Gå til innhold

BK: Hjelp fargenyanser ??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inntresangt med en utfordring som eg selv kan lære litt av,lastet bilde V2 in i fotoshop for og hvilken farger det reagerte mest på,

om det er den litt rød rosa fargen her du meiner var det store svingninger i rødt og gult,i begge fargene skulle det litte til + eller - ,i Cyan-Magenta-Gult-Svart.I fargebalangse så det ut til og bli bedre farger i - Cyan i rød og - gult i blå i mellomtoner,+ blå i høylys ga lit bedre farge i det grålige nesten fargeløs,så mange valg,virker som Cyan er synderen,ble på en eller annen måte avbrutt mens eg skreiv,ja ja,nå er eg ingen ekspert så kanskje noen kan gi et bedre svar,

Kom igjen med ??? Blir noe og tenke på da.

HA EN FIN KVELD.

Endret av Tor r
Lenke til kommentar

Inntresangt med en utfordring som eg selv kan lære litt av,lastet bilde V2 in i fotoshop for og hvilken farger det reagerte mest på,om det er den litt rød rosa fargen her du meiner var det store svingninger i rødt og gult,i begge fargene skulle det litte til + eller - ,i Cyan-Magenta-Gult-Svart.I fargebalangse så det ut til og bli bedre farger i - Cyan i rød og - gult i blå i mellomtoner,+ blå i høylys ga lit bedre farge i det grålige nesten fargeløs,så mange valg,virker som Cyan er synderen,ble på en eller annen måte avbrutt mens eg skreiv,ja ja,nå er eg ingen ekspert så kanskje noen kan gi et bedre svar,Kom igjen med ??? Blir noe og tenke på da.HA EN FIN KVELD.

 

Tusen, tusen takk. Bruker fortsatt bare Windows Live. Har redigeringsprogram som fulgte med kamera. Mejn jeg skjønner ikke noe av det.Pleier ikke å ha problemer med å lære meg dataprogram, og pleier ikke å gi meg... Men en gang må være den første.... så nå venter jeg til vi får nye maskiner til høsten en gang med nok plass til nye program. Men det er litt muligheter for redigering av fargetoner i Live også.... så jeg vil prøve litt på det du sier her jeg og. :)

HA EN FIN KVELD DU OGSÅ :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår spørsmålet helt, men for slike spørsmål er det nok bedre å starte en forumtråd enn å legge spørsmålet i bildekritikken hvor du kun får svar fra de som er inne og ser på bildet og lesre hele teksten. Det er ikke noe problem å legge bilder i en forumtråd.

 

Det jeg kan si noe om i første omgang er å "blande svart i fargene". Litt rar måte å uttrykke det på for svart i bilder på skjerm er mangel på lys og "svart" finnes ikke som en farge, men det er mulig du er inne på noe for hvis du gjør et bilde mørkere påvirker det selvsagt fargene, først gjerne litt mer mettede og så litt grumste, men det er ikke det jeg ser på bildet ditt, i hvert fall ikke på rosafargen selv om bildet i seg selv kanskje er litt undereksponert.

 

Men er dete noe du vil ha diskutert av litt flere så prøv en forumtråd, gjerne med eksempler på hvorda du vil det skal være i tillegg til hvordan det ikek skal være og kommentar om hvorda det så ut i "virkeligheten".

 

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår spørsmålet helt, men for slike spørsmål er det nok bedre å starte en forumtråd enn å legge spørsmålet i bildekritikken hvor du kun får svar fra de som er inne og ser på bildet og lesre hele teksten. Det er ikke noe problem å legge bilder i en forumtråd.

 

Det jeg kan si noe om i første omgang er å "blande svart i fargene". Litt rar måte å uttrykke det på for svart i bilder på skjerm er mangel på lys og "svart" finnes ikke som en farge, men det er mulig du er inne på noe for hvis du gjør et bilde mørkere påvirker det selvsagt fargene, først gjerne litt mer mettede og så litt grumste, men det er ikke det jeg ser på bildet ditt, i hvert fall ikke på rosafargen selv om bildet i seg selv kanskje er litt undereksponert.

 

Men er dete noe du vil ha diskutert av litt flere så prøv en forumtråd, gjerne med eksempler på hvorda du vil det skal være i tillegg til hvordan det ikek skal være og kommentar om hvorda det så ut i "virkeligheten".

Heia, tusen takk for kommentar. Ikke rart du lurer, for jeg klarer ikke helt å formulere meg.

I virkeligheten opplevde jeg fargene som fine, men ikke på bildene. Bildene kan være riktige i fargen for det jeg vet, men jeg ønsker å komme tilbake til "opplevelsen" Spørsmålet er hvordan. Tor r var inne på noe her med Cyan - og jeg vil teste ut litt. Er interessert i å jobbe videre med dette bildet og å ta hensyn til det i fremtidige bilder. .. Det jeg egentlig lurte på om var om noen kunne identifisere var som gjorde fargen, det jeg kaller litt "skitten" i motsetning til de klare og rene fargene.

 

Tusen takk for oppklaring av svart og lys :) Vet jeg er helt amatør, og vet jeg kommer med mange rare kommentarer. Men vil så gjerne ha med meg biten med glede og kreativitet :) , og å lære. Er seriøs på bunn, og foto har blitt som en feber som herjer i kroppen. Prøver å lese meg opp å se på bilder, teste og prøve. Og skal ta kurs så fort muligheten er der. Og jeg vet at det ligger mye jobb bak alle gode bilder :)

 

Skal ta med meg det med forumtråd :)

 

Setter pris på at du brøy deg og tok deg tid:)

 

Ha en fortsatt god helg! :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...