Gå til innhold

RAID kontroller jakt

Anbefalte innlegg

EVGA kortet synger nå på siste verset og jakten på en SATA kontroller som lar meg flytte ut disker fra hovedkortets SATA porter slik at jeg kan benytte reserve kortet har begynt.

Problemet er at jeg er på jakt etter noe som vil funke, og her blir det komplisert og som selger korrekt type kabel for eksempel fra mini SAS til SATA.

Noen forslag til noe som ikke er for dyrt? Trenger for det meste kun RAID 0 og RAID 1, eller rettere sagt kun RAID 1 siden det er det som sitter på ICH'n idag, men er greit om den håndterer SSDer også.

Har tittet på IBM 1015, men svært få som hadde den på lager og prisen har gått til værs, kunne også tenkt meg å få en ny så fort som mulig før hovedkortet sier takk og farvel for godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lista jeg legger på dyrt så snakker vi 1200 spenn og rundt der, noe som er litt for høyt akkurat nå.

Har vurdert kontroller i 15k klassen men finansiellt er det en plan som blir forskyvet konstant, så er mest ute etter en stop gap løsning før jeg benytter kontrolleren i serveren, så 8 porter hadde vært greit.

Serveren kjører Linux så om kontrolleren funker der så er det supert.

IBM kontrolleren var på lager hos sjapper jeg ikke stoler helt på, så derfor er den litt nedprioritert.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...