Lindsay Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Etter å ha satt nas4free til default settings går det ikke å å opprette eller importere zfs config og det er snakk om 2 stykk raidz med totalt 4TB med rippet bluray og DVD fra samlingen min. Kan selvfølgelig ta det på nytt men det tar tid å få jobben gjort på nytt Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 kan du dra fram cli og skrive zpool import? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Ser nå i status Total: 2.72T | Used: 1.38G | Free: 1.78T | State: ONLINE Jeg ser foldere og kan browse men ingen innhold Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Kjører nå en scrub på hda så vil det muligens ordne seg Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 prøv kommandoen du -h /tank Lenke til kommentar
tingo Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Siden jeg ikke har hørt om NAS4Free før, så måtte jeg sjekke http://www.nas4free.org/ Er dette prosjektet "bedre" enn FreeNAS på noen måte? Eller bare forskjellig? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Siden jeg ikke har hørt om NAS4Free før, så måtte jeg sjekke http://www.nas4free.org/ Er dette prosjektet "bedre" enn FreeNAS på noen måte? Eller bare forskjellig? Hvis du gidder å lese så ser du at Nas4Free er basert FreeBSD 9.x og FreeNAS 8 er basert på nanoBSD. Er bare linux-kjernen, Lenke til kommentar
tingo Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Hvis du gidder å lese så ser du at Nas4Free er basert FreeBSD 9.x og FreeNAS 8 er basert på nanoBSD. Jo takk jeg har lest det. :-D Jeg tenkte mer på om det var forskjeller i funksjonalitet. Er bare linux-kjernen, Hva mener du her? Siden når har linux-kjernen fått noe med FreeBSD å gjøre? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Når jeg kjører kommandoen du -h /mnt/hda lister en opp innhold. Men kan bety att den ikke har kjør ferdig scrub så ikke allt innhold er blitt gjenopprettet Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Nei, alt skal være tilgjengeleg. ZFS vil også si ifrå kva slags filer som ikkje er tilgjengeleg, hugse ikkje kommandoen for det, men det pleier å visast med zpool status. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Istedet for å opprette en ny tråd gjelder nå dette en pool som har innholdet intakt på ada7 mens ada9 og ada10 muligens ikke har det. Kjører jeg zpool import -f hdc får jeg output om å destroy og recreate pool from backup. Så er spørsmålet kan ada7 opprettes i bare read only mode og overføre dette til pools som fungerer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå