Gå til innhold

Utdanning i Australia

MieMarie

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har kommet inn på University of Technology, Sydney og Griffith University, Gold coast i Australia. Jeg klarer ikke bestemme meg for hvor jeg vil dra. Jeg skal studere arkitektur og planlegger og ta bachelor der nede.

Linja på Griffith er veldig ny, den heter Environmental Design, noe som gjør meg ganske skeptisk til om det virkelig er det jeg er ute etter, og også om denne vil bli godkjent av ansa og nal her hjemme. Linja på UTS heter Design in Architecture, og er egentlig akkurat det jeg er ute etter. Vet også at skolen er litt bedre enn Griffith.

Til tross for dette har jeg aller mest lyst til å bo på Gold Coast, det er billigere der, varmere, finere og mye mindre enn Sydney, samtidig som det ikke er så langt unda Brisbane. Hvis jeg drar til Gold Coast kommer jeg til å bo i Surfers Paradise, noe som virker som en drøm for meg! Hvis det blir Sydney kommer jeg til å søke meg inn på Yura Mudang som er en a studentboligene til UTS, dette er midt i byen. Jeg har vært på seminar med Griffith, og da fikk jeg utrolig godt inntrykk av skolen og deres hjelpeapparat. De sier de vil hjelpe meg med å finne noen og bo med, et sted og bo, deltidsjobb og mye mer. Jeg er nødt til å få meg en deltids jobb, vet ikke hvor lett dette er i Sydney.

Er det noen som kan hjelpe meg med å velge? som har vært i Sydney eller Brisbane/Gold Coast? eller som har gått på UTS eller Griffith?

- Mie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir sikkert en knall opplevelse uansett hva du velger!

Men for å hjelpe deg litt, så synes jeg du skal velge Gold Coast. Har vært der, og hvis du er glad i sol, strand og surfing er dette virkelig et paradis. Dessuten ligger Byron Bay en time sør, der du kan slippe vekk fra skyskraperne og oppleve et mer avslappet surfesamfunn i helt fantastiske omgivelser. Surfet der med en flokk delfiner og en regnbue i fem farger som strakk seg over hele den 5 kilometer lange bukta. Beste reiseminne noensinne!

Angående environmental design- hvorfor er du skeptisk til dette? Sannsynligvis vil etterspørselen etter arkitekter med peiling på bygninger som er miljøvennlige eksplodere i årene som kommer, i takt med at klimaproblemene blir større og tatt mer alvorlig.

Har ikke vært i Sydney, men har hørt mange rykter om at det er en utrolig bra by å bo i! Men det blir jo en litt annen stil enn Gold Coast med mer type byliv enn surfeliv. Det er muligens litt lettere å fokusere på studiene i Sydney, siden det ikke er like høy strand og party-faktor der. Sistnevnte er forsåvidt kanskje ikke helt sant, siden hele Australia har ganske høy party-faktor.

Lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...