Maolsb Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Hei! Jeg har i år søkt noe som hete tresemesterordning for ingenør utdanning. Der er studiekravet Generel studiekompetanse. Jeg har gått Tømrer linjen, 2 år som lærling og har tatt fagbrev. Etter det gikk jeg "Påbygging til generel studiekompetanse etter yrkesutdanning" Når jeg ble ferdig me det året fikk jeg et kompetansebevis der det står de fagene jeg tok det året...fikk ikke noe vitnemål der det står oppnåd generel studiekopetanse. Står bare fag for studiekompetanse bestått. Jeg sendte inn dette kompetansebeviset til høyskolen jeg har søkt på og fikk i svar at jeg ikke har opptakskravene. Jeg ringte inn til skolen og lurer på hvorfor jeg ikke kommer inn og sier jeg har generel studiekompetanse. Da fikk jeg et betinget opptak, det betyr at jeg kommer inn om jeg kan vise et vitnemål der det står at jeg har generel studiekompetanse. Hun sa jeg kunne får det hos den Vidergående skolen jeg gikk på sist. Når jeg gikk på den skolen så sa hun dama at jeg ikke hadde Generel studiekompetanse... Jeg skjønner ingen ting...Har jeg gått et år på skolen og tatt påbygging til GENEREL STUDIEKOMPETANSE uten å få studiekometanse..?! Noen som kan forklare meg hva som skjer? det kunne ikke hu dama i resepsjonen på skolen! Lenke til kommentar
droidy Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Er du av Reform 97 eller Kunnskapsløftet? Jeg hørte til Reform 97, gjorde det samme som deg, og fikk generell studiekompetanse. Men, det var et helvete med å få sydd sammen et gyldig vitnemål utifra alle de ørten forskjellige studiekompetansebevisene... (Kan tenkes at det er "den dama" du pratet med, som ikke har snøring...) EDIT: Tresemesterordning.., du skal altså på sommerkurs i matte + fysikk? Ujj. Endret 16. juni 2012 av droidy Lenke til kommentar
Maolsb Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Hmmm...Her står at jeg var ferdig me grunnkurs i 07 så da er det vel kunnskapsløftet? Hvordan fikk du sydd det samme til slutt da? Vanskelig og samardbeide med evneveike resepsjonsdamer:P Ja det stemmer, skal ta sommerkurs i matte, fysikken er i høstsemesteret sammen med alt det andre:/ Lenke til kommentar
droidy Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) *snip* Mye evneveike administrasjonsdamer ute og går ja..., men det gikk til slutt. Det handler bare om å få satt opp en korrekt oversikt over alle de fag som skal være med (og fra alle de forskjellige årene), da blir det til slutt riktig. Og om du da legger med kompetansebeviset du har som viser at du har fagbrev, når du skal søke, skal alle disse kompetansebevisene sammen vise at du har generell studiekompetanse. Utifra informasjonen her, ser det ut som det er likt både for Reform 97 og Kunnskapsløftet. Jeg kan derfor ikke se hvorfor du ikke skulle ha fått generell studiekompetanse nå.. EDIT: Jeg går utifra at du ikke har strøket i noe, selvsagt. Hadde jeg vært deg, hadde jeg luftet saken for en rådgiver, på skolen. Disse har som regel god peiling. Endret 16. juni 2012 av droidy Lenke til kommentar
Maolsb Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Ok, neimenda håper jeg det ordner seg;) jeg begynner på mandag kl 09:00 så ble litt nærvøs når ho dama står å sir jeg ikke har studiekompetanse:P Har ikke strøket i noe nei=) Tusen takk for raske svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå