Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med noen innstillinger av forsterker

Anbefalte innlegg

Her er et bilde av Mosconi Gladen One 120.4

post-273830-0-30840900-1339880636_thumb.jpg

HP FILTER og XOVER er greie.

Men "FSA" og "PHASE SHIFT" har jeg ikke peiling på hva er.

Og den volt skruen, hva skal den stå på mellom 0,4 og 8?

Og skal den stå på "hi" eller "lo"

Det fulgte med en oversikt over forsterkeren og hva slags funksjoner den hadde, men ikke stort mer enn at jeg må på forum og spørre dere etter mer informasjon...

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi see, Phase shift er vel typisk hvordan elementene skal slå, er vel en typisk innstilling ment for subwoofer. FSA kan jeg ikke svare deg på. Hi og low stilles etter hvilke komponenter du har koblet til. Hi-pass for komponentsett / bak-høyttalere og low-pass for subwoofer :)

Volt går på hvor mye lyd som blir presset ut gjennom forsterkeren, står den for høyt vil du vel lettere få dårligere lydkvalitet samt forvrenging. Skru spiller på maks og still forsterkeren slik at lyden akkurat ikke vrenger seg. Så har du det vel så-som-så.

Dette er det jeg tror, forbehold for feil! :)

Lenke til kommentar

Phase shift er for å snu fasen til høyttaleren som er koblet til. Voltjuseringen (ofte kalt "gain") er for å justere riktig volt i forhold til hva spilleren leverer på linjeutgangene sine.

Hi/lo knappen er for å velge om du skal bruke høynivåinnput eller lavnivåinput. Bruker du phonoledninger fra spilleren, så skal denne stå på lo ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...