Celusion Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Hei. Jeg sitte for øyeblikket på følgende specs: ASUS Rampage III Extreme, i7-950, 3x2 Corsair Dominator GT (2000MHz). Jeg har kun brukt den "automatiske" overklokken i BIOS. Og stilt den til i7-Crazy som den så fint kalles. Da har jeg 3.7GHz, dette er helt stabilt og jeg har aldri hatt problemer med det når PC'en først fyrer opp. Det som ofte skjer er følgende: - PC'en starter opp, men får ikke bilde på skjermen eller lys i tastaturet. - Restarter PC'en og får da beskjed om å loade default values eller og gå i BIOS. - Hvis jeg da bare saver og restarter maskinen får jeg som regel startet opp med overklokkede innstillinger. Hvorfor sliter den med å være overklokket? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Automatisk overklokking hører fandens oldemor til - det pøser blant annet på med som regel alt for høye spenninger, jo høyere preset - jo verre blir det. Google deg heller frem til en god overklokkingsguide for lga1366, pass på at du har siste bios med det samme du er i farten. Endret 16. juni 2012 av PerUlv2 1 Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Ah, I see. Har overklokket før så skal nok gå greit det, tenkte bare jeg skulle gjøre det enklest mulig denne gangen. Men takk skal du ha, da prøver jeg det så håper jeg PC'en er mer fornøyd Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Å overklokke på en plattform som ikke har FSB er på ingen måte komplisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå