Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HJELP! Pc'n vil ikke starte!

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Nå trenger jeg virkelig hjelp. Har nettopp kjøpt nytt hovedkort, prosessor og grafikkort til min pc, etter å ha tatt ut det gamle og installert det nye vil ikke datamaskinen starte. Det lyser en grønn lampe på hovedkortet så jeg regner med at det er strøm i omløp, men hva er det som kan være galt? Er det ikke NOK strøm? I en tidligere tråd spurte jeg om dette da jeg kjøpte delene og fikk beskjed av Arni90 om at det var mer enn nok strøm (400w), så da regner jeg med at det ikke er problemet.

HJELP! :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En gjenganger når man bytter hovedkort er at man ikke sjekker spacere. En ubrukt spacer kan lage kortslutning.

Tell antall skruer du tok ut fra det gamle kortet, fikk du noen til overs da du monterte det nye?

Flytter tråden til en mer passende kategori.

Lenke til kommentar

Aha, flaut. Tusen takk War, nå fikk jeg startet maskina ^^, Men når den booter møter jeg et nytt problem:

"CPU FAN ERROR!"

"Press F1 to Run Setup"

Er dette at CPU vifta ikke er koblet rikting? Eller at jeg må fikse noen innstillinger i BIOS? CPU vifta suser og går da, men..

EDIT: Jeg er kjent med at denne beskjeden kan komme opp om du har en vifte som IKKE er stock, og at BIOS tror vifta er treg. Så du må disable dette i BIOS, men jeg har jo en stock vifte... Jeg så ikke noen "CPU FAN" tekst på hovedkortet, så jeg bare koblet den til der jeg pleier å koble til viftene. Og vifta går jo som bare det, er det at hovedkortet heller ville hatt den koblet til et annet sted?

Endret av Genki
Lenke til kommentar
Aha, flaut.

Det er nå en ting, det kunne blitt pang og ikke noe hk eller psu.

På hjemmesiden er det egen liste over drivere på det hk.

Vi må ha hele navnet for å finne de.

+ win update 20 ganger

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aha, flaut.

Det er nå en ting, det kunne blitt pang og ikke noe hk eller psu.

På hjemmesiden er det egen liste over drivere på det hk.

Vi må ha hele navnet for å finne de.

+ win update 20 ganger

Ja, akkurat innstallert grafikkort driveren :) Nå må jeg vel oppdatere hovedkortet. Men en ting jeg lurer på, jeg har 2 skjermer, men bare en DVI output på grafikkortet. Kan jeg koble den andre skjermer rett til hovedkortet? Funker det? Eller vil jeg kun få bilde på enten grafikkortet ELLER hovedkortet?

Lenke til kommentar

I HK bruker den gpu inne i cpu. Har du ikke en annen type kontakt i skjermkortet?

Hmm, jeg har jo HDMI. Er det mulig å skaffe en HDMI til VGA? Eller bare HDMI til DVI? Og et annet spørsmål, nå er jeg inne på Asus sine nettsider (For hovedkort driver). Hva er det jeg skal laste ned? Chipset driver? Og bare det? Jeg har jo eget lydkort, så trenger vel ikke laste ned "AUDIO" driveren. Men må jeg laste ned ALT det andre? o.O Det er jo VGA, LAN, USB, SATA....Masse ^^,

Lenke til kommentar

Utilities (12)

Version 1.02.28

Last ned denne, der ligger asus update, den kan laste ned bios og oppdatere den rett fra windows.

Så slipper du knote i dos.

Evt last ned og trykk use from file.

post-64596-0-16825100-1339802157_thumb.png

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utilities (12)

Version 1.02.28

Last ned denne, der ligger asus update, den kan laste ned bios og oppdatere den rett fra windows.

Så slipper du knote i dos.

Evt last ned og trykk use from file.

Okei, tusen takk for all hjelpen. Du har vært konge, War! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...