Gå til innhold

Bytte harddisk MacBook Pro 13"

Anbefalte innlegg

God kveld forumbrukere.

Jeg har en 13" MacBook Pro fra 2010 som begynner å gå tom for lagringsplass. Om 2 uker skal jeg til USA og har tenkt litt på muligheten til å kjøpe en ny harddisk der. Jeg har noen spørsmål angående det.

• Må jeg ha en spesiell type harddisk for at den skal fungere med MacBooken?
  • Er det noen store fordeler/ulemper med å kjøpe der kontra Norge?

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en helt normal 2,5" SATA disk, du trenger her.

Modeller som er populære i Mac er Samsung 830-serie, Intel 520-serie og Crucial sin m4 serie.

Samsung 830 utmerker seg også noe, da Apple bruker rebranda slike i f.eks nye MacBook Pro Retina, og MB Air.

Lenke til kommentar

Spør deg selv om du faktisk er avhengig av den optiske enheten i maskinen.

Ikke?

Kjøp en OptiBay og sett inn hdd #2 der. Så kan du f.eks ha en SSD systemdisk og en tradisjonell lagringsdisk.

Off-topic, men byttet nettopp fra Corsair Force 3 til Crucial m4 i min MBP Early '11, kan med hånden på hjertet si det hjalp enormt på problemene jeg tidligere har hatt med SSD+MBP.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke bruker den optiske enheten spesielt mye, men vil helst slippe å fjerne den. For det første ser jeg for meg at det kan bli utrolig mye styr og for det andre er det utrolig irriterende når jeg først trenger den.

Så spørsmålet er: Er det noe poeng å kjøpe en hybriddisk eller er en vanlig harddisk bra nok?

Lenke til kommentar

Kjøper du OptiBay får du (fikk iallfall) med en enclosure for å sette den optiske enheten inn i, slik at den vil fungere som en annen ekstern leser. Veldig likt slik det nødvendigvis blir for samtlige med Macbook Air dersom de skulle få behov for cd/dvd.

Selve installasjonen av en disk i optibay er veldig enkel. Skru av bakplaten på MBP, fjern 6 skruer, ta ut leseren, sett inn optibay, skru alt sammen igjen.

Jeg mener hybriddisker ikke er verdt det. Enten SSD eller tradisjonell disk. Hadde det om så vært større del flashminne på hybriddiskene hadde saken vært en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...