tahe Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg skal kjøpe en ny stasjonær PC. Jeg har allerede alt av eksternt utstyr, som skjerm, printer høyttalere. Jeg sitter med en 30" skjerm. PC'en skal brukes til spill, bildebehandling, medieprosessering m.m. Hovedsaklig skal den gå på stock hastighet, men ved spilling og slikt så vil jeg ønske å kjøre stabil lufkjølt overklokking. Jeg har ikke noe budsjettak som sådan. Jeg vil ha de riktige komponentene med høy kvalitet og ytelse, men ikke noe crazy som gir liten ekstra nytte. Fokus er stillegående og stabil PC som det er lett å jobbe i. Dette er tankene jeg har om spesifikke deler. Jeg tar gjerne imot anbefalinger på hver. Kabinett: Stort, med god plass til å plugge og rute kabler. Det må ha plass til de største skjermkortene og ha god lufting, men mest viktig: Være stillegående. Det bør ha et sobert utseende men kan godt være stort. PSU: Stillegående og med mer enn nok effekt. Tenker 750W eller over. CPU: Intel i7-3770K Hovedkort: ASUS P8Z77-V DELUXE (eller Pro, skjønner ikke forskjellen) CPU-kjøler: ? RAM: 16GB. Bør være en god match ytelsesmessig til luftkjølt overklokking. Skjermkort: ASUS GTX-680 DirectCU II. Helst Top, men det ser ikke ut til at den kommer inn i tide. SSD: Samsung 830, 256 GB HD: 3TB Seagate Barracuda x2, men ikke i RAID DVD: ? Annet? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Her har du ett forslag: (bildet er dra Dustin.no) Se kanskje at jeg har lagt til GTX 670? det er fordi GTX 670 yter nesten helt likt som GTX 680, og da er ikke GTX 680 verdt de ekstra 800 kronene. CPU kjøleren er lagt til for stillhet, for overklokking er Phanteks PH-TC14PE og Noctua NH-D14 gode valg. Endret 17. juni 2012 av Olestokk Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) RAM: 2x http://prisguide.har...-profile-150237 Kjøler: http://prisguide.har...a-nh-d14-114633 Edit: Olestokk skrev før meg Endret 17. juni 2012 av MariusJS Lenke til kommentar
tahe Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Takk for gode forslag. Der fikk jeg et ganske komplett bilde å gå ut fra. Jeg har lest tester og slikt i hele kveld og kommer til å gå for Olestokk sitt forslag med følgende endringer: * Tar Corsair 850W psu i stedet: http://www.dustinhome.no/product/5010465516/corsair-ax-850w-professional-series-modular-psu/ * Vil ha Geforce 680. Det er nok ikke helt lurt, men har lyst på og råd. :-D * Prøver Noctua-kjøleren i første omgang Jeg ser på Pro vs Deluxe av hovedkortet. Det jeg ser av forskjell er at Deluxe har doble antenner for Wifi. P.t. må jeg kjøre WiFi, så jeg tror jeg hiver meg på den også. Og den har esata rett i bakstykket. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Bare så du vet så kan GTX 670 SLi og overklokk på hele systemet med 650W. Corsair AX er også egentlig en Seasonic X, men seasonic har gjort bittelitt med strømforsyningen for at deres skal være bittelitt bedre. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 er ikke 670 lik 680 mtp ytelse, med OC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå