Bjerknez Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Jeg har de to siste dagene "laget" meg en blogg/fotoside og lurer på om noen her kan komme med tilbakemeldinger? Det jeg vil vite er hvilket førsteinntrykk dere får av siden og hvadere synes om selve oppsettet og innholdet. Jeg er ikke ute etter kritikk på bilder, men da altså kun på selve nettsiden. Adressen er: www.bjerknez.no Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Siden er enkel å finne fram i, bildene laster raskt, jeg liker at man får opp neste bilde ved å klikke på bildet man ser på, og motivene du har valgt som bakgrunn er behagelige. Synes denne siden var veldig bra! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Tusen takk for det Keyzer28 Men synes du bildeoppløsningen er for stor? Sitter selv med en skjermoppløsning på 1920x1200 så det fungerer bra her, men noen har sagt at høydeformatbildene kan bli litt store... Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Det la jeg ikke merke til før nå. Jeg sitter på en 1680x1050-skjerm, og i høydeformat må jeg scrolle ørlite opp eller ned for å se hele bildet. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Okay. Tror jeg kanskje kan nøye meg med en oppløsning på maks 800px i lengste ende i fremtiden. Det er uansett nok tror jeg... (?) Takker igjen for tilbakemeldingen Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 For meg som sitter på en 11.6" pc med oppløsning på 1366x768 (tror jeg det er) må jeg scrolle på bildene, og det ødelegger litt inntrykket for meg. Men ellers ser det veldig bra ut. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Men en slik skjermstørrelse kan man jo like godt se på thumbs'a Lenke til kommentar
Torbjs Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Ser bra ut dette Problemet med for store bilder kan løses ved å bruke en annen lightbox-variant som skalerer i forhold til skjermstørrelse. Ellers ville jeg muligens tatt bort pilen på de menyelementene som man skal klikke på (Natur og landskap, Makro etc), da asosiasjonen med en pil ut fra et menyelement som regel betyr at menyen utvider seg videre. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Det jeg vil vite er hvilket førsteinntrykk dere får av siden og hvadere synes om selve oppsettet og innholdet. Funker på 24" fremsiden --> forsiden --> hovedsiden Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Høres bra ut flageborg Takk for tilbakemelding Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Til info så virker det på en 27" iMac også.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Til info så virker det på en 27" iMac også.. Fantastisk! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Da har jeg også lagt til flere sider i menyen, samt lagt inn flere bilder siden sist. Er litt usikker på om sidene i menyen burde vert rangert annerledes siden jeg kanskje føler det blir for mange valg her....? Noen gode tips til hva som bør ligge hvor i en evt. undermeny etc? Setter stor pris på kritikken jeg har fått så langt Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Liker siden godt, jeg. Oversiktlig og pent. Bra utvalg av fine bilder. Petimeteret ser et par skrivefeil, f.eks. proffesjonelt, foto oppdrag, Ove's, og copyright 2013. Og heter det fremsiden? Jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om jeg liker at du ikke har tekst eller velkomst på førstesiden, at bildet dominerer. Tror jeg hovedsaklig er for. Til salgs-avdelingen tenker jeg at du kan legge ned til under kontakt eller noe. Skal litt til at noen som er innom siden din er ute etter akkurat det du selger. Mer relevant med en link fra foto.no eller noe, tenker jeg, da. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Liker siden godt, jeg. Oversiktlig og pent. Bra utvalg av fine bilder. Petimeteret ser et par skrivefeil, f.eks. proffesjonelt, foto oppdrag, Ove's, og copyright 2013. Og heter det fremsiden? Jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om jeg liker at du ikke har tekst eller velkomst på førstesiden, at bildet dominerer. Tror jeg hovedsaklig er for. Til salgs-avdelingen tenker jeg at du kan legge ned til under kontakt eller noe. Skal litt til at noen som er innom siden din er ute etter akkurat det du selger. Mer relevant med en link fra foto.no eller noe, tenker jeg, da. Takker for kritikk Skrivefeilene skal rettes og jeg skal være såpass ydmyk at skriveferdighetene mine med tanke på skriveleifer ikke er på topp. Så takk for den Det med førstesiden er nok muligens en smakssak, men selv så liker jeg den veldig godt som den er nå Det med salgsavdelingen skal jeg kikke nermere på, men det føles litt feil å legge denne under "kontakt". Men mulig jeg tar feil Men takk igjen for at du tar deg tid til å komme med inputt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå