Gå til innhold

Forandrer mening om overklokking?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere har vel det vært at hvis du overklokker CPUen din og den går i stykker så har du egentlig ikke garanti mer... (selv om det ikke alltid er like enkelt å påvise).

 

Men nå som er har et program for det så kan det vel ikke gå utover garantien.

 

Vel, med et slikt program kommer det til å bli mange flere som overklokker tror jeg. De bør vel legge inn en auto-tilbakestill dersom temperaturen overstiger en max grense ting?

Lenke til kommentar

Intel er nok ute etter å utvide markedet for hovedkortene sine.

 

Sitat fra artikkelen: "Intel Desktop Control Center" er navnet på programvaren, som trolig kun vil fungere på Intels egne hovedkort."

 

Intel HK er vel mest kjent for å ha et godt grep på server og workstation markedet, og hvis de vil bli store på hjemme pc markedet så er det smart å bli "akseptert" blant "hardcore" brukerne først, noe "Intel Desktop Control Center" kan bidra til.

 

Hvis dette medfører skjerpet konkurranse blant HK produsentene så er jo dette positivt for oss "forbrukere".

Lenke til kommentar
Tidligere har vel det vært at hvis du overklokker CPUen din og den går i stykker så har du egentlig ikke garanti mer... (selv om det ikke alltid er like enkelt å påvise).

 

Men nå som er har et program for det så kan det vel ikke gå utover garantien.

 

Hmm.. Hvis de ikke har en sperre på hvor langt man kan klokke så tror jeg ikke at de har råd til å "godkjenne" overklokking. De opplyser helt sikkert at overklokking skjer på eget ansvar og hvis man overklokker så mister man garantien. Hadde nok vært en del svidde prosessorer som hadde blitt sendt i retur ellers tror jeg :wink:

 

BTW Njaal[NOR]: Røff avatar!

Lenke til kommentar
Tøft! Dette er noe jeg savner fra AMD nå :D

 

Skjønner ikke hva dette har med AMD å gjøre? AMD lager ikke hovedkort etter det jeg vet, og ikke er de særlig aktive på chipset fronten heller.

 

Dette programmet er bare noe Intel lager med håp om å selge hovedkort også til hardcore brukere, det betyr neppe at de plutselig omfavner overklokking.

Lenke til kommentar
1.6A, den mest overklokkbare cpuen i historien.

Nå er vel egentlig C 400A den mest overklokkbare, men 1.6A er ikke langt bak.

 

Det som Intel bør gjøre dersom de vil vise at de er for OC, er å drille to fine hull midt på hovedkortet, mer nøyaktig i nærheten av NB. (Og på spesifikasjonene som de andre produsentene må følge)

Lenke til kommentar
Kortere levetid på overklokked cpu gir mer penger i kassen på sikt.

 

Dust trur du ikke at amd også skal tjene penger og når man overklokker en amd får ikke de også kortere levetid JO MYE kortere.

 

Han har da vel aldri sagt det motsatte. Bjalle sitt innlegg her oppfattet jeg som en ren konstatering/forklaring på Intels tankegang bak det hele. Eller dvs. det er nok ikke akkurat det Intel har tenkt på, men bjalles innlegg var ikke et angrep på Intel så vidt jeg kan forstå. Bare en konstatering. Eller noe sånt.

Lenke til kommentar
det var på tide...de har vel insett at entusiastene kjøper andre sine HK istedet fordi de ikke kan OC med intel sine...på tide sier nå jeg...

 

Du kan umulig vite hva du snakker om. :o Hva er det som klokker best nå for tiden? :roll: Næh! Det var Intel det gitt. :)

Han vet akkurat hva han snakker om.

Les hva han skrev en gang til.

 

entustiastene kjøper andre sine HK istedet

 

(Hvor andre er ABIT, ASUS, MSI, Gigabyte, DFI osv)

Lenke til kommentar
Skal Prescott 0,09 bli enda varmere nå da? :o

Den blir vel ikke brukbar uten spesialkjøling, og da må man fri til overclockere :D

 

http://www.hardware.no/nyheter/august03/pr...rescott_38.html

http://www.hardware.no/nyheter/august03/pr...ott_mobile.html

 

Må ha kraftig jordledning for å få all lekasjestrømmen til jord. :lol:

 

 

Vil nå tro at lekasjestrømmen er ubetydelig sammenliknet med svitsjestrømmen.

Lenke til kommentar

Men så spørs det om ikke Intel skal ha penger for det programmet sitt da

(1 kr per time pcen er overklokket? :) )

 

Hmmmm... Hva skal jeg si.

På tide?

 

Men her lukter det svidd CPU... :grumpy:

 

Dette har Intel gjort kun for å tjene penger i den resterende delen av markedet hvor overklokkerne sitter. Jeg kjøper garantert ikke et Intel hovedkort for det.

 

De legger sikkert inn en "maks FSB" sperre alikevel... :cry:

Utrolig hvor negative enkelte er mot Intel. Uansett hva Intel gjør, så er det galt i enkeltes øyne Tror du ikke at AMD lager prosessorer for å tjene penger da :roll:

Nei tror nok di selger prosessorer bare for å være j*vlige med intel (presse prisene ned) eller noe slik :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...