Gå til innhold

Hva tror DU feiler ABB?

Anbefalte innlegg

Manifestet er helelr ikke skrevet for å være fantastisk litteratur, men for å fokusere på islamiseringen og ting rundt det.

spesielt det biten av manifestet der Breivik forteller i detalj om mengde alkohol konsumert på en fest en tilfeldig dag i 2010 syns jeg virkelig belyser det meste rundt islamiseringen.

Fyren er gal. At galskapens budskap skal berøre deler av ditt verdenssyn, Ankh, gir ikke deg muligheten til å utdype på Breivik sine vegne. Spesielt da du ikke har lest manifestet selv. Det du sitter og skriver er dine egne tanker rundt islam og du har ingen formening om det er dette Breivik ønsket å gripe fatt i (som det da framkommer fra manifestet at det ikke er).

Idiotiske eksempler som å sammenligne Breivik med folk som kjøper børsteløse vaskemaskiner sier vel sitt om hvor naiv du er.

man kan vel også sette spørsmålstegn ved ABB`s levesett og at han selv mener han er en fremtidig folkehelt som ville ivareta den norske kultur.

Norsk kultur er altså ifølge ABB:

Gamere

Import av russiske damer

Falskneri av diplomer

Forbrukslån

Aldri ha en ordentlig jobb

Bo hjemme hos mor

Tagging

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Vet ikke om han definerer en "norsk kultur" men for meg er det viktige verdier som demokrati, ytringsfrihet, likestilling, religionsfrihet, og generelt respekt og andre friheter. Dette settes opp mot sharia, tvangsekteskap, æresdrap, terrorisme osv.

Har mange muslimske venner og stor respekt for mange av islams sider, som vitenskapelige oppdagelser, flotte bygg, noen gode samfunnsløsninger, og endel leveregler som er bedre enn vestens. Jeg frykter at den islamversjonen som invaderer og utøver terror er den som vil bli etablert her og i eurabia.

Lenke til kommentar

Det er helt greit å frykte det, men ABB mener altså at dette er den ubestridte sannhet, og han sier selv at aksjonen måtte utføres, høres dette ut som noe en mentalt frisk person kunne gjort?

Islamversjonen du nevner har ekstremt lite støtte her til lands og ellers i europa, hvis muslimer flest trives i slike situasjoner så ville de blitt værende i hjemlandet sitt.

Jeg tror de utvandrer for å slippe dette, ikke for å påføre andre det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er helt greit å frykte det, men ABB mener altså at dette er den ubestridte sannhet, og han sier selv at aksjonen måtte utføres, høres dette ut som noe en mentalt frisk person kunne gjort?

Er uenig med deg der. Jeg tror at hvem som helst kunne utført noe tilsvarende for noe de kjempet imot med samme glød. Hadde jeg fått tilgang på en øy med dyremishandlere f.eks så skulle jeg med glede gjordt akkurat det samme...bortsett fra at jeg skulle sørget for at INGEN hadde overlevd. Andre ville gjordt det samme mot pedofile, voldtektsmenn, eller andre de hater nok. Hva som MÅ utføres handler jo også om setningen etterpå. Det måtte utføres for å stanse islamiseringen og gjøre folk oppmerksomme på islamiseringen og gi startskuddet til voldelig antiislamsk kamp. Det er litt av det samme som når jeg spør en fotballfan hvorfor de må sparke fotball. Kan de ikke få hver sin ball og alle være venner? Men igjen, laget MÅ vinne. Bedriften MÅ øke inntjeningen. Bedriften MÅ utnytte vaskehjelpen, og røykere MÅ røyke.

Hva man legger i MÅ er ulikt.

Islamversjonen du nevner har ekstremt lite støtte her til lands og ellers i europa, hvis muslimer flest trives i slike situasjoner så ville de blitt værende i hjemlandet sitt.

Uten invasjon, ingen krig. alle kunne selvsagt bare holdt seg i sitt eget land og vært fornøyde med det, men man vil vel ta mer land om man kan. Kristne sendte misjonærer rundt for å omvende folk, og drepte de som nektet. Nå gjør muslimene det samme.

Jeg tror de utvandrer for å slippe dette, ikke for å påføre andre det.

Er nok en blanding. Har venner som har etterlatt døtre i land for å flykte fra hjemlandet, mens andre kommer for å sloss. Hvem vet hvor mange som dør den dagen noen angriper et atomkraftverk og skaper en strålende verden for alle rundt.

Lenke til kommentar
Har mange muslimske venner og stor respekt for mange av islams sider, som vitenskapelige oppdagelser,
Kan du nevne noen vitenskapelige oppdagelser som har blitt til i et land mens det var dominert av Islam?

flotte bygg,
Enig.

noen gode samfunnsløsninger,
Kan du nevne noen islamske samfunn vi bør se opp til og lære av? Det er stort sett diktaturer med null respekt for menneskerettigheter. Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Kan du nevne nen vitenskapelige oppdagelser som har blitt til i et land mens det var dominert av Islam?

Ja, du har flere eksempler. De arabiske bokstavene ble brukt her i Europa. ikke minst legevitenskap, For før trodde folk i europa at er straff fra Gud :)

I tillegg til det da Muslimene tok over Spania så ble det dtor velstand og dette står i fjerde klasse Historiebok ;)

Kan du nevne noen islamske samfunn vi bør se opp tilk og lære av? Det er stort sett diktaturer med null respekt for menneskerettigheter.

Selvfølgelig er det i en del muslimske land diktaturer men De muslimske landenen er på vei mot demokrati akkurat som Europa og det arabiske våren er en god seier for demokrati :D

Land som Saudi Arabia, De forente arabiske emirater lever et veldig bra liv ( Jeg tror at det er til og med at det er bedre enn her i Norge men ganske usikker på det )

Ezio :)

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

http://vgd.no/samfunn/vitenskap/tema/1218191/tittel/viktige-oppfinnelser-fra-muslimske-vitenskapsmenn

http://www.islam.no/forum/forum_posts.asp?TID=10722

osv.

Kan du nevne noen islamske samfunn vi bør se opp tilk og lære av? Det er stort sett diktaturer med null respekt for menneskerettigheter.

Det jeg tenkte på var at de har endel løsninger som er annerledes, bl.a de såkaldte rentefrie lånene.

http://www.koranen.no/artikkel.php?id=452

Det er endel idealer vesten kunne lært mye om, bl.a det å ikke verdsette alt i fortjeneste og ikke fokusere så mye på makt og overforbruk.

http://www.islam.no/faq_480_38_7277.aspx

Når dyr skal slaktes, skal de ikke se slaktestedet og slaktingen av de andre dyra, for det gjør dem redde. Profeten Muhammad sa at det er obligatorisk for oss å utvise barmhjertighet. Hvis vi må drepe dyr, skal vi gjøre det på beste måte og hvis vi skal slakte skal vi påføre dyret minst mulig smerte.

Som dyreverner så liker jeg slike setninger. Dette er ting man driter i i vesten, selv politiet kan ta seg til rette her.

Samtidig som islam har mye positivt som er bedre enn vestens løsninger, så er det kun den verste siden vi utsettes for.

Lenke til kommentar

De fleste kristne land var også knallharde diktaturer før i tida. Stort sett er det ugunstig når lover er basert på religion.

Jeg tror nok de aller fleste som flytter hit verdsetter våre verdier, dette eskalerer også etterhvert som de produserer nye generasjoner.

hvor mange dyremishandlere har du drept forresten Ankh? Regner med at du står for det du sier?

14 åringer som plager katter kan godt skytes?

Eller er du av den oppfattning at dine verdier er mindre verdt enn din frihet?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det vet jeg faktisk ikke. Pleier tipse om dyremishandling til de mest ekstreme dyrevernsorganisasjonene og håper noen tar tak i det der. Henger også ut dyremishandlere, når navn og bosted er kjent. Når politiet mishandler dyr så tas det via SEFO, og har ledet noen boikotter mot bl.a dyreforprodusenter. Om noen har dødd eller blitt mishandlet pga mine tips, det vet jeg ikke. Men jeg håper jo.

Problemet er også at navn holdes hemmelig så man vet skjelden hvem som har gjort det eller hvor de bor.

Lenke til kommentar

Uten invasjon, ingen krig. alle kunne selvsagt bare holdt seg i sitt eget land og vært fornøyde med det, men man vil vel ta mer land om man kan. Kristne sendte misjonærer rundt for å omvende folk, og drepte de som nektet. Nå gjør muslimene det samme.

Det var vel kanskje å ta LITT hardt i....

Men for å sette det litt i perspektiv, er det jo greit å ha noen tall på ting.

Hentet fra Wikipedia, Norge, under Demografi, forholdsvis folkegrupper og religion:

Etnisk sett er størstedelen av den opprinnelige befolkningen nordisk / nord-germansk, mens et lite mindretall med tyngdepunkt i nord er samisk eller finsk / kvensk. Samer har status som urfolk, mens skogfinner, kvener, romanifolk (reisende, tatere), roma (sigøynere) og jøder har status som nasjonale minoriteter. De siste par årene har innvandring utgjort mer enn halvparten av befolkningsveksten, og en økende andel av befolkningen er innvandrere; 12,2 % eller 600 900 mennesker pr. 1. januar 2011. Innvandrere blir her definert som alle med to utenlandskfødte foreldre (som blant annet inkluderer Norges konge, Harald V). De største innvandrergruppene etter opprinnelsesland kommer fra Pakistan, Sverige, Irak, Somalia, Danmark, Polen, Vietnam, Bosnia-Hercegovina, Iran og Tyrkia.[12] Det bør anmerkes at innvandrerne fra enkelte land er delt opp i flere etniske grupper. Eksempelvis kommer det både russere og tsjetsjenere fra Russland, tyrkere og kurdere fra Tyrkia og innvandrerne fra Serbia er delt opp i serbere og albanere. Utenlandske statsborgere utgjør 4,8 % av befolkningen med 222 300 personer. Ser en bort fra de norske og nordiske statsborgerne, er det flest bosatte polske, tyske og irakiske statsborgere. Det har de siste årene vært stor arbeidsinnvandring til Norge fra Polen, Tyskland, Sverige og Litauen. Det er også stor innvandring fra blant annet Romania, Somalia, Thailand, Filippinene, Russland og Irak.[13]

Omkring 79,2 % av befolkningen er medlemmer i den evangelisk-lutherske norske kirken (1. januar 2003: 3 900 062 medlemmer, 85,7 % av befolkningen). Andre kristne trossamfunn utgjør cirka 4,5 %: Den evangelisk lutherske frikirken, Den katolske kirken (44 153 medlemmer), pinsemenigheter (46 944 medlemmer), Metodistkirken m.fl..

Blant de ikke-kristne religionene er islam sterkest representert i Norge med ca. 1,5 %: islamske trossamfunn har 75 761 medlemmer. Øvrige religioner har knapt 1 %. Human-Etisk Forbund har ca. 1,3 % oppslutning (69 652 medlemmer). Pr. 1. januar 2003 er rundt 5 % av innbyggerne ikke medlemmer i noe trossamfunn eller noen livssynsorganisasjon som mottar statsstøtte.[17]

Kommentar til statistikkene: Først innvandringa. Under "Innvandrere i Norge"-artikkelen står det følgende: "De største gruppene av innvandrere kommer fra Polen, Sverige, Pakistan, Somalia, Tyskland, Irak og Danmark." Av disse er landene: Katolsk, Luthersk, Muslimsk, Muslimsk, Kristent (nesten 50-50 protestanter og katolikker), Muslimsk, Luthersk. Så av de 7 landene med mest innvandring til Norge, er 4 hovedsaklig kristne, og tre hovedsaklig muslimer. Jeg tror det er ganske trygt å konkludere med at vi i hvert fall ikke får inn en overveldende mengde muslimer.

Jeg vet at det ikke er så representativt med kristendommen (dersom situasjonen er lik i andre land som i Norge), men jeg anser det som svært lite sannsynlig at det er mange tilfeller hvor de som regnes som kristne er muslimer, i hvert fall.

Religion i Norge: Her står det at vi bare har 1,5% muslimer i Norge, som er registrerte muslimer. Jeg ser at det er blitt operert med 4% i denne tråden, og jeg fanger opp 5% utlendinger i det andre avsnittet jeg limte inn, og tror at det kommer derfra (4,8%).

Så når 53% av 1,5% stemmer Ap.... Så er ikke det et argument... De trenger en god del mer støtte, for at de skal klare sin snikislamisering eller å gå brutalt til krig, ved hjelp av å stemme på norske partier. Jeg ser også at de fleste muslimer holdt med KrF ifra før... Det stemmer jo fryktelig dårlig med de synene som føres her. Grunnen til at mange gikk vekk ifra det, var på grunn av en nedstemming av en Moské i Kristiansand. Det er ikke akkurat utrolig organisert her. Det er ingen reelle grunner til å frykte noenting ifra denne ulmende terrorislamismen... Når du i tillegg tar med at de aller fleste muslimer ikke stiller seg bak disse som fronter krig og slikt, så har du en rimelig liten påvirkningskraft igjen.

Det å forbinde slike ekstremister med muslimer, er som å forbinde ABB med alle kristne eller alle høyreorienterte. Han er like lite representativ for disse folkegruppene, som Bin Laden er for muslimer og antiamerikanere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det å forbinde slike ekstremister med muslimer, er som å forbinde ABB med alle kristne eller alle høyreorienterte. Han er like lite representativ for disse folkegruppene, som Bin Laden er for muslimer og antiamerikanere.

ABB er vel rimelig representativ for antiislamiseringsbevegelsen, og har ikke mer ekstreme holdninger enn hva som er vanlig i slike miljøer.

Lenke til kommentar

Da er det veldig rart at vi ikke ser døde AUFere og muslimer over hele landet, da... Eller er det en minioritet som er så liten at det bare inneholder ham.

Det er forsåvidt ikke meningene som er problemet heller, det er konklusjonen som er problemet. Mange mener mye av det samme, uten at det gjør at dem trenger noen diagnose. Alle som trekker konklusjonen at da sprenger vi en bombe på Karl Johan og drar og skyter ned alle ungdommene på den øya, trenger en diagnose.

Jeg kan gjerne gjenta det til det kjedsommelige, fordi jeg har allerede sagt det til min beste kompis som er redd for at han er enig i mye ABB sier: Det er ikke meningene som er problemet, det er konklusjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det vet jeg faktisk ikke. Pleier tipse om dyremishandling til de mest ekstreme dyrevernsorganisasjonene og håper noen tar tak i det der. Henger også ut dyremishandlere, når navn og bosted er kjent. Når politiet mishandler dyr så tas det via SEFO, og har ledet noen boikotter mot bl.a dyreforprodusenter. Om noen har dødd eller blitt mishandlet pga mine tips, det vet jeg ikke. Men jeg håper jo.

Problemet er også at navn holdes hemmelig så man vet skjelden hvem som har gjort det eller hvor de bor.

Det er jo tydelig at de tiltakene du gjør ikke hjelper, hvor lang tid må det gå før du med god grunn kan ta saken i hånden å henrette?

Lenke til kommentar
Ja, du har flere eksempler. De arabiske bokstavene ble brukt her i Europa. ikke minst legevitenskap,
Bokstaver er ingen vitenskapelig oppdagelse og de ble laget lenge før Islam. Igjen hvilken vitenskapelig oppdagelse?

Selvfølgelig er det i en del muslimske land diktaturer men De muslimske landenen er på vei mot demokrati akkurat som Europa og det arabiske våren er en god seier for demokrati :D

Land som Saudi Arabia, De forente arabiske emirater lever et veldig bra liv ( Jeg tror at det er til og med at det er bedre enn her i Norge men ganske usikker på det )

Den arabiske våren har så langt gått ut på å bytte et totalitært regime med ett annet.

Og i folkemassen på Tahrir-plassen har vi sett muslimer i fri utfoldelse hvor damer utsettes for massevoldtekter uten at noen stopper det. Er dette virkelig mennesker du tror har noe å lære oss eller som har en kultur vi bør importere til Norge? At du kan komme med påstander om at folk har det bra i land med massive overgrep og på versting-listene fra Amnesty sier ganske mye om deg.

Lenke til kommentar

ABB er vel rimelig representativ for antiislamiseringsbevegelsen, og har ikke mer ekstreme holdninger enn hva som er vanlig i slike miljøer.

Det var massive feiringer i mulsimske miljøer etter 9/11. Jeg har ikke sett noen som har feriet ABB.
Lenke til kommentar

Vel... Feiringene ble dekket av media, i hvert fall.

Vi hadde ei som hyllet ABB i en skoletale.

At det er færre som støtter Breivik, jada, det tror så absolutt. Men jeg er rimelig sikker på at det var nok noen som var redde for å uttrykke sin "glede" over hva som skjedde. Og jeg tror også at media ikke vil dekke at det feires over 22/7, imens det er mer appellerende å dekke at noen feirer 9/11...

Men igjen, dette er også kun synsing og mening fra min side, jeg kan ikke backe det opp med annet enn at jeg mener media har utrolig stor makt, og jeg er rimelig sikker på at de velger hva som får dekning og ikke. Uten å prøve og høres ut som en konspirator, eller noe :-P

Lenke til kommentar

ABB er ikke representativ for antiislamiseringsbevegelsen. Det er jo derfor alle har utstøtt ham og tydelig markert avstand. Både SIAN og EDL/NDL har sagt klart ifra.

Det er bare du som ønsker å knytte ABB til antislamiseringsbevegelsen. Gruppene selv ønsker så stor avstand som mulig. Det har jo noe med at ABB ønsker et kristenteokrati, et fascistisk samfunn, et grusomt samfunn på lik linje med Nord-Korea.

Har mange muslimske venner og stor respekt for mange av islams sider, som vitenskapelige oppdagelser,
Kan du nevne noen vitenskapelige oppdagelser som har blitt til i et land mens det var dominert av Islam?

Det er en ny bølge av oppfinnsomme islamister som sprer propaganda og løgn løst basert på koranen og med kraftig tolkning. Disse dukker stadig opp hos muslimer, men er alle sammen tilbakevist for lenge siden.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Ja, du har flere eksempler. De arabiske bokstavene ble brukt her i Europa. ikke minst legevitenskap,
Bokstaver er ingen vitenskapelig oppdagelse og de ble laget lenge før Islam. Igjen hvilken vitenskapelig oppdagelse?

Så du tror ikke muslimske land har bidratt? Man lærer allerede på ungdomsskolen, at hadde det ikke vært for midtøstens fokus på vitenskap og fremgang, så hadde vi sannsynligvis ikke vært like langt i utviklinga som vi er i dag. Men jeg kan finne hva wikipedia sier om middelalderen? :-)

http://en.wikipedia....l_Islamic_world

http://en.wikipedia...._medieval_Islam

http://en.wikipedia....Medieval_Europe

http://en.wikipedia....amic_philosophy

http://en.wikipedia...._medieval_Islam

http://en.wikipedia...._and_technology

Det tok ikke akkurat så mye energi å finne det frem. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen?

Det der er heller ikke alt, men jeg antar at dersom du faktisk er interessert, klarer du å klikke deg rundt selv, og at dersom du er kritisk, klarer du fint å trykke på de eksterne linkene også :-)

Endret av Leifen18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den arabiske våren har så langt gått ut på å bytte et totalitært regime med ett annet.

Og i folkemassen på Tahrir-plassen har vi sett muslimer i fri utfoldelse hvor damer utsettes for massevoldtekter uten at noen stopper det. Er dette virkelig mennesker du tror har noe å lære oss eller som har en kultur vi bør importere til Norge? At du kan komme med påstander om at folk har det bra i land med massive overgrep og på versting-listene fra Amnesty sier ganske mye om deg.

obs min feil :p

Jeg mente de arabiske tallene. Du har også legevitenskap og da muslimene tok Spania :)

hmm når det gjelder den arabiske våren så har du ganske rett i det men likevel de nye regimene kommer ikke til å bli like burutale som de forrige fordi de vet hva som har skjedd med dem ;)

hmm når det gjelder Tahrir-plassen. Kan du vise en video når det gjelder det der eller en annen kilde og takk :)

Ezio :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...