Gå til innhold

Tørr hodebunn


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med tørr hodebunn.

 

Jeg må vaske håret hver dag pga at jeg bruker hårvoks, men merker at dette tørker ut hodebunnen. Jeg kan ikke la være å vakse håret hver dag eller slutte med voks for da ser håret mitt helt jævlig ut.

 

Noen tips til hva jeg kan gjøre med dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

H&S er beregnet mot flass ja. Om du bruker denne uten å ha flass vil den tørke ut hodebunnen enda mere. Den har et veldig sterkt stoff i seg som tørker ut huden (derfor mange bruker den mot kviser)

 

Edit: Ville byttet voks hvis jeg var deg, om du ikke får den ut av håret uten shampoo. Renati er lett å få ut

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøv en ny trend som fungerer hos personer med tørr hodebunn. "Kuren" kalles no poo og er en forkortelse for no shampoo. Kuren går ut på at du ikke bruker shampoo i det hele tatt, men bruker andre ting som erstatter shampoo eller bare bruke varmt/lunkent vann til å vaske håret og fjerne smuss og skitt.

 

Jeg kan bekrefte at dette fungerer, fordi jeg startet med denne kuren i mai og nå er hodebunnen min fri for flass og irritasjon, samtidig som håret er mykt og lett.

 

Hvis du må vaske håret hele tiden, kan du starte med å vaske håret hver annenhver dag også gjøre det 1-2 to ganger i uken, og til slutt slutte helt med shampoo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...