Omnithunder Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Brukt pc 3000+ oppgadering senere 3000+ skjermkort= ca 7000kr Kjøpe ny pc nå som overgår den: 4500kr (f.eks http://www.komplett....aspx?sku=743848) Og du snakker om å spare penger? Hvor du henter tall og data fra er for meg en gåte. PC'en du linker til mangler SSD og operativsystem. Den har en svakere PSU og GPU enn den brukte med ny SSD og ny GPU. Den oppgraderte brukte har det som trengs for kr 4150. Ci3 er ingen velegnet gaming prosessor. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Hvorfor antar du at TS får kjøpt brukt pcen til 1500kr? TS oppgir en pris på 3000-4000kr. Du trenger ikke å lage regnestykker som inkluderer prisen du mener pcen er verd. 3000-4000kr for den pcen er det som er oppgitt og TS spør om det er verd det. Nei det er ikke verd det, at kabinett psu og harddisk kan være utgangspunkt i en ny pc er jeg ikke uenig i. Jeg tok grunnlag i den verdien TS oppga, ikke den verdien du kom fram til pcen var verd. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Må nok si meg enig med andre her, dette er et ganske så dårlig kjøp til den prisen den annonseres til. Personlig hadde jeg maks gitt 1000 - 1500 kr her og da hovedsakelig pga psu og SSD. Skal pcen være verdifull i dag bør den la seg oppgradere , dvs DDR3 minne , hovedkort som kan ta Ivy bridge og et hvassere skjermkort enn det som er i den. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Brukt pc 3000+ oppgadering senere 3000+ skjermkort= ca 7000kr Kjøpe ny pc nå som overgår den: 4500kr (f.eks http://www.komplett....aspx?sku=743848) Og du snakker om å spare penger? Hvor du henter tall og data fra er for meg en gåte. PC'en du linker til mangler SSD og operativsystem. Den har en svakere PSU og GPU enn den brukte med ny SSD og ny GPU. Den oppgraderte brukte har det som trengs for kr 4150. Ci3 er ingen velegnet gaming prosessor. Aner du hva du snakker om? Så og si ingen av dagens spill drar nytte av mer enn to kjerner uansett, så i3 er ikke en dårlig prosessor mtp spilling. Det er korrekt at grafikkortet i den pakken er svakere enn GTX260, men GTX260 bruker nesten 100w mer enn HD6770 i tillegg til at det ikke har støtte for DX11. Oppsettet Ekinorak linker til er et bedre oppsett en det som blir solgt. I tillegg til det får man med garanti og reklamasjon. Om man slenger 500kr i potten og kjøper et HD6870 istedet får man en meget kurant PC. Vanlig taksering av brukte PCer er 50% av PCens nåværende verdi og 30% for hvert år EDIT: Det står forsåvidt ingen steder i posten til trådstarter om operativsystemet er ekte eller om man får med CD/Key Endret 17. juni 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Nå må dere lære dere å lese hele tråden og ikke trekke alt ut av sammenheng. Jeg mente det var forsvarlig å betale inntil 1500 kr for den aktuelle PC'en brukt. Det er det som er utgangspuktet for diskusjonen. Ut i fra dette kan TS få seg en brukbar PC for de spill han ønsker å kjøre for kr 4150 med ny SSD og nytt Geforce GTX 560 TI, inklusive operativsystem. Dette er en bedre PC enn du kan kjøpe ny til samme pris, inklusive operativsystem og frakt for nye deler. Nå har jeg ikke tenkt å diskutere mer med "drittunger" som ikke klarer å følge en logisk tankerekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå