Delvis Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Det er en eldre Acer aspire. Fikk ikke fram noen startmenyer (se denne tråden) Så leste jeg et sted at i Msconfig kunne man rette på dette. Tror jeg prøvde å sette den på "minimal" her under "sikker oppstart". Etter restart, har jeg ikke fått noe på skjermen i det hele tatt. Prøvde resette bios med å ta ut batteri og flytte den blå jumperen, men forsatt svart skjerm. Det piper 2 ganger til etter det første pipet ved start nå. Men det hjelper ikke trykke noen taster. Noen som har forslag hvordan jeg får tilbake innstillingene? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 De pipene høres ut som feilkode fra hovedkortet. Google hvordan koden er (feks 1 med langt mellomrom, 2 med kort). Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Ja, nå har det sikkert vært en feil hele tiden. For når jeg ser på det, har vel den blå jumperen stått feil fra børjan av. Den har hele tiden stått slik på denne: Blir ikke det på 2 og 3, mens den skulle stått på 1 og 2? Iallefall, det har alltid vært et pip ved oppstart på den maskinen, men har aldri visst at det betydde noe gale. Det er vel kanskje derfor jeg aldri har fått fram de menyene (bios, sikker modus osv)? Nå har jeg flyttet den til 1 og 2. Det kommer ingen pip ved oppstart lenger, men bilde på skjerm får jeg fortsatt ikke. Har flyttet på minnebrikkene rundt om, koblet fra og til hardisken, men ingenting viser på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå