Gå til innhold

Skaffe Cisco Service Contract på allerede kjøpt ruter.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en Cisco 881 Integrated Services Router (CISCO881-SEC-K9) fra Papyrus.no en stund tilbake. Når jeg skulle oppdatere Cisco IOS på denne ser det ut til at jeg trenger "Service Contract". Jeg sendte en e-post til Papurys.no og spurte om denne, de sa de skulle se på det. Og så hørte jeg ikke mer fra dem, inntil jeg oppdaget at de hadde gått konkurs.

Så er det mulig å skaffe seg denne "Service Contract"'en på noen måte? Isåfall hvor og hvordan?

Hilsen halvors

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, vedlikeholdskontrakter er ikke bundet opp mot en fast forhandler. Du kan kontakte en hvilken som helst forhandler og be om pris på en vedlikeholdsavtale. Vanligvis så selges enheter sammen med en avtale på 1 år, og så pleier forhandler å ta kontakt for å holde avtalen aktiv. Dersom man ikke har hatt en avtale tidligere, pleier det å være en buy-in fee, men den kan man ofte forhandle om.

Lenke til kommentar

Takk for svar, jeg vet ikke om jeg skulle fått en kontrakt når jeg kjøpte den, selges ikke alle nye cisco rutere med denne?

Jeg har iallefall kontaktet Multicom, de sa jeg måtte kontakte Techdata som var deres leverandør. De igjen sa jeg måtte kontakte meg med en av deres kunder, så nå venter jeg på mail fra itum.no

Lenke til kommentar

Nei, det er alltid en egen produktkode for vedlikeholdsavtaler. Det jeg mente var at en selger hos forhandler som oftest passer på at kunden kjøper denne samtidig. Cisco benytter seg av en rekke distributører rundt om i verden for å selge sine produkter, men disse igjen benytter forhandlere for å selge til sluttkunde. Multicom selger antakeligvis ikke så mye slike vedlikeholdskontrakter, og ba deg derfor om å ta kontakt med Techdata. Tech på den annen side selger ikke direkte til sluttkunde, så de ber deg om å ta kontakt med en forhandler.

Jeg kan anbefale f. eks. ateadirect for å høre om de kan hjelpe deg med å kjøpe en vedlikeholdsavtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...