Frank Hansen Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Hei! Har nå etter lengere tid kommet fram til at det er på tide med en ny pc etter at den gamle tok kvelden. Har i noen dager lest litt rundt på nettet, men må innse at jeg kanskje ikke har like mye peiling på pc som jeg selv skulle ønske. Uansett, jeg tenker å innvestere i en laptop som skal vare noen år. Pc'n skal primært brukes til å kjøre musikkproduksjonsprogrammer som cubase (fullversionen), guitarrig, kore etc, men kan også tenkes at den skal brukes til noe spilling og generelt visning av video, bilderedigering osv. Kort sagt trenger jeg en kraftig allaround pc som vil kunne takle disse oppgavene. Jeg har den siste tiden, og spesielt etter apples lansering av sine nye og oppgraderte macer vurdert en macbook pro 15" da disse skal funke veldig bra til spesielt innspilling og arbeid med lyd. Men igjen er jeg ikke helt fornøyd med apples "compaq syndrom" med at man ikke kan gjøre en drit selv med hardwaren, oppgradere noe som helst selv, eller generelt friheten til å kunne bytte ut deler framfor å kjøpe en komplett ny maskin. Det med at man fatisk betaler x antall tusen for at det er et lysende eple på pc'n er også noe som ikke frister stort. Jeg har derfor tenkt at iogmed at jeg ikke er en ihugga studionerd, men heller en som driver med musikk på hobbybasis finnes det helt sikkert pc'er på markedet som kan funke bra for en billigere penge enn macbook pro. Spørsmålet blir da om dere har noen forslag og komme med som kan oppfylle mine kvalifikasjoner musikkprodoksjon, litt gaming osv. Iogmed at denne pc'n er noe som jeg ønsker skal vare en stund tenker jeg å legge litt penger i den. Ser for meg at 10-15k(prisen kan økes litt) er en sum jeg er villig til å betale for en god laptop. For dere Mac-fans out there er jeg også åpen for tips om å kjøpe mac til tross for at de kan være noe overpriset, men ønsker da og høre hvilken utgave og spesifikasjoner på maskinen som burde duge for min del. Takker på forhånd for svar! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Hvor stor? 15.6" http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10615902;c:100561;fl:0 17.3" http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10615944;c:100560;fl:0 Finn en selv: http://www.multicom.no/Baerbar-PC-tilbehor/cat-l/c100475 Anbefaler deg også å konfigurere disse med SSD og 8gb RAM Lenke til kommentar
Frank Hansen Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Takk for tipset! Har sett litt på den der, har du anbefaling på hvilket skjermkort jeg burde sette inn? Er standardkortet godt nokk, eller burde det byttes ut med en dyrere modell? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Skjermkortet er direkte overkill til ditt bruk. Jeg ville heller sett på Asus N56 og N76 og bytte til SSD og kanskje litt mer minne hvis du trenger det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå