniske produkter, derfor kom Microsoft dit, fordi det ikek var en messe KUN for spill. Microsoft skipper Gamescom og Tokyo Game Shw. Kanskje fordi de nesten ikke ahr noen nye spill å vise fram. Halo 4, Gears of Forza er altfor lite. Kom med noen nye IPer! Ingen Kinect/XBLA titler. Men en skikkelig ny core IP som er på høyde med Gears, Halo og Forza.

:nei: psn pluss

Uansett om ms kjører gamle gode som funker har x360 meeeget flere multi spill i høst enn ps3 :green:

Men så er jeg ikke ute etter multiplattform spill eller gamle spill. Jeg er ute etter nye AAA-eksklusive IPer som ikke har noe med Kinect eller XBLA å gjøre. Når det gjelder PS Plus får jeg MYE mer av PS Plus enn gjennom Xbox LIVE. Eneste ejg gjør på Xbox LIVE er å sjekke om det har kommet noen nye demoer der eller arkade spill.

Forsto ellers lite av det du mente i den setningen. Kan du forklare bedre?

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Så du vil at MS skal satse på nye spill til neste år på xbox 360 fremfor 720?

Hva vil du da si når de ikke har en drit å komme med på 720 lansering?

"Flott fordi jeg kan spille Actionbrawler på 8 år gammel maskin fremfor ny maskin?"

Det vil også være ganske dumt av dem å slippe nye spill som da vil konkurrere med Halo 4 f.eks.

Selv om ikke du liker spillet så vil Halo 4 være det klart største eksklusive spillet i år og sikkert for neste år også.

Lenke til kommentar

Det er ikke slik at om de gir ut et par nye eksklusiver til 360 så kan det ikke komme noe til 720, det går fint ann å kombinere. Hadde også vært positivt for Microsoft om de kom med et grisebra spill til 360 som igjen kunne fristet folk til å kjøpe 720 for å spille en eventuell oppfølger.

Lenke til kommentar

...men det kommer jo massevis av gode eksklusive spill til 360 både i år og i 2013. Det er bare det at de ikke appellerer til dere. Hvis dere ikke liker XBLA, Halo, Forza, Fable, Gears eller Kinect så må dere selvfølgelig få lov til det, men det er jo ikke noe tvil om at det kommer mange spill til Xbox 360. Påstandene om at det ikke kommer eksklusive spill til konsollen stemmer ikke i det hele tatt.

Selv synes jeg ikke at lineupen til PS3 i år ser direkte fantastisk ut, men jeg har forståelse for at det finnes folk som ser frem til disse spillene.

E3 er en messe for elektroniske produkter, derfor kom Microsoft dit, fordi det ikek var en messe KUN for spill. Microsoft skipper Gamescom og Tokyo Game Shw. Kanskje fordi de nesten ikke ahr noen nye spill å vise fram. Halo 4, Gears of Forza er altfor lite.

Bullcrap. Hva kaller du GDC (MS' spring showcase skjedde i forbindelse med GDC) eller PAX da? Microsoft viste frem mange spill på begge disse messene. Når det gjelder TGS så er det ikke så rart at de velger å stå over messen. 360 har nesten ingen markedsandeler i Japan. Gamescom er som sagt litt merkeligere, men du må huske på at også Nintendo og Sega har valgt å stå over GC i år.

Men så er jeg ikke ute etter multiplattform spill eller gamle spill.

Mulig jeg tar feil, men jeg tror han snakket om multiplayer-spill.

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med nye eksklusiver, så mente jeg nye IPer, som jeg skrev over her. Rent personlig gjør det meg ikke noe om det ikke kommer noe spennende før Microsofts konsoll siden jeg sitter med alt for mye spill på alt for mange plattformer, men det hadde vært koselig å spille litt 360 igjen også.

Lenke til kommentar

tar meg friheten til å legge ut dette som jeg fant på bloggen til Major Nelson:

My open letter to MS..

Major....I know you take the brunt of the discontent that we feel towards MS and Xbox, and you don't make the decisions. I read a post from you where you said you forward comments and messages along at times, and that gives me hope. You put a pleasant face to the Xbox and we all appreciate it. You have been truly great for the Xbox and helped make this generation the success it was.

Who ever is making the decisions though is really losing track of what made the Xbox great. I was there on launch day for the original Xbox, first in line at my local store, being made fun of for not buying a PS2. I was there for Xbox Live's first day playing Mechassualt, have used the same gamertag for almost 10 years, and have been a continuous Gold member ever since. I had my 360 pre-ordered at launch but didn't get one due to shortages, I finally got mine a month after launch. I have bought tons of games and DLC, and loved my 360 very much.

I mention all this because I have been as big a supporter as you will ever find, but find myself disenchanted with the direction that MS is taking the Xbox. When the Xbox came out, it was big and powerful looking, blew away the graphics on the PS2, and had an amazing cool factor. When the 360 launched the games looked amazing, felt powerful, and again had that cool factor. I bought the Xbox for the games, and while I love the added features, the Xbox is still a games machine to me. All these media features are great, but its not what we really want out of the console. MS seems to be losing that "cool factor" pursuing the casual market while their main competitor seems far more focused on games. You built up the 360 to be this mass market device and have a great following, but gamers are not loyal, they will go to where the power, cool factor, and games are. Your current direction is turning off the hardcore, this is the group that supports you, why is MS allowing this to happen?

Reading that PS plus members get free games almost feels like an insult to someone who has paid every year for 10 years and gets nothing, except in the early days when a free XBLA game was released for problems with the service. Instead of making an overture to gold members who are jealous that Sony takes better care of their paying members, we get a $5 sale on old games that aren't as quality as the free games Sony is offering PS plus members.

Is MS planning on doing anything nice as a thank you for long time gold members like myself when the 10 year anniversary hits? We love the service, we dont mind paying for the service, but I don't play that much multiplayer or watch media on my Xbox, I play games, is the service really that useful to me? I spend money on Steam all the time, I could be spending that money on Xbla. I have received more freebies from Steam than on XBLA......

Lastly, I am very concerned about your next gen console. I hope your not going to bring out a moderately more powerful console rather than a major upgrade that can provide a true next gen experience. Epic, Square, and Ubisoft have been showing demos of what the next gen can be, I hope your are planning on bringing that to us, or we are going to be very disappointed. I don't think MS realizes its a crossroads, that you could lose the next gen trying to be all things to all people. For the first time as an xbox owner, I find myself wondering more what Sony has planned than MS for the next gen, and I haven't owned a Sony console since the original playstation.

This is not a good thing, I love Xbox, but today's Xbox doesn't feel like it did, it feels less cool, less exciting, and I'm very very concerned for its future. I just cannot believe that I would even consider a Sony console next gen as my primary console, and I'm doing that, waiting to see what MS does. PS plus sounds more interesting to me as a gamer than XBL, and Sony is heavy on the gamer focus. I want that back Major, very badly....

Lenke til kommentar

En brukers mening :huh: ser ikke poenget med copy n paste fra andre sider en å starte en fanboy krig ...

Ding ding ding. Det er i bunn og grunn det denne tråden handler om. Meninger. For alle de som liker eller misliker strategiene til Microsoft, Nintendo og Sony så finnes det alltid noen som har motsatte meninger.

Jeg tviler dog på at hensikten hans var å starte en fanboykrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...