Gå til innhold

Konfigurere Linksys WAP54G

Anbefalte innlegg

Planen var å utvide rekkevidden på hjemmenettverket ved å sette opp et trådløst aksesspunkt i andre enden av huset enn hvor trådløsruteren står. Jeg har kablet nettverk hit, så det burde ikke være noe problem.

Har en (relativt) gammel Linksys WAP54G som jeg mente kunne gjøre jobben, så denne ble koblet til nettverket. Problemet er nå å konfigurere denne slik at den kringkaster et nettverk med samme SSID som trådløsruteren. Hvordan får jeg gjort dette?

Aksesspunktet oppretter automatisk et nettverk kalt "linksys" uten kryptering, som jeg får tilgang til internett gjennom. Altså er koblingen opp mot ruteren grei. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal endre instillingene til aksesspunktet, da jeg ikke vet IP-adressen, og det heller ikke dukker opp i ruterens liste over klienter. Har også prøvd å koble meg med kabel direkte til aksesspunket, men også her stopper det med at jeg ikke vet IP-adressen til konfigurasjonsgrensesnittet. Noen forslag?

Takker på forhånd for svar :)

Endret av Josh!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser ikke ut til å fungere. Finner ingenting på 192.168.1.254. Om det er til noen hjelp så får jeg tildelt IP-adressen 169.245.120.130 når jeg kobler meg til trådløse "linksys", og aksesspunktet ikke er koblet til ruteren.

Lenke til kommentar

Ja, har prøvd å sette static IP til 192.168.1.2 (i Mac OSX), for så å koble til aksesspunktet. Får kontakt ("kabel tilkoblet"), men den finner ingenting ved å skrive inn 192.168.1.254 i nettleseren, ei heller svarer den ved ping-ing i terminal. Mistenker derfor at den har en annen adresse...

Reset har jeg forresten gjort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...