Andrepus Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Hei! har nylig kommet opp i muntlig eksamen i rettslære å tenkte å spørre om noen tips til selve oppgaven, Problemstillingen vi har fått utdelt til forberedelsesdelen er: Ta utgangspunkt i begrepet menneskerettigheter og forklar hva som ligger i dette. Deretter tar du for deg to land og sammenligner hvordan menneskerettighetene blir ivaretatt. Her er det viktig å få fram hvilke faktorer eller prosesser det er som hindrer at menneskerettighetene blir ivaretatt. Første delen er simpel, men andre del der jeg skal velge 2 land blir litt verre. Skal sammenligne et annet land med Norge og bruke varetekt som et brudd på menneskerettigheter i Norge. Derimot når jeg skal snakke om det andre landet er det viktig at jeg får med brudd på ytringsfrihet og trosfrihet, ettersom disse er med i lærerplanmålene. Noen som har tips til hvilke land jeg kan se på? Til nå har jeg sett på Kina, Egypt og Angola, men ingen av disse oppfyller kravene helt. Og er det noen som har noen tips hvordan jeg skal sette opp oppgaven? Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå