Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er en amatørfilmer som trenger et videoredigeringsprogram jeg kan "vokse med". Det Ultimate er såklart om det er nokså enkelt, men man kan bruke det på en avansert måte om man vil.

Ting som er viktig for meg er blant anna:

- At det er gode muligheter til å justere forskjellige lydspor. f.eks. hvis man ser for seg en skifilm der det er viktig at overgangene fra musikk til snakking og lyd fra filmen skjer så behagelig som mulig.

- At det er greit å lage Timelaps

- At man kan sette slow- og fast motion ganske nøyaktig selv.

Jeg filmer stort sett på turer av forskjellig slag, og lager timelaps iblant. Redigeringsprogrammet skal stort sett brukes til å sette filmsnutter fra f.eks. en skitur til Alpene om til en film på noen minutter. Tror dere skjønner sånn ca. hva jeg er ute etter.

Jeg skjønner at det går ann å gjøre dette med de fleste programm, men håper på noen anbefalinger, råd, tips, og erfaringer fra dere som har mer peilig på dette en meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er en amatørfilmer som trenger et videoredigeringsprogram jeg kan "vokse med". Det Ultimate er såklart om det er nokså enkelt, men man kan bruke det på en avansert måte om man vil.

Ting som er viktig for meg er blant anna:

- At det er gode muligheter til å justere forskjellige lydspor. f.eks. hvis man ser for seg en skifilm der det er viktig at overgangene fra musikk til snakking og lyd fra filmen skjer så behagelig som mulig.

- At det er greit å lage Timelaps

- At man kan sette slow- og fast motion ganske nøyaktig selv.

Jeg filmer stort sett på turer av forskjellig slag, og lager timelaps iblant. Redigeringsprogrammet skal stort sett brukes til å sette filmsnutter fra f.eks. en skitur til Alpene om til en film på noen minutter. Tror dere skjønner sånn ca. hva jeg er ute etter.

Jeg skjønner at det går ann å gjøre dette med de fleste programm, men håper på noen anbefalinger, råd, tips, og erfaringer fra dere som har mer peilig på dette en meg :)

Til det du har skrivi her, syns jeg Sony Vegas må være topp for ditt bruk. Mulig det er litt vanskelig i starten, men det er derfor man har TeamViewer. :D

Lenke til kommentar

Til det du har skrivi her, syns jeg Sony Vegas må være topp for ditt bruk. Mulig det er litt vanskelig i starten, men det er derfor man har TeamViewer. :D

Det var jeg som laget innlegget, men posta det på brukeren til lillebroren min :p

Takk for svar :) Var Sony Vegas som virka mest lovende selv om det sikkert blir en del å sette seg inn i, så er det vertfall nok av muligheter ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...