Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fasinerende, dog en noe rar konklesjon på slutten, (planter har ikke noen hjerne så de er ikke istand til å kommunisere på en hensiksmessig måte).

og til "gfxchat" hvis du noen gang har lest en vitenskaplig artikkel så forstår hvorfor dette er kort, dette er formodentlig mindre enn en halv A4-side, og tenk på at en assay på universitetsnivå er 4-7 sider ;)

-frank

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Det skal nemlig ikke så mye til for å bryte en paralyse og det har med at hjernen er alltid påpasselig med at man ikke skal bli paralysert mens man er i aktivitet, derfor vil den også utføre tester før du sovner: du klør et sted, får rykning ... Ja, det er forskjellige ting som er ment til å få deg til å røre på deg, for om du gjør det, beviser du at du fortsatt er våken og ikke klar for å bli paralysert. Trikset er å ignorere disse testene lenge nok, og samtidig klarne hodet for mest mulig tanker ... Bare tømme hodet og slappe av, ignorere testene. Det er forskjellige faser av en paralyse, men kort sagt er første fasen kløing, rykninger osv. for å teste om man faktisk sover, og så vil man oppleve vibrasjoner i kroppen, gjerne fra ryggraden som sprer seg ut i kroppen, og høre høye suselyder, litt som bølgeskvulp eller tog som går forbi. Styrkegraden på begge varierer fra person til person, fra gang til gang. Hvorvidt man kjenner vibrering eller høye suselyder først, varierer også fra person til person, og hvorfor dette skjer vet ingen foreløpig. Noen sier vibreringen kommer av at sjelen skiller seg fra det fysiske legemet ... Noe i den dur. Man kan spekulere. Som sagt ovenfor er det vanskelig å opprettholde en paralyse, men det er en treningssak; man må bli vant med tilstanden."

This!

Etter å ha lest dette på lørdag, så prøvde jeg å ignorere kløing, rykninger osv som du beskriver her.

La meg kl 03.30 så jeg var ganske trøtt, så det tok ikke lang tid før hjernen ville at jeg skulle sove.

Etter noen få minutter med ignorering av disse "testene" så fikk jeg en ubeskrivelig følelse av at kroppen "sovnet" imens jeg enda var bevist. Altså, jeg ble paralysert som du sier.

Det var en helt sinnsyk følelse, noe jeg aldri har kjent før. Varte ikke lenge tho, da jeg ble så oppspilt at jeg beveget meg og "våknet" etter kort tid.

Hittil så har jeg feilet på å få til det samme, tror jeg prøver litt for hardt. Men, neste gang jeg er skikkelig trøtt så skal jeg prøve igjen.

Awesome! Takk! :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd den metoden for å oppnå bevisst drømming, men jeg har ikke klart det. Må man puste i like jevnt tempo hele tida mens man ligger i senga og ignorer alle testene? Kan man bevege på øynene under øyelokkene, eller må man "se" rett fram? Øynene mine vibrerer alltid litt uten at jeg får gjort noe med det.

Jeg tror aldri at jeg har opplevd søvnparalyse, men jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det er. En gang la jeg meg på sofaen for å ta en blund, så åpnet jeg øynene. Jeg klarte bare å bevege øynene. Lyset rundt meg virket litt mer dempet enn det var og synet var litt utydelig. Jeg så rundt meg i rommet der jeg lå mens jeg visste at jeg hadde lagt meg for å sove. Det varte kanskje i 15-30 sekunder, så våknet jeg helt og la hodet ned igjen for å prøve å sove litt igjen. Da skjedde det samme igjen. Jeg vet ikke om dette var søvnparalyse eller om jeg bare drømte.

Lenke til kommentar

Jeg har bare prøvd om kvelden, men jeg skal sette på vekkerklokka og prøve igjen i morgen tidlig.

Jeg glemte å legge til at da jeg lå på sofaen, var det også litt tungt å puste, som om noe lå oppå brystet mitt. Så ja, jeg vil tro at jeg hadde søvnparalyse da. Jeg har lyst til å oppleve det igjen og se hvordan det er å hallusinere og høre ting som ikke er der.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Jeg har bare prøvd om kvelden, men jeg skal sette på vekkerklokka og prøve igjen i morgen tidlig.

Jeg glemte å legge til at da jeg lå på sofaen, var det også litt tungt å puste, som om noe lå oppå brystet mitt. Så ja, jeg vil tro at jeg hadde søvnparalyse da. Jeg har lyst til å oppleve det igjen og se hvordan det er å hallusinere og høre ting som ikke er der.

Har du lest gjennom alt jeg skrev egentlig? Man kan ikke bare sette på en vekkerklokke, for den må skrus av, ikke sant ...

Lenke til kommentar

Ja, jeg leste det, og jeg har samme problemet som deg. Jeg har ikke noe som ringer kun én gang, så jeg blir nødt til å bevege meg litt for å slå den av.

Jeg lå lenge i senga i dag tidlig og forsøkte. Etter at jeg hadde ligget helt stille en stund, begynte kjeven min å bevege seg sakte av seg selv. Uten at jeg hadde kontroll over bevegelsen, begynte jeg å bite hardt igjen og skjære tenner. Så kjente jeg rykninger forskjellige steder i kroppen. Først ryggen, så ett og ett ben, så i hver av armene. Det var bare ørsmå rykninger, men jeg klarte ikke å motstå dem. Feilet jeg på testen da? Jeg lå sånn i ubehag en stund til før jeg ga opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...