Bruker-168731 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Jeg var på en konsert i går, og der var det heftig med røde blinkende lys. Jeg har litt epilepsi, men hvorfor får jeg ikke anfall av de blinkende lysene? Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Du kan ha epilepsi uten å oppfylle alle kriterier. Slik er de t også f.eks. med diagnoser som angst og depresjon. Alle symptomer behøver ikke å være til stede for at diagnosen kan stilles. Lenke til kommentar
aabxy Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Hei - Det er egentlig et (relativt lite) mindretall av personer med epilepsi, som reagerer på blinkende lys i en EEG-prøve. (Om det var så mye som 20%, eller så lite som 5% - husker ikke.) Jeg reagerte ikke på blinkende lys under min EEG. Du kunne kanskje spørre de som tok din EEG-prøve, om du reagerte på blinkende lys under selve prøven. (Men om fravær av reaksjon på blinkende lys under EEG, gir en sikker "friskmelding" - det vet jeg ikke.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå