Gå til innhold

Livsforvandlende 'øyeblikk'

Anbefalte innlegg

Synes det er spennende å høre om erfaringer som former en. Har du noen erfaringer, tanker og prosesser evt. spesifikke bøker, personer, samtaler, filmer etc. som har hatt stor betydning for deg? Et litt typisk men spennende eksempel er ulykker som får en til å tenke anderledes eller forandre perspektiv. For meg fikk det å bo i Vest-Afrika et halvår meg til å gå gjennom mange ulike prosesser som forandra meg mye som person. Vær gjerne litt mer detaljert enn det lille eksempelet mitt.

Endret av Jar-of-clay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg tenker mer i slike baner at det kan være en enkelt hendelse eller person som påvirker deg spesielt, eller en serie av enkelthendelser som leder frem mot andre veivalg, og hvis man ikke er oppmerksom på at slike hendelser vil skje, kan man fort havne på en mer strabasiøs omvei i livet.

En spesiell hendelse for meg, og som jeg dessverre ikke fulgte opp, var det å møte den samme personen, på tre forskjellige tidspunkter, tre forskjellige steder, i en by med 10-millioner innbyggere.

Etterpå har jeg fundert på hva for informasjon jeg kanskje gikk glipp av ved å ikke undersøke "fenomenet" grundigere.

Lenke til kommentar

Wow har ikke ord, tenker å stå opp i mot en så sentral person i livet må være mye vanskeligere enn ellers og utrolig tungt, men veldig veldig sterkt.

Pen. c: Fasinerende tanke. Er egentlig ganske enig. Og det med at det er noen man er 'destined' til å møte har jeg også tenkt på. Har merka at mange ganger legger jeg ekstra godt merke til noen personer og de gir meg et slags inntrykk, eller jeg bare finner meg selv i å huske de veldig godt. Hun jeg deler leilighet med nå f.eks traff jeg på de merkeligste stedene. Til og med når jeg reiste til utlandet en gang så traff jeg henne... Hun bemerka at jeg var den personen som bare 'var overalt' og jeg hadde tenkt det samme om henne. Flytta senre tilfeldig til samme by for å studere og etter å ha blitt gode venner bestemte vi oss for å flytte sammen. Ellers var de to personene jeg huska best fra de første forelesningene som jeg så før jeg hadde fått noen venner fra studiet, de som jeg bare 'la merke til' de to jeg ble best kjent med, hun ene reiste jeg til og med 'tilfeldigvis' på utveksling sammen med til samme by i UK og kommer til å holde kontakt med for livet. Kunne kommet med flere eksempel men tror poenget kom fram. Kult å høre at det er flere som tenker slik.

Endret av Jar-of-clay
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kunne kommet med flere eksempel men tror poenget kom fram. Kult å høre at det er flere som tenker slik.

Jepp, men så skal man være ytterst forsiktig med å utbrodere for meget, fordi mulighetene for at slike tanker blir oppfattet som klin kokos, da er overhengende. Det er likevel en morsom personlig lek eller øvelse å være oppmerksom på tilfeldigheter som kan linkes i en bestemt sammenheng, og sjekke dem helt ut før man arkiverer de i skuffen for nettopp bare "tilfeldigheter"

Jeg har faktisk ett par stykker som jeg knapt nok tror har skjedd selv, men må tro på de fordi beviset sitter her og skriver dette ... :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hehe true, men så er jeg bare en anonym bruker på et nett-forum, så er kanskje ikke så farlig uansett ;)

Jeg trodde også jeg var helt anonym her, helt til noen av nerda lagde en tråd hvor man kunne teste dette selv. De brukte vel ca. 30 sekunder på å finne det meste angående relevant fakta om undertegnede ... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

What?! Creepy! Antar at det uansett bare er noen få som kan hacke(?) til seg den informasjonen.. husker du hvilken tråd dette var?

neida, de hacket ikke i det hele tatt - de benyttet seg bare av de søkemulighetene som finnes legalt. Det var nok undertegnede som ikke hadde skjønt hvor mange varige spor man kan legge igjen ute på webben. Fungerte fint som en "oppvekker" hos meg.
Lenke til kommentar

Mitt livsforvandlende øyeblikk var når det gikk opp for meg hvor mye livsglede eg mistet av å ikke bry meg om helse, kropp og form. Hvor mye forfall det egentlig var, og alt det eg gikk glipp av. Under 30 år og ble kortpustet av å bøye meg ned og knytte ett par sko. Ikke akkurat noe å trakte etter :)

Lenke til kommentar

Eller som en kompis av meg sa det: Han skulle ønske han hadde kondis nok til å gjennomføre et samleie... he he.

Har egentlig ingen egenhendige opplevelser som har endret meg til det bedre eller verre jeg... Har vel vært mer som en lang prosess i de femti årene jeg har vært på denne jorden... frem til i dag... Og den prosessen fortsetter vel tenker jeg...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har egentlig ingen egenhendige opplevelser som har endret meg til det bedre eller verre jeg...

Helt sikker - da tror jeg du har glemt en viktig liten detalj (ja, det er noe du selv har skrevet) ... :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Helt sikker - da tror jeg du har glemt en viktig liten detalj (ja, det er noe du selv har skrevet) ... :)

Ikke som jeg kan komme på i farten nei....

Hva med beslutningen om å forkaste religioner - den hendelsen må da være verdt å nevne.

Lenke til kommentar
Hva med beslutningen om å forkaste religioner - den hendelsen må da være verdt å nevne.
Nææ, det endret jo ingenting annet enn at jeg sluttet å tro bare... Skulle jeg dra frem noe så var det frihets følelsen det ga meg når jeg var kvitt tanke fengslet som jeg syntes var best... :) Men det er for det første en del år siden og for det andre var det ingen big deal for meg den gangen heller, ikke som jeg kan huske ihvertfall....

Edit: Nå klarte jeg en dobbelt post i et enkelt innlegg også... Hm merkelig...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Tror året der mine foreldre skilte seg, min farfar og oldefar døde, og min søster og bestekompis flyttet til utlandet må være det mest livsforvandlende. Når man mister hele den fundamentale grunnkjernen i sin primærgruppe på så kort tid, blir man plutselig veldig sårbar og alene. Det året var ærlig talt en beinhard tid som krevde mye omstilling i hverdagen, men samtidig en erfaring som med tiden gjorde meg sterkere mentalt sett.

Lenke til kommentar

Jeg hadde før en kjæreste som var veldig opptatt av åndelighet, spøkelser og mytiske svar på ting og tang, og som samtidig slet med dyp depressjon, selvmordstanker og så videre. Jeg er ikke lengre enig med mitt tidligere meg om hvilke ansvarsroller vi skal ta på oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...