mortenlarsen2003 Skrevet 16. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2012 Hei, Jeg har nettopp bygget en HTPC i et Fractal Array R2-kabinett med hovedkort Asus E45M1-i og 8 gb ram. Problemet er at PCen ikke klarer å kjøre full HD-filmer på en Sony 40" med det integrerte skjermkortet. Da hakker bildet litt. Jeg lurer på om noen her vet forskjellen på følgende skjermkort? Vil antall ram på skjermkortet ha mye å si? Og hvilket jeg bør kjøpe mtp å spille av bluray-filmer på en 40" LCD-skjerm? ZOTAC GeForce GT 520 1GB PhysX CUDA - kr 349 komplett.no ZOTAC GeForce GT 430 4GB PhysX CUDA - kr 529 komplett.no Grunnen til valg av akkurat et av disse er at kabinettet setter en grense på 14,5 cm i skjermkort-størrelse. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 16. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Av de kortene er GT430 helt klart best. RAM-mengde spiller liten rolle på vanlig oppløsning (altså 1920x1200 eller mindre) men om du skal kjøre på veldig høy oppløsning er mye VRAM nødvendig. Les techpowerups test av GT430 kortet, det er sammenliknet med GT520 i alle testene Endret 16. juni 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå