Bruker-146784 Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Vet ikke hvor jeg skal sette dette, men med tanke på at detter Microsoft forumet så legger jeg det bare her. Er min reaksjon til dagens Xbox. Jeg har vært en PlayStation gutt i hele mitt liv. Jeg har en PlayStation 2 som jeg fikk til jul for en del år siden, jeg har to PSPer, en PS Vita og PlayStation 3. Jeg har alltid vært glad i Sony for deres fokus på spill og ikke minst kjernespillerne. For rundt 3 år siden (om jeg ikke husker brutalt feil nå) så kjøpte jeg min Xbox 360 etter å ha spilt noen timer og prøvd ut en kompis sin Xbox 360. Jeg likte maskinen utrolig godt. Jeg likte det lekre designet, jeg likte de forskjellige spillene og jeg elsket det flotte dashboardet som var noe helt annet enn den mørke XMBen som både PS3 og PSP bruker. Jeg likte hele maskinen utrolig godt. Vi spilte Halo 3, Crackdown, Perfekt Dark, Fable 2, det første Gears of War, ja de fleste flotte spillene. Så jeg bestemte meg for å gå til innkjøp for pro/premium modellen av Xbox 360. Gleder var utrolig stor da jeg åpnet pakken som kom i posten og da jeg skrudde den på var jeg rett og slett forbauset over hvor mye spennende som var der. Rett og slett "cool shit". Etter noen dager kjøpte jeg meg 1 år med Xbox LIVE gull. Jeg lastet ned alle demoene som ikke var tilgjengelig på PlayStation Store. Jeg kjøpte meg i tillegg et par tusen poeng. Så lastet jeg ned spennende titler som Shadow Complex, Braid, Castle Crashers, Perfect Dark og flere. I tilelgg begynte jeg å kjøpe inn hardcore spillene jeg gledet meg mest til som Halo, Gears of War, Fable i tillegg til at jeg begynte å kjøpe de fleste multiplattform titlene til min Xbox. Moro var det. Så kom Kinect som jeg fikk lov av Microsoft til å teste noen måneder før utgivelsen. Den skuffet meg ufattelig mye. Altfor upresis er den. Så jeg har bare latt den støve ned. Men nå går jeg til situasjonen min i dag. Jeg er dypt skuffet over hvilken retning Microsoft har tatt Xboxen sin. Både fjorårets og årets E3 har vært store skuffelser. Hvor er spillene? Hvor er hardcore spillene? pga. den forbanna Kinect maskinen har Microsoft gått en vei jeg aldri ville ha tenkt meg de ville gå, veien for å få tiltrekt casual markedet, veien for å få Xboxen sin til en multimedia-TV-maskin. har Microsoft glemt kjernespillerne? De som gjorde Xboxen en suksess? De som gjorde at Xboxen er hvor den er i dag? Jeg forstår at Microsoft tjener mange millioner på casual markedet, men det føles ut som at de nesten glemmer kjernespillerne. Sony har milliarder i underskudd. Likevel spyr de ut eksklusive spill. Likevel kommer de med Beyond: Two Souls og The Last of Us. Likevel har de den fantastiske PlayStation Plus tjenesten som koster 400-lappen i året der man får tonnevis med gratis spill, spill som koster egentlig 300 kr, 400 kr, 200 kr, masse rabatt, ekslusive betaer, eksklusive demoer, nettskylagring og masse mer. Microsoft har milliarder/millioner i pluss, likevel kommer de ikke med noe annet en en haug med Kinect spill og apps som ikke funker i Europa og som ikke hardcore folka ikke bryr seg noe om. ESPN, Hulu, Sports appene, filmleie kanaler, mange dumme apps som man kan skaffe seg gratis med et par tastetrykk på PCen eller ved å slå på TVen. Nå nettopp annonserte Microsofts Major Nelson en liste over et salg som kommer på Xbox LIVE i løpet av Juni. I denne listen ser man spill som Dark Void, Facebreaker, Conan og et par andre som koster rundt 50 kr på salget. 50 kr!!! Selv på salg er spill på Xbox LIVE markedsplass overpriset. Disse spillene kan skaffes i rest-avfallet på Rema for 20 kr hver eller gratis hos GamersGate sin Void tjeneste. Hva er det man får for Xbox LIVE egentlig? Demoer som lanseres der lanseres også like etter på PSN gratis, man får ingen eksklusive betaer på Xbox LIVE heller, online spilling er gratis på PC og på PS3 og arkade spill har sjeldent salg. Eneste grunnen for at jeg enda betaler for Xbox LIVE er for arkade spillene som kommer og enkelte spill jeg spiller online. Man får så mye mer fra PS Plus som også koster mindre enn Xbox LIVE. Hva skjer, Microsoft? Jeg liker Xbox LIVE tjenesten, men som gamer er den ikke like verdt de pengene nå som før. Etter det jeg har forstått ble Xbox bygd opp før spilling, men den tar flere og flere steg bort fra spillfokuset for hvert år som går. Jeg er en person som kjøpte Xboxen fordi den ble reklamert for å være den ultimate spillplattformen, nå er den langt ifra den ultimate spillplattformen. Gears, Halo, Fable, samme gamle greia. Og Fable blir jo nå kinectifisert (Fable: The Journey). Jeg vil ha nye IPer som Sony kommer med, jeg vil ha tilbake spillfokuset. Jeg er bekymret over retningen til Xbox. Jeg kommer nok alltid til å være en PlayStation person, rett og slett fordi Sony viser at de bryr seg om kjernespillerne, de tar vare på spillerne. Jeg fikk like etter E3 gratis spill fra PS Plus som var verdt over 800 kroner, og jeg betaler kun 395 kr i året for medlemskapet. Så inntil Microsoft kommer og møter oss kjernespillerne blir det PC og PlayStation på meg. Endret 17. juni 2012 av fantomena 6 Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Hyperbole deluxe. Hvor er spillene fra Microsoft? Dust: An Elysian Tail Deadlight Hybrid Crimson Dragon Fable: The Journey Forza Horizon Halo 4 Super T.I.M.E Force Avatar Motorcross Madness Lococycle Mark of the Ninja Charlie Murder Ascend: New Gods Matter Class 3 Happy Wars Gears of War Judgement Der er spillene fra Microsoft. Og som du kanskje legger merke til så er det ikke "en haug med Kinect-spill. Matter, Crimson Dragon og Fable: TJ er slike spill, men det er trangsynt å ikke gi disse spillene en sjanse. Spesielt med tanke på at forhåndsomtalene av CD og Fable har vært positive så langt. Når det gjelder storbudsjettspillene så er det for så vidt sant at de har fokusert på kjente og kjære IP-er de siste årene, men Xbox 360 er så mye mer enn bare slike spill. XBLA har jo levert klassespill i årevis nå. Det er for øvrig ganske tydelig at Microsoft ønsker å vente med de nye IP-ene til den neste generasjonen kommer. MS Vancouver arbeider med en ny IP, Ryse sies å ha blitt flyttet til den neste xboxen og Rare og Lionhead har lagt ut jobbannonser som hinter til at de jobber med nye IP-er til den neste generasjonen. 360-spill er det uansett mer enn nok av, og jeg synes at Microsoft har gjort en god jobb på denne fronten. Vår versjon av Xbox Live trenger imidlertid mange forbedringer. Jeg savner indie-games, mediafunksjonene og kinect-integrasjonene som store deler av verden har kost seg med i årevis. De siste tre-fire årene har jeg betalt 300kr per år, noe som jeg synes er en grei pris for party chat, deal of the week og de andre funksjonene. Jeg kommer aldri til å betale full pris for XBL Gold så lenge jeg har andre alternativ. Til slutt: Et sitat fra Jack Tretton betyr fint lite. Det er den samme fyren som sammenlignet Wii med en slikkepinne. Det er den samme fyren som sa at ingen 20-åring med respekt for seg selv ville bli sett på et fly med en DS. Han er på ingen måte unik på denne måten, og jeg prøver ikke å sette ham i et dårlig lys i forhold til de andre sjefene, jeg vil bare frem til at man ikke kan ta sjefer for enorme selskap på alvor angående slike ting. Mål nummer 1 for disse folkene er å tjene penger. Enten det er snakk om Microsoft, Sony eller Nintendo. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) De fleste spillene du ramset opp der er Xbox LIVE arkade spill. Er ingen problem med den, men jeg tenker på store AAA eksklusive spill. Det Microsoft satser på er tidseksklusiver, DLC og arkade. Noen av de spillene kan godt komme på PC og PS3. Spill som Limbo og Castle Crashers trodde mange var Xbox eksklusivt, men de kom på andre plattformer noen måneder etter. Microsoft er hyperkapitalistisk. De finner bare en måte å tjene mest mulig penger, når de har funnet den måten så er den den måten de kommer til å bruke i lang tid. Når det kommer til next-gen er det klart Microsoft sine studioer jobber med noe. Men det gjør også Sony sine studioer. Blant annet Har Quantic Dream enda et uannonsert spill, Guerrilla har 2 uannonserte spill, Media Molecule har et uannonsert spill, Sony Santa Monica har 4 uannonserte spill. Endret 17. juni 2012 av fantomena Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) De fleste spillene du ramset opp der er Xbox LIVE arkade spill. Er ingen problem med den, men jeg tenker på store AAA eksklusive spill. ....og i høst kommer Forza Horizon, Fable TJ, og Halo 4. Gears Judgement kommer en gang til våren, men bortsett fra det vet vi lite om 2013. Det Microsoft satser på er tidseksklusiver, DLC og arkade. Jeg vil påstå at de satser på flere forskjellige markeder. Discbaserte "kjernespill" i form av Halo, Fable, Forza, Gears osv. Discbaserte familiespill i form av Kinect Sports, Dance Central osv Arcade-spill i form av Fez, Shadow Complex, Geometry Wars osv. Tidsekslusivt innhold i form av COD DLC, diverse arcade spill osv Mediafunksjoner i form av Xbox Music, Netflix, Zune osv Noen av de spillene kan godt komme på PC og PS3. Spill som Limbo og Castle Crashers trodde mange var Xbox eksklusivt, men de kom på andre plattformer noen måneder etter.4-5 av disse spillene kan dukke opp på andre platformer, men har det så utrolig mye å si? Skal vi begynne å ekskludere spill som Sly 4, Playstation Allstars, Guacamelee osv fordi de også dukker opp på flere platformer? Det er fortsatt spill som Microsoft eller Sony har gitt sin støtte til. Microsoft er hyperkapitalistisk. De finner bare en måte å tjene mest mulig penger, når de har funnet den måten så er den den måten de kommer til å bruke i lang tid. Akkurat som alle andre kapitalistiske selskap i verden. Når det kommer til next-gen er det klart Microsoft sine studioer jobber med noe. Men det gjør også Sony sine studioer. Blant annet Har Quantic Dream enda et uannonsert spill, Guerrilla har 2 uannonserte spill, Media Molecule har et uannonsert spill, Sony Santa Monica har 4 uannonserte spill. Og poenget ditt er? Hensikten min var å vise at de nye IP-ene fra Microsoft sannsynligvis kommer til den neste xboxen. At Sony også arbeider med uannonserte spill er ingen overraskelse, men det har fint lite å si for poenget jeg kom med i den forrige posten min. Endret 17. juni 2012 av Leflus Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Fable: The Journey ser utrolig skuffende ut. Ikke et spill kjernespillerne ser fram til ifølge GameTrailers sine meningsmålinger. Forza ser litt småbra ut, men Halo 4 er samme greia. Microsoft har veldig mange flotte studioer, men de bruker dem ikke. Bare se hva de har gjort med Rare, Helt forferdelig. Jeg vil ha nye IPer, next-gen får vi sikkert et nytt Gears, Halo 4, Fable 4 og Ryse som ser ganske spennende ut. Jeg vil ikke kalle Halo 1,2, Fable 2,3 og Gears 1 Xbox eksklusivt med tanke på at de blir utgitt på PC også. "Hensikten min var å vise at de nye IP-ene fra Microsoft sannsynligvis kommer til den neste xboxen." De har ikke kommet med en ny IP på flere år. Så inntil de faktisk annonserer en ny IP til next-gen Xbox så har jeg ingen forventninger. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 De store spillene er forbeholdt pc. Du sitter med feil platform kamerat! Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Fable: The Journey ser utrolig skuffende ut. Ikke et spill kjernespillerne ser fram til ifølge GameTrailers sine meningsmålinger. Forza ser litt småbra ut, men Halo 4 er samme greia. Microsoft har veldig mange flotte studioer, men de bruker dem ikke. Bare se hva de har gjort med Rare, Helt forferdelig. Jeg vil ha nye IPer, next-gen får vi sikkert et nytt Gears, Halo 4, Fable 4 og Ryse som ser ganske spennende ut. Les noen forhåndsomtaler av Fable TJ før du dømmer det nord og ned. Eller enda bedre: Prøv det selv. Lionhead har sagt at de ønsker å gi ut en demo av spillet. Halo 4 er slett ikke den samme greia. Det er et skytespill, en oppfølger og Master Chief står i sentrum, men bortsett fra det er spillet starten på en ny historie med nye fiender. Spartan Ops høres veldig lovende ut med gratis mini-episoder hver uke. I tillegg har grafikkmotoren fått et omfattende ansiktsløft. Bare se hva de har gjort med Rare, Helt forferdelig. Jeg orker ikke å si noe mer om Rare bortsett fra at Microsoft ikke er fullstendig ansvarlig for det som har skjedd med dem. Studioer som gir ut upopulære spill blir enten lagt ned eller omstrukturerte. Jeg vil ikke kalle Halo 1,2, Fable 2,3 og Gears 1 Xbox eksklusivt med tanke på at de blir utgitt på PC også.Fable II har ikke blitt gitt ut på PC. ...men igjen kommer vi inn på diskusjonen rundt slike spill. Skal vi også ekskludere Sony-spill som Playstation Allstars og Sly 4 fordi de kommer ut til flere platformer? De har ikke kommet med en ny IP på flere år. Så inntil de faktisk annonserer en ny IP til next-gen Xbox så har jeg ingen forventninger. La oss si at vi lever i en verden der XBLA ikke eksisterer: Alan Wake i 2010 og The Gunstringer i 2011. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) 2 spill er ikke mye. Alan Wake er et av mine favorittspill. The Gunstringer var elendig. Prøvde ut en demo av det. Etter det jeg har lest, så er det XBLA som er mot argumentet ditt for at Xbox spill lever i beste velgående? Endret 17. juni 2012 av fantomena Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) 2 spill er ikke mye. Alan Wake er et av mine favorittspill. The Gunstringer var elendig. Prøvde ut en demo av det. 2 spill er fortsatt 2 mer enn du nevnte i posten din. Angående The Gunstringer får vi bare være enige om å være uenige. Det er ikke Twisted Pixel's beste spill, men det er fortsatt veldig gøy. Etter det jeg har lest, så er det XBLA som er mot argumentet ditt for at Xbox spill lever i beste velgående? Jeg vil påstå at de satser på flere forskjellige marked. Discbaserte "kjernespill" i form av Halo, Fable, Forza, Gears osv. Discbaserte familiespill i form av Kinect Sports, Dance Central osv Arcade-spill i form av Fez, Shadow Complex, Geometry Wars osv. Tidsekslusivt innhold i form av COD DLC, diverse arcade spill osv Mediafunksjoner i form av Xbox Music, Netflix, Zune osv For meg ligger XBLA ganske høyt på lista, men for andre er det andre spill eller funksjoner som teller mest. Endret 17. juni 2012 av Leflus Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Det eneste xboxen blir brukt til her er Battlefield og noen multiplattform-spill. MS har skuffet meg veldig mye, Xbox 360 startet så sinnsykt bra! For min del er det mangelen på ekslusive kvalitetsspill som utgjør forskjellen, de kan fortsette å pøse ut med Gears of War, Halo og alt det andre. GoW 3 var et makkverk av dimensjoner etter min mening, og jeg ser ikke at det neste skal bli noe bedre. Alan Wake var fantastisk, Crackdown, første Forza til 360, og sikkert noen fler som jeg har glemt. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) @Leflus. Det du glemmer at de spillene du nevner Sly Thieves In Time og Battle All Stars Royale dukker opp på Sonys maskiner, det er det fantomena vil fram til. Deler samme synspunkt som Fantomena angående mangel på kjernespill.Når skal vi få nye navn som ikke er XBLA/Kinect? Brukte selv X360 konstant til 2010 men etter det har kvalitet av spillene falt ned drastisk Jeg får holde meg til PC/PS3/Vita/Wii og 3DS framover som jeg har gjort siden november ifjor! Jeg har primært alltid vært Nintendo gamer, vokst opp med samtlige Nintendo konsoller . Men nå holder ikke det bare med Nintendo, må ha resten også! Endret 17. juni 2012 av iToMaN Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) @Leflus. Det du glemmer at de spillene du nevner Sly Thieves In Time og Battle All Stars Royale dukker opp på Sonys maskiner, det er det fantomena vil fram til. Nei. Han snakket spesifikt om spill som kun dukker opp på en platform. Ifølge den definisjonen er ikke de to spillene eksklusive. Spill som Fable III, Gears 1 og Alan Wake er for øvrig Windows-spill. Hvem er det som eier rettighetene til den platformen? Endret 17. juni 2012 av Leflus Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Hos meg går det kun i PS3, PC, 3DS, Wii og Vita. 360en smaler bare støv, samme med Kinect. Når det gjelder eksklusivitet kan man spille Windows-spill også på Linux og Mac ved hjelp av litt fikling. Microsoft eier rettighetene til Windows, men for min del er det Valve som eier rettighetene på spillsiden til Windows (for å sette det helt på spissen). Endret 17. juni 2012 av fantomena Lenke til kommentar
samco Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Helt klart 360en er bedre for sosial spilling er man glad i singel spill oplevelser er sony ps3 tingen Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Slik er det for meg : Synes Sony klarer bedre å levere de virklige unike store spillene som er rettet mot core grupper. Noe som hjelper på er at utviklerne kan lage skreddersydde servere m.m til online spill som gjør at folk blir mer samla. Ellers er jo SoTC, kingdom hearts ++ gode eksempler på SP. Microsoft har vært flinkest på alt annen underholdning.. Arcade,kinect, diverse andre tjenester,tilbud m.m .. ergo, foretrekker generell gaming på xboxen, fordi om jeg ikke er fan av kontrollerne. Så lenge Sony klarer å levere et solid eksklusivt AAA spill, så havner jeg der med engang.. Ellers sitter jeg på xboxen når Sony har failet. For min del denne generasjonen, har Sony failet på mange punkter iforhold til min smak. Blant annet ødelagt Socom serien. Så da har det ellers blitt xbox,pc og litt nintendo og Ps3en har støva mens den venter på en verdig oppfølger av Socom 2 m.m Endret 17. juni 2012 av Mwotm Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Patetisk. Indie games (og youtube osv) er utrolig lett å få tak i hvis du vil ha det. Lag en utenlandsk konto med PC'en din på Xbox.com og du kan laste ned så mange indie spill du vil. Men jeg anbefaler deg heller å vente til langt ut i 2013 så kan du endelig "spille" heavy rain 2 eller hva det heter på sjefsmaskinen din. For den får jo ingenting dette året med mindre ps all stars eller noe er liksom det store. Bare Trials Evolution er jo bedre enn noe ps3 ekslusivt dette året. Og det har sikkert solgt bedre enn alle ps3 eksklusiver i år også til tross for at det er et xbla spill. Endret 18. juni 2012 av Knuttsen Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Dessuten er det det samme hver eneste e3 omtrent. MS viser for det meste spill som kommer ut sammne året, mens Sony spesielt viser hva som kommer ut neste år. Eller kanskje forhåpentligvis neste år der igjen. Som f.eks Last Guardian som ble vist, var det for 3 år siden? Og ikke minst, ny xbox kommer vel neste år, hvor mye skal man forvente at de satser da på 360 spill i 2013? De må jo ha spill til 720 lansering også. Lenke til kommentar
samco Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Ser nok som de gode multiplayer oplevelsene ligger på x360 enda var jammen ikke mange sony ps3 online spill som ble vist på e3 Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Bare Trials Evolution er jo bedre enn noe ps3 ekslusivt dette året. Og det har sikkert solgt bedre enn alle ps3 eksklusiver i år også til tross for at det er et xbla spill. Bedre enn Journey? Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Psst , Playstation startet med hat om og ta tilbake til Nintendo for og stikket dem i ryggen med og kaste vekk designet deres. Ingen trudde på at Playstation ble en suksse..... Ser ut som de dreit seg . Nå er Playstation 1 og 2 de mest selgende og beste konsollene i verden. Xbox er bare en attpå klatt som ødelegger balansen mellom Nintendo . Sony og Sega. Visst ikke xbox hadde eksistert så skal jeg love deg vi hadde hatt andre saker innen stue gaming. Vil bare nevne at alle tingene de holder på med nå er startet med Nintendo eller Sony. Kinect f. Eks er en blanding av eye toy , laget av sony. Synd at alle konsollene har gåt ræva nedover siden 2006. Men det aller verste med konsoller er lite spill i Europa. Vi går glipp av så mange spill at det er helt sykt!!! Da jeg kommer til pointet. Ps3 har nettop gitt ut enda mere spill og laste ned via Psn som gjør at de leder i Eu dette året med flest spill. For ikke og snakke om ps1 og 2 spill på psn som er bare helt supert!!. Nå skal det sies da at jeg hater xbox med hele mitt hjerte , jeg har lyst og drepe alle som startet med den. Men folk tenkte vell det samme når playstation kom så jeg skal prøve og vere rettferdig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå