AndyLonn Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Mulig denne tråden allerede eksisterer, er for lat til å søke, men tenkte jeg skulle starte enn tråd hvor vi kan diskutere den fantastiske konsollen som er / var Sega Mega Drive (Sega Genesis i amerika) Jeg har nylig tørket støv av konsollen etter den har tilbrakt 15 år i en kasse på øya Bømlo, hvor faren min bor. Har mange gode minner med konsollen, Hele slekta hadde hver sin konsoll, så selv om jeg ikke hadde alt for mange spill, så var det alltid mulig å låne fra søskenbarn. Spillene jeg fant på loftet var Sonic the Hedgehog Flink California Games Toy Story Tiny Toons. Jeg fant også 2 kontrollere (en orginal og en uorginal), den orginale funket ikke i det hele tatt men den uorginale funket så vidt, så jeg prøvde å lodde ledningen fra den uorginale til den orginale, dette var svært lett å gjøre, men resultatet var ikke mye å skryte over, har "pepet" ut kabelen for å se om den var problemet, men viser seg at det muligens er ett komponent problem Jeg har dermed snudd til Ebay, hvor jeg har bestilt 2 kontrollerer og noen spill: Sonic 2 Sonic 3 Sonic and Knuckles World of Illusions starring Mickey Mouse and Donald Duck Mickey Mania Road Rash 2 Ser frem til mange flotte timer med denne konsollen igjen Noen som har minner å dele fra Sega Mega Drive? eller Master System for den del;) 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Oh, jeg spilte mye Mega Drive som liten guttunge! Litt tilfeldig at jeg endte opp med akkurat den konsollen - ryktet gikk om at Mega Drive'n kunne spille BÅDE Super Nintendo OG Mega Drive-spill, unge JLa bet på med søkke og snøre og ønsket seg Sega til jul. Så viste det seg jo selvsagt at det var bare Segaspill som gjaldt, men det var jo moro likevel. Favoritt-titlene mine var Sonic (såklart), World- og Castle of Illusion (Disneyspill var generelt bra til denne konsollen!), Phantasy Star 3 (kunne ikke måle seg med SNES-ens Final Fantasy 3, men flott rpg likevel), FIFA Soccer og NHL '94. Super Monaco GP ble også godt brukt, samme med Golden Axe og Super Hang-On. Når jeg ramser opp sånn ser jeg at jeg hadde en del spill. Hadde ikke alle samtidig dog - var innom bruktsjappa for å bytte og styre noen ganger i året. Og nå spiller jeg på emulator. Ikke helt det samme, men Segaen ble gitt bort en gang for lenge siden. Angrer litt på det nå, men sånn går det. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) For min del gikk det mye i Sonic, Mortal Kombat og ett eller annet formel 1-spill jeg desverre ikke husker navnet på. Duck Tales var også ganske gøy. Det hele ble ødelagt da jeg fikk meg kontroller med autobryter, en del ting ble alt for enkelt. Endret 28. august 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Sega og deres spill og konsoller dessverre forferdelig undervurdert i disse dager, da deres plattformer har gitt oss noen av de beste spillene som noen gang har laget. På Mega Drive har jeg blant annet klassikere som Sonic 1-3 & Knuckles, Gunstar Heroes, Castlevania Bloodlines, Ecco 1-2, Sword of Vermillion, Phantasy Star 2, Castle of Illusion, World of Illusion, Quackpack, Ristar, Rolo to the Rescue, Contra Hard Corps, Herzog Zwei, Altered Beast, Comix Zone, Strider, Vectorman, Wonderboy 3, Kid Chameleon, Landstalker, Rocket Knight Adventure og Ranger X - og enda er det en haug med spill jeg gjerne skulle hatt. Fantastisk konsoll rett og slett. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg husker jeg kjøpte en bok med tips og triks til 100 spill. Hvert spill ble presentert over en stor dobbeltside, med store bilder og fyldige tekster. Etter en tid tror jeg at jeg kunne den boka omtrent utenat, og det var ikke rent få av de spillene jeg hadde lyst på selv. :-) Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg var aldri den største Sega-tilhengeren, men Phantasy Star-spillene er definitivt et pluss i boka. Spesielt Phantasy Star IV var et stort hopp fremover for JRPG-sjangeren. Også har man den fantastiske SRPG-serien Shining Force. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Shining in the Darkness sto i hylla mi en periode. Ålreit spill, men jeg syns det ble litt monotont å bare gå rundt i labyrinter hele tiden. Ideelt sett bør man vel spille slike spill med penn og papir for å tegne kart, men jeg gjorde aldri det. Resultatet var at jeg gikk meg vill og brukte timevis på ingenting. Var vel ikke helt moden for den typen spill ... PS IV har jeg bare spilt på emulator i nyere tid. Bra spill det! Barndommen min gikk med til forgjengeren, PS III. Det ser jeg får mye pepper i omtaler nå, visstnok for langt unna kjernen i PS-universet? Jeg spilte aldri de to foregående spillene så jeg var ukjent med det. Syns PS III var et bra spill, om enn noe sjaber grafikk i kampmodus. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Andre gode rpg-aktige spill på Mega Drive er Landstalker, Beyond Oasis og Soleil/Crusader of Centy. Men det stedet Mega Driven virkelig eier på er jo action-plattformer som Gunstar Heroes og Ranger X. Dette er vel ikke verdens mest populære sjanger i dag, men om man liker slike spill så er nok Mega Drive den konsollen med mest bredde av noen konsoller ihvertfall jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Landstalker hadde jeg glemt! Men nei, SMD var ikke den store RPG-konsollen, spesielt ikke sammenlignet med SNES. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Sant nok. Ingenting slår Snes og PS1 på rpg-er. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Det kom jo etterhvert en del tilbehør til Mega Drive. Cd-rom, 32x blant annet. James Rolfe har en ganske artig gjennomgang av disse i serien Angry video game nerd, forøvrig. Selv kjøpte jeg aldri noe slikt, gjorde dere? Etter å ha sett videoen til Rolfe tenker jeg at det kanskje var like greit ... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Finnes faktisk en del bra rpg-er til Mega CD. De to Lunar-spillene feks, og Vay for å nevne noe. Ellers er jo Sonic CD fantastisk, og det finnes også gode versjoner av Final Fight (som til forskjell fra Snes-versjonen har multiplayer), Monkey Island og en del andre ting. Men i det store og hele har nok ikke Mega CD de biblioteket en kunne håpe på. 32x står det enda værre til med. Knuckles Chaotix er ok, eller er Space Harrier-porten bra. Utenom det vet jeg ikke om noe særlig. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Lunar-spillene er noen av de beste JRPGene som er laget spør du meg, men igjen synes jeg PS1-versjonene er langt overlegne. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hva er forskjellene? Og hvordan er Saturn og PSP-versjonene? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Forskjellene er mange. Det var mye Game Arts ikke var fornøyd med i originalutgaven som de bestemte seg for å forbedre; flere og penere filmsekvenser, bedre lydkvalitet og et nytt script. Men den største forskjellen man merker som gamer er at de fjernet random encounters fra world map - deilig! Det er også flere mindre detaljer i gameplayet. Jeg visste ikke at det var en versjon til Saturn, men den til PSP kan man trygt la passere. Den er pen og musikken er selvfølgelig fantastisk, men vanskelighetsgraden er blitt drastisk senket til det punkt at ikke en eneste kamp i hele spillet byr på noen som helst utfordring, heller ikke sluttbossen, og det er plaget med mange og lange loading screens. Nei, da heller Sega CD-versjonen. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Ok takk. Selv har jeg bare såvidt vært eksponert til Mega CD-versjonen - og likte det jeg spilte. Ser også at det finnes en versjon til gba faktisk. Men anngående Mega Drive, Shinobi-spillene er også fantastiske, og enda ikke nevnt. Noen som spilte disse? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Ble sittende halvannen time med Mega Drive-klassikere i går kveld, gitt. Denne tråden fikk frem lysten til å mimre litt. Ble en god økt med NHL 94 og Sonic 2. Må sjekke ut dette Shinobi som nevnes over her. Jeg sliter dog litt med at jeg liker de spillene jeg hadde som barn best - de andre faller litt igjennom. Skal gi det et forsøk likevel! Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Revenge of Shinobi er fantastisk - og ikke er det spesielt dyrt heller. Anbefaler også Gunstar Heroes, spesielt om du har noen å spille med: MItt favorittspill til konsollen! Edit: De fleste av mine Mega Drive-spill: Endret 31. august 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Dick Tracy var vel mitt favoritt spill sammen med Moonwalker. http://www.youtube.com/watch?v=CLqiNduD3Sk Endret 31. august 2012 av AllFather Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Har min 21 år gamle sega mega drive på kottet her som fungerer ypperlig fortsatt. Favorittene var vel wonderboy, Sonic, Fifa 95, NHL, street fighter, donald duck, ninjaturtles osv.. Fristende å dra frem igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå