Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har noen spørsmål når det gjelder gpu overklokk:

 

1. Gpu voltage, er det er standard svar på hvor høyt dette skal stå, eller må jeg bare prøve meg frem? i tilfelle hvordan?

 

2. Memory clock, er det noen vits i å overklokke når jeg bare spiller på en skjerm + en skjerm til skype, spotify, temp måling osv?

 

3. temp, på hvilke temperaturer burde jeg gi meg? (kjører unigene heaven dx11 med alt på max for benche og stresse kortet)

 

4. power target, ja, kan noen forklare dette for meg?

 

5. slik jeg har forstått så skal du fortsette å øke mhz på gpu bost til du får tearing eller pc-en skrur seg av, når dette skjer senker du mhz litt og du er good 2 go på en stabil overklokk?

 

kan noen linke til side® med god overklokking lese-materiale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. GPU Voltage kan du bare sette på høyeste med en gang så vidt jeg har forstått. Det sørger i det minste for at spenningen er konstant.

 

2. Åh ja, minnebåndbredden er sannsynligvis en av de største flaskehalsene på GK104.

 

3. Boosten klokkes ned 26MHz når du passerer 70C om jeg har forstått rett, så det er en god idé å holde kortet kjølig.

 

4. Power Target bestemmer hvor mye strøm kortet kan dra før Boost klokkes ned.

 

5. Tearing er ikke det du ser etter, artifakter (prikker på bildet) er det du ser etter. En svart skjerm er også en veldig klar indikator på at du gikk for langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...