Magnarok Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Hei! Skal bytte inn mitt gamle tastatur Razer Marauder som jeg ikke er veldig fornøyd med pga. knapper som ikke funker. Da kan jeg bytte tastaturet til følgende tastaturer: (kan ikke velge andre så ikke kom med andre tastaturer) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649423 - Corsair K90 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657580 - QPAD MK-85 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743385 - Steelseries 7G http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618027 - Razer BlackWidow Razer er et kvalitetsmerke med mye bra rykte, ikke bare si Blackwidow fordi Razer har lagd det, jeg vil vite meningen din som bygger på erfaringer, ikke fordi Razer er et kvalitetsmerke. Har lest at BlackWiddow er dårligere enn mange andre mekansike tastaturer. Men som sagt, nå står det mellom disse fire. På forhånd takk for all hjelp! Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Eg er i samme situasjon, Lycosa'et mitt er totalt assraped. Har ganske lyst på Black Widow, men leser at Cherry MX Blue ikkje er så bra til gaming? Det er vel viktigast å få rett type tastar når ein skal ha tastatur. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Av de der har jeg bare testet K90 og MK-85, men jeg må si at jeg har forelsket meg i K90 <3 Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Av de der har jeg bare testet K90 og MK-85, men jeg må si at jeg har forelsket meg i K90 <3 Bruker du det til spill? Har du prøvd noen av de andre i forhold? Hvorfor liker du det så godt? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Nei nei, jeg har ikke tastaturet. Jeg brukte det på TG. Det er vel det at de mekaniske tastene var passe følsomme for meg og jeg har fått sansen for Soft-touch, dette er bare personlige referanser, forskjellig for alle. Prøvde MK-85, men selve tastene er ikke de samme, de virker bare så harde (ikke hva som er under, men plastikken oppå). Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Digger K90. Har brukt det i ca 6 måneder. 3 Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 K90 er hvis bedre en BlackWidow i alle tester. Razer tastaturet er bygger vist mye på navnet også. Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Prøver også å finne ut hva som er det beste tastaturet internasjonalt. Men er fryktelig forvirrende og lese alle de personlige meningene der ute på forumene, noen som har kommet over en test som tester mange av de nyeste tastaturene fra internasjonale merker? Hørt mye fint om blandt annet Filco. Das tastaturene har hvist også ett bra rykte på seg! Endret 18. juni 2012 av noj95 Lenke til kommentar
jalapenos Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Har nå hatt Razer BlackWidow i noen måner og jeg treger ikke ein dag for jeg valgte dette. Har altid vært fornøyd med produktene jeg har hatt fra Razor. Har prøvd litt forskjellig. Var innom logiteck ein stund, men det var mye dårligere for meg. Razor Black Widow har levd opp til forventningene mine. Bråker kansje litt når du skriver men det blir du fort vant til. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Razer er IKKE et kvalitetsmerke! Det er totalt feil Anbefaler deg å kikke på Keyboard avdelingen på overclock.net Samt geekhack.org og deskthority.net - Sider som kun omhandler keyboard og input devices. Filco har som kjent et meeget solid rykte. De har en stiv pris, men du får det du betaler for. Har selv et Filco Majestouch 2 tenkeyless i Cherry Brown. Kostet meg vel ca. 1600kr med frakt og moms. Kjøpt hos keyboardco.com 1 Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Razer er IKKE et kvalitetsmerke! Det er totalt feil Anbefaler deg å kikke på Keyboard avdelingen på overclock.net Samt geekhack.org og deskthority.net - Sider som kun omhandler keyboard og input devices. Filco har som kjent et meeget solid rykte. De har en stiv pris, men du får det du betaler for. Har selv et Filco Majestouch 2 tenkeyless i Cherry Brown. Kostet meg vel ca. 1600kr med frakt og moms. Kjøpt hos keyboardco.com Har du da Norsk layout? Er et stort pluss for meg med mulighet til norsk layout, noe jeg ikke fant på blandt annet Das tastaturene Og hva er tenkeyless? Endret 18. juni 2012 av noj95 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Razer lager mye bra, men kvalitet og holdbarhet er ikke altid blant de beste... Jeg liker Steelseries sine keyboard- har et 6gv2 nå, eneste problem er at hvitfargen på tastene blir fort slitt. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Steelseries 6gv2 er et fint tastatur. Solid, og ikke minst rent og pent! Det er vel også det billigste mekaniske tastaturet du finner i norge. Liker spesielt Cherry red versjonen, da Cherry black blir litt for stivt. Razer sine produkter ser ikke ut i måneskinn, har forferdelig mye unødig fjas - og en kvalitet som er under lavmål. Styr unna! Hva er tenkeyless? -Brukt google før? Dette er dog med helt svarte taster, såkalt "otaku" versjon. Meeget sexy og fint for å lære seg touch. Har selv et sett med slike taster. Keyboardco selger forøvrig tastaturer med Svensk/finsk layout og de fungerer glimrende i Norge! De er også veldig profesjonelle og shipper ut ordre raskt. Magnus. Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Steelseries 6gv2 er et fint tastatur. Solid, og ikke minst rent og pent! Det er vel også det billigste mekaniske tastaturet du finner i norge. Liker spesielt Cherry red versjonen, da Cherry black blir litt for stivt. Razer sine produkter ser ikke ut i måneskinn, har forferdelig mye unødig fjas - og en kvalitet som er under lavmål. Styr unna! Hva er tenkeyless? -Brukt google før? Dette er dog med helt svarte taster, såkalt "otaku" versjon. Meeget sexy og fint for å lære seg touch. Har selv et sett med slike taster. Keyboardco selger forøvrig tastaturer med Svensk/finsk layout og de fungerer glimrende i Norge! De er også veldig profesjonelle og shipper ut ordre raskt. Magnus. Googla det, men man får altså tastatur med bare svarte taster. Så man må kjøpe norske taster og bytte dem selv? Hørtes ikke dumt ut Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Test av Razer Blackwidow Ultimate http://www.overclock.net/t/882561/review-razer-blackwidow-ultimate Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Googla det, men man får altså tastatur med bare svarte taster. Så man må kjøpe norske taster og bytte dem selv? Hørtes ikke dumt ut På Keyboardco kan du kjøpe vanlig Filco tastatur med svens/finsk layout samt tenkeyless versjonen der num-pad'n er droppet. Tastaturet blir da selvfølgelig mindre og du får plassert tastaturet mere midt på skjermen. Helt klart en fordel om du ikke puncher mye tall! Om du liker tastiser med helt svarte taster så kjøper du bare et sett med svarte Filco taster, simple as that! Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Jeg klarer ikke å se bort i fra utseende til K90, har rett og slett falt helt for det. QPAD har jeg aldri hørt om før, er de spesialiserte på tastaturer? Bestille fra utlandet, blir det omtrendt på samme prisnivå som å bestill her fra norge? (Etter shipping, moms ol.) Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Har faktisk nettopp bestilt meg Qpad MK-85, etter å ha lest så og si alle tester av mekaniske tastaturer som finnes på nett, samt sett en mengde med youtube reviews. MK-85 virker som det beste alternativet for meg av flere grunner: -Cherry MX Red, som er en linjær switch (minner mye om MX Brown/Black) -NKRO via USB -Bakgrunnsbeslysning på hver eneste knapp -Laserkuttede knapper, som hjelper med å unngå slitasje -Overflaten på knappene og håndleddstøttet ser behagelige ut -Solid konstruksjon -Makrofunksjonalitet via software, som kan tildeles hvilken som helst knapp Jeg håper det lever opp til mine forventninger, får det nok på førstkommende mandag PS: bytter forøvrig fra Logitech G19 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Vil skyte inn at jeg sølte (sukkerfri) brus i K90 keyboardet mitt. Det døde der og da, trodde det kortslutta helt siden lysene forsvant, men lot det tørke i 24 timer ca og nå funker det igjen. +1 til Corsair Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå