abdabs Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Hei, Jeg ønsker å utvide min C partisjon, med de 23GB unallocated space jeg har tilgjenglig.. problemet er at jeg ikke får muligheten til å 'extend' min c drive.. den vises bare som et grått felt.. har også prøvet andre programer som partition wizard.. Hvorfor går det ikke, hva må jeg gjøre??'' se bilde Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 For at det skal fungere så må Unallocated være ved siden av partisjonen du skal utvide. Du har en annen partisjon mellom. Vet ikke helt hvorfor man har laget egen partisjon for Hibernate. Du kan vurdere å slette den. http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/19440514.aspx Ellers må den flyttes, da trenger du et partisjoneringsprogram som f.eks GParted (som er en Linux CD). Lenke til kommentar
abdabs Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Det var sånn series 9 samsungen kom med. hva brukes egentlig den partisjonen til? Men det må da være et win basert program som kan resize c drive min med unallocated spacen som er tilgjenglig? Lenke til kommentar
gresh Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Tror den partisjonen har å gjøre med fast-boot funksjonen. Ser ut til at du kan fjerne partisjonen, utvide C:, aktivere fast-boot på nytt. Link Vurderer selv å fjerne recovery-partisjonen da jeg ikke har noe stort behov for den. Kan heller legge windows7 installasjonsfiler på USB-minne. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 De fleste 3de-partsprogrammer (Acronis etc) kan flytte partisjoner. - Så da kan du bare flytte hibernate-partisjonen til slutte av disken, og deretter utvide C: Lenke til kommentar
abdabs Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 acronis fiksa dette glimrende.. lot den hiberation partisjonen være.. er nok best.. fjerna recovery disken, orker ikke å bruke 23GB av den verdigfulle SDD harddriven..gjorde backup av det med acronis også takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå