TheKims Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Flere som har prøvd ut dette spillet? http://youtu.be/l5OhFnq_iKw Har spillt dette noen dager nå å har omsider kommet meg til månen. Landingen har jeg ikke fått helt teken på enda, men gir meg ikke før jeg klarer tur/retur Spillet kan forøvrig lastes ned gratis her: http://kerbalspaceprogram.com/download.php Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Så ikke så dumt ut! Minner meg litt om spillmekanikken i Spore mht å lage sine egne romfartøy. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Selvsagt spiller man KSP. Jeg har betalversjonen da. The Mun (månen) har vært utforsket og man kom seg tilbake med livet i behold. Vel, hvertfall tilslutt. Det er en del kræsjlandete romskip der ute. I tillegg til de som er låst i en evig bane uten å komme ned. Men Shit happens, man kan ikke få til alt heller. Jeg har også fått laget et romskip som starter som et fly med jetmotorer (finnes ikke i gratisversjonen). Det er dette jeg holder på å perfeksjonere for tida. Planen er å ta av horisontalt (igjen, betalversjonen), blaste ut i verdensrommet med raketter når jetmotorene har tatt meg så høyt de kan, så en bane rundt Kerbin før jeg forstetter til Minmus (Kerbins andre måne som finnes i betalversjonen) før jeg vender nesa tilbake og lander horisontalt utenfor Kerbal Space Center. Foreløpig sliter jeg med å nå Minmus. Får aldri helt linet opp med banen dens. Ellers følger jeg med på denne fyren på Youtube: http://www.youtube.com/user/trydyingtolive/videos Han legger stadig ut nye videoer med tutorials osv. 2 Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Fantastisk spill! I går kom jeg endelig frem til ett design som får meg til The Mun og tilbake igjen. Etter ett par vellykkede orbits rundt The Mun med påfølgende hjemturer så forsøkte jeg en landing.. Fikk litt panikk rett over overflaten, overjusterte og sendte de tapre astronautene mine rett i bakken. De overlevde (desverre), så nå sitter de vel der og venter på å bli reddet KSP er vel verd pengene Lenke til kommentar
libbern Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Dette må sies å være et av mine favorittspill, det trenger mer oppmerksomhet! Klarer fint å lande på den innerste månen, men å ha nok drivstoff til å komme hjem igjen er det verre med :o Kan ikke sammenlignes med Spore. Alt fra EA luker av pengemelking og uoriginale konsepter. Spore sitt konsept var jo lovende, men skuffet hardt. http://i.imgur.com/DWOBU.png ... vel, landingen går ikke alltid så bra :/ Endret 10. oktober 2012 av libbern Lenke til kommentar
norgi Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Veldig artig, men veldig tidskrevende, tror jeg må lage tidsplan får å for spilt og sett alt jeg vil, first world problems FTW. Det er blitt veldig mye vanskeligere rett før jeg kjøpte det, så ble jo litt skuffe da jeg ikke kom så langt som jeg burde har gjort ifølge diverse LPer jeg følge med på ^^ Ekstremt avhengighet-skapene er den ihvertfall. For interplanetarisk misjoner (inkl. månder) tror jeg denne siden kan hjelpe: http://ksp.olex.biz/ og en mod som heter mechjeb har en del autopilot funksjon, og om en ikke vil bruke det kan en ihvertfall har bruk får en haug med ekstra tallinformasjon som den viser. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Veldig artig, men veldig tidskrevende, tror jeg må lage tidsplan får å for spilt og sett alt jeg vil, first world problems FTW. Det er blitt veldig mye vanskeligere rett før jeg kjøpte det, så ble jo litt skuffe da jeg ikke kom så langt som jeg burde har gjort ifølge diverse LPer jeg følge med på ^^ Ekstremt avhengighet-skapene er den ihvertfall. For interplanetarisk misjoner (inkl. månder) tror jeg denne siden kan hjelpe: http://ksp.olex.biz/ og en mod som heter mechjeb har en del autopilot funksjon, og om en ikke vil bruke det kan en ihvertfall har bruk får en haug med ekstra tallinformasjon som den viser. Hva mener du med tidkrevende? Er jo enkelt å kutte opp spilløktene i KSP. Forsåvidt forstår jeg ikke helt hvorfor folk bruker mechjeb, man kommer langt med å bare stole på øyemål. Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Jeg sliter med at fallskjermen ikke løser seg ut. Leste at den skulle åpnes automatisk 500moh. Er det feil, og er det en knapp man må trykke på for at den skal løse seg ut? Edit: Glem det Endret 14. oktober 2012 av Crankykid Lenke til kommentar
koots Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Artige saker. Har tilogmed klart å komme meg ned fra space et par ganger. Orbit neste Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg husker første gang jeg fikk til en perfekt bane rundt Kerbin. Har ikke helt fått til alt enda jeg. Har en mislykket oppskytning fra Mun som beste. Så den går i bane der ute fortsatt. Lenke til kommentar
koots Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Fikk det til, ikke perfekt og store avstandsforskjeller. Returnerte klarte jeg også. Synd at raketten ikke ble lagret skikkelig, da den virket helt fint Lenke til kommentar
Sharain Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Digger dette spillet. Lage mange vanvittige raketter og se dem enten gå i luften eller komme seg relativt langt opp. Eneste store problemet jeg har møtt på er at det ser ut som jeg ikke kan bruke en vertikal splitter (Dele cockpit fra selve raketten.) Når jeg prøver seriøst så tar jeg det steg for steg, og jeg vil gjerne se cockpiten splitte seg fra alt annet om noe går galt under oppskyting. Ideer? Lenke til kommentar
koots Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Om noe går galt under oppskyting så er taktikken min å hamre løs på space så alle trinnene blir sprengt vekk, og så håpe på det beste Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Sist gang jeg prøvde så forsvant romskipet mitt i ett solomløp som var ca tre ganger lengre ute enn jorda... Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Ellers følger jeg med på denne fyren på Youtube: http://www.youtube.c...ngtolive/videos Han legger stadig ut nye videoer med tutorials osv. Ikkje no lenger, han har omtrent lagt opp, ser det ut til. Kan anbefale Scott Manley, han har ikkje så mange typiske tutorials, men det er fortsatt mykje informasjon i videoane. TheWinterOwl har også ein del snuttar, mest om fly. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Dette spillet er mitt største tidssluk om dagen. Sykt avhengighetsdannende "spill"! Mitt foreløpig lengste vellykkede oppdrag er å reise til Mun, gå i bane rundt en liten stund, for så å returnere trygt tilbake til Kerbin. Jobber med rakett med månelander nå, men sliter litt med ett fungerende design. Vil ha en rakett jeg kan legge i bane rundt Mun, så koble fra månelander, lande på månen, så opp igjen i bane og koble til raketten igjen, for så å ta alle, og alt tilbake til jorden. Altså null romskrap. Jeg har forøvrig kjøpt fullversjonen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det lengste jeg har kommet er en landing og retur fra Minmus. Planla egentlig en tur til Duna, men så denne og jobber i disse dager med å følge deres utvikling mens jeg prøver å gjøre noe lignende. Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Diggbart spill, men savner muligheten for multiplayer, kessler er liksom ikke det samme.. Har ett skip i bane rundt jool, og ett mindre i bane rundt eve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå