crappkid Skrevet 17. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 Hei, Satte sammen min spill PC for en uke siden. Har opplevd noen problemer med skjermkortet mitt. Skjermkortet som jeg har: Gigabyte Geforce GTX 560 Ti OC Jeg har koblet en DVI -> VGA adapter til skjermkortets DVI tilkobling fordi jeg ikke har en DVI kabel. Under vanlig bruk, altså når jeg ikke spiller, funker alt veldig bra. Men med en gang jeg startet opp et spill, får jeg opp "flimmer" eller "scan lines" eller "linjer som går opp og ned på skjermen". Dette problemet oppstår nesten alltid når jeg er på en plass med lite lys inni spillet. Ja, jeg har testet å sku på eller av "V-Sync" og andre instillinger, men det hjelper rent lite. Jeg har lastet ned de nyeste driverne til alle komponentene så det kan ikke være på grunn av at jeg har ut-daterte drivere. Lagt til et bilde der jeg spiller "Amensia" og der disse "linjene" kan sees veldig lett. Vet at bildet er litt uklart, men håper dere kan see linjene jeg snakker om. Jeg håper dette ikke skyldtes en hardware feil i skjermkortet. Har lest litt rundt på nettet og det ser ut som om denne VGA -> DVI adapteren kan være problemet. I så fall, hvordan utelukker jeg for eksempel hardware problemer? Håper dere kan hjelper som raskt som mulig Bare å spørre etter mer tekniske detaljer hvis det trengs.. Nvidia Graphic Driver 301.42 Intel Core i5 2500K 3,3GHz GigaByte Geforce GTX 560 Ti OC Corsair Vengence 8GB LP Black 1333MHz ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 17. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 Du bør prøve med an annen dvi-vga adapter da, du kjenner sikkert noen som har. Uansett bør du VIRKELIG skaffe deg en dvi kabel hvis skjermen din støtter det da - det er STOR forskjell fra analog vga. 1 Lenke til kommentar
crappkid Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Du bør prøve med an annen dvi-vga adapter da, du kjenner sikkert noen som har. Uansett bør du VIRKELIG skaffe deg en dvi kabel hvis skjermen din støtter det da - det er STOR forskjell fra analog vga. Takk for svar, PerUlv2.. Hvis problemet er i adapteren, tror jeg heller at jeg driter i å finne en ny adapter, og heller bare kjøper en dvi kabel. Her er en liten snutt fra BadCompany 2. Det burde være passe lett å se flimringen etter at jeg har daua.. Tviler på at dette er en spill feil, siden flimringa skjer på hvert eneste spill jeg har prøvd.. http://www.youtube.com/watch?v=OiPiY1sXIRY Endret 17. juni 2012 av crappkid Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 Videoen du har lastet opp er privat. Det kan også være SLI-broa som er defekt, defekt bro skaper flimmer. Lenke til kommentar
crappkid Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 Videoen du har lastet opp er privat. Det kan også være SLI-broa som er defekt, defekt bro skaper flimmer. sorry for det der. videon skal være fikset nå Men jeg har jo bare et grafikkort. Brukes ikke begrepet SLI når man kobler sammen 2 grafikkort? Nedenfor er noen andre bilder av BFB2 der jeg sitter i tanks.. Ser dere de rare firkanta greiene på skjermen? De der skjer bare når jeg sitter i tanks på akuratt det spillet.. En spill feil eller skjermkortfeil? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg klarer ikke å se noe som helst galt på noen av bildene eller videoene du har lagt ut hittil, utenom at selve bildekvaliteten ikke er på topp. Lenke til kommentar
crappkid Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 ekstremt vanskelig å få tatt opp flimringa på film eller tatt et bilde av det.. er veldig tydelig når jeg spiller selv.. men ser nå at dette ikke synes på videon jeg lasta opp Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 Det er en del av å kjøre tanks i BF 1 Lenke til kommentar
crappkid Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 Det er en del av å kjøre tanks i BF Da så.. Tabba meg der da Lenke til kommentar
crappkid Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 Noen som vet hvilke butikker som selger DVI kabler? Blir jo passe dyrt vis jeg kjøper det fra en netbutikk og betaler 100,- i frakt... Lenke til kommentar
settings Skrevet 17. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 Det er en del av å kjøre tanks i BF er det? jeg har ikke de der tror jeg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 Elkjøp har DVI kabler så du kan få tak i dem der. En kompis av meg handlet 2 stykk her om dagen så de burde finnes i sortimentet 1 Lenke til kommentar
crappkid Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Elkjøp har DVI kabler så du kan få tak i dem der. En kompis av meg handlet 2 stykk her om dagen så de burde finnes i sortimentet Takker Fant en annen tråd på dette forumet med akuratt de samme "symptomene" og det samme grafikkortet.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1365749 Løsningen der var å bytte VGA kabel.. Er det ikke heller lurere å kjøpe en DVI kabel, og dermed slippe å ha i adapteren og å bruke en nyere teknologi?? Endret 17. juni 2012 av crappkid Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2012 Ja! Analoge signaler mister kvalitet, mens digital signaler er beskyttet fra påvirkning fra støy. Årsaken til dette er litt mer kompleks, men vi kan svare på det en annen gang. 1 Lenke til kommentar
crappkid Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2012 Takk for all hjelp folkens! Fikk tak i en DVI kabel på Elkjøp i dag. Funket perfekt, og all flimring er vekke. Vil anbefale alle som opplever lignende problemer å sjekke kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå