Tjafsen Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hei! Forrige uke bestillte jeg et DEMO Abit NF7-S V2.0 fra komplett.no. Dette ble satt sammen, og alt fungerte etterhvert som det skulle. Nå er jeg i tvil om det virkelig er v2.0 jeg har fått pga 2 ting: 1. Esken ser ut til å være versjon 1, bla annet fordi den skryter av FSB 333, v2.0 støtter vel FSB 400? Dette kan selvsagt forklares med at det er en demovare, "Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet." På esken har komplett.no merket esken med en lapp der det står bl.a. "Abit NF7-S ....diverse specs... Demo1", så det er tydelig at de trodde dette var et V2.0 kort. 2. Jeg brukte Abit FlashMenu v1.20 for å oppgradere bios. Etter et klikk på "OneClick Live Update" og en restart var ny bios versjon instalert: BIOS Version nVidia-nForce-6A61BA1BA1AC-21 BIOS Build Date 07/24/2003 Først litt "teori", nyeste bios til NF7-S er 21, mens nyeste til NF7-SV2.0 er 18. Begge er datert 24 juli 2003. Jeg mistenker at de siste siffrene BIOS Version (21) angir utgivelsesnummer. Siden Abit FlashMenu la inn nr. 21, betyr vel dette at jeg har NF7-S versjon 1? Noen som vet hvordan jeg kan finne ut helt sikkert hvilken vesjon av hovedkortet jeg har? En liten ting til. Jeg bestillte også en AMD XP2500 Barton Boxed. Jeg har eksperimentert med litt småklokking. Denne vil nesten ikke klokke i det hele tatt. Windows klikker under oppstart ved f.eks 174 * 10,5 = 1827 MHz = org hastighet med defaulte spenninger. Temp ligger på 40 - 50 grader. Steppingen er: AXDA2500DKV4D 9785237240143, AQXEA0330XPMW Noen som kan tolke noe ut i fra dette? Gjør jeg noe galt, eller har jeg bare vært uheldig med CPUen? Lenke til kommentar
dc Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 såvidt meg bekjent angående punkt nr. 1, så er det CPU BUS som er 333mhz, dvs. at det som står på esken stemmer (barton er 333mhz). det du tenker på (høres slik ut iallefall), er dual channel ddr 400 (200mhz * 2 = 400mhz). rett meg hvis jeg tar feil nå.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Last ned siggen min og finn ut ting og tang :wink: Lenke til kommentar
dc Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 en ting til.. sjekk på selve hovedkortet, der skal det stå om det er rev. 2.0 eller 1.0 - står ofte mellom PCI slottene. Lenke til kommentar
Tjafsen Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 en ting til.. sjekk på selve hovedkortet, der skal det stå om det er rev. 2.0 eller 1.0 - står ofte mellom PCI slottene. Ja, det har du sannelig rett i! takk for hjelpen MEN det står NF7-S V1.0 Akkurat som jeg fryktet. Komplett har stokket om hovedkortene. Da kommer neste spørsmål: Hva er forskjellen mellom V1.0 og V2.0? Er det verdt det å ta ut alt, sende inn kortet, få nytt osv...? Jeg har uansett tenkt å si ifra til komplett, siden jeg har fått feil! En ting til, Barton kan også leveres med 400 MHZ bus, men det var ikke offisiell støtte for dette i første versjon av nForce2. Minnet kunne derimot kjøres 400MHz, derfor er pakken merket med FSB333 og DDR400. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 du må vel ha v 2,0 for å kjøre dual ram ,ddr400 Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Hadde det vært et 1.2 hadde det ikke vært så gærent, men et v1.0! Hvis du skal beholde det bør du få det for maks 400kr... Hvor mye betalte du? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Få komplett til å sende deg en ferdigbetalt portoseddel.. Fikk feil skjermkort, var også et demo kort, komplett.no betalte frakten. Fikk også beskjed om at jeg ikke måtte stå i RMA kø, kortet jeg fikk tilbake var helt nytt + at det var et mye raskere kort enn jeg opprinnelig hadde bestilt.. Kan fort bli litt rot, de har veldig mye demovarer inne for tiden. God service! Lenke til kommentar
Tjafsen Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Hadde det vært et 1.2 hadde det ikke vært så gærent, men et v1.0! Hvis du skal beholde det bør du få det for maks 400kr... Hvor mye betalte du? Jeg betalte 655,-. Ikke spesielt billig for versjon 1.0 nei... Fikk svar fra komplett i dag. De sender meg det riktige kortet, så har jeg 12 dager på meg til å returnere det gamle før de sender faktura. Forhåpentligvis får jeg et helt nytt kort! Da blir det plutselig et godt kjøp. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hadde det vært et 1.2 hadde det ikke vært så gærent, men et v1.0! Hvis du skal beholde det bør du få det for maks 400kr... Hvor mye betalte du? Jeg betalte 655,-. Ikke spesielt billig for versjon 1.0 nei... Fikk svar fra komplett i dag. De sender meg det riktige kortet, så har jeg 12 dager på meg til å returnere det gamle før de sender faktura. Forhåpentligvis får jeg et helt nytt kort! Da blir det plutselig et godt kjøp. Bare et lite spørsmål: Har du oversittet 14 dagers returrett, eller ga Komplett.no seg uten kamp? Fikk nemligen tilsendt et feil kort her også, et Abit IS7-E istedetfor IS7. Demokort også dette. Lenke til kommentar
Superkonge Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 På mitt kort står det en strekkodelapp ved PCI slottene og med liten skrift under strekkoden så står det at jeg har v1.1. Du har sikkert en slik lapp du å. Kjøpte demo på komplett jeg også Lenke til kommentar
Zink Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 du må vel ha v 2,0 for å kjøre dual ram ,ddr400 Hva betyr det da når Abit oppdaterer i Bios v18 ( Released 13.05 for NF7-S v1.0-1.2 ): 5. Adds auto-detect function of "Dual Channel DDR". The DDR modules should be installed in DIMM-3 and DIMM-2. http://www.abit-usa.com/products/mb/bios_r...ories=1&model=6 . Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hey. Jeg kjøpte et Abit Nf7-s demokort jeg også. Håpet det skulle være et V 2.0 , men det ble et V 1.1 . Verson 1.0 , 1.1 og 1.2 er basert på Nforce 2 chippen , V 2.0 er basert på Nforce 2 Ultra 400 chippen. Alle disse har dual DDR , men V 2.0 har offisiell støtte for AMD CPU med fsb på 400 ( 3200+ ) , noe v 1.0-1.2 ikke har . Mange har alikevel fått disse hovedkortene til å fungere på 400 fsb. Nforce 2 Ultra 400 skal være litt kjappere enn Nforce 2 ( ca 5 %) . Forsjell på på 1.0 og 1.1 : 4 festehull for montering av tunge kjølesystemer til CPU . Forsjell på 1.1 og 1.2 : Økte muligheter til å styre strømstyrke på CPU og minne ved overklokking . Det er det jeg vet , håper det hjelper noen ...... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Det er det jeg vet , håper det hjelper noen ...... Nøkternt og greit, og såvidt jeg kan se helt riktig ! Offtopic: har 3 hk liggende "på vent" ( høye ram-priser kverker ferdigstilling ) - hadde vært interessant å se resultat i eksakt samme testbenk: NF7-S v2.0, v1.0 + IT7-Max2 v2.0 - oppdatert tipper jeg ( dog rått ) at i845PE ville hevda seg bra... . Lenke til kommentar
Tjafsen Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Hadde det vært et 1.2 hadde det ikke vært så gærent, men et v1.0! Hvis du skal beholde det bør du få det for maks 400kr... Hvor mye betalte du? Jeg betalte 655,-. Ikke spesielt billig for versjon 1.0 nei... Fikk svar fra komplett i dag. De sender meg det riktige kortet, så har jeg 12 dager på meg til å returnere det gamle før de sender faktura. Forhåpentligvis får jeg et helt nytt kort! Da blir det plutselig et godt kjøp. Bare et lite spørsmål: Har du oversittet 14 dagers returrett, eller ga Komplett.no seg uten kamp? Fikk nemligen tilsendt et feil kort her også, et Abit IS7-E istedetfor IS7. Demokort også dette. Kortet ble motatt torsdag 28/8, dvs. 5 dager siden. Så jeg kunne uansett angret kjøpet. Jeg foreslo denne løsningen, slik at jeg slipper å være uten PC mens posten går tur/retur komplett. I tillegg skal de sende meg en ferdigbetalt pakkeseddel til å returnere V1.0. Dette var helt greit for komplett, forutsatt at jeg sender inn det gamle kortet. Lenke til kommentar
Tjafsen Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Huff, det var visst ikke så enkelt likevel. Fikk mail fra komplett i dag tidlig: Hei! Jeg har nå forsøkt å gjøre det, men vi har desverre ikke noen erstatningsvare tilgjengelig. Kortet må desverre derfor sendes inn om dere ikke ønsker kortet. Forslag til løsning dersom dere synes kortet dere har fungerer greit, er at jeg legger inn info om at dere kan få litt rabatt ved neste bestilling. Så kan dere beholde kortet som jeg regner med at fungerer som det skal. OK? Jeg svarte kort oppsummert at jeg ville ha et V2.0 kort, og påpekte at de har 500+ på lager av Abit NF7-S V2.0. Da kom dette svaret: Hei. Vi beklager at du har fått feil vare og må selvfølgelig fikse opp i det, siden vi ikke har flere kort av den typen kan du få pengene tilbake, det er ikke noe problem. Jeg kan ikke gi deg et nytt kort fra lager, siden du kjøpte demo kort med såpass redusert pris. Men du kan godt få et nytt v2.0 kort mot mellomlegg i prisen hvis du ønsker det. Alle evt. frakt kostnader vil vi dekke. Så nå vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre. Den eneste servicen de tilbyr er å dekke frakt. Jeg har jo uansett rett til å returnere kortet og få pengene tilbake, siden det er mindre enn 14 dager siden kortet ble motatt. Jeg trodde de var villige til å strekke seg litt lengre for å rette opp i denne feilen. Lenke til kommentar
Athos70 Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 hva er status hos dere som har v1.1 ? er dere fornøyde? har lest påstander om at det er ustabilt osv... (jeg har ant. ett selv underveis). Lenke til kommentar
Superkonge Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg har v1.1 og har ikke merket noen problemer i det hele tatt. Har ikke fått klokket noe mye siden jeg har en xp2000 pal. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Huff, det var visst ikke så enkelt likevel. ...Jeg trodde de var villige til å strekke seg litt lengre for å rette opp i denne feilen. Kunne de godt ha gjort, når de først innrømmer feil. Da jeg hadde rma-sak på ett v1.0 demo, fikk jeg et ikke-demo v2.0 i retur. Dog, de har retningslinjer og skiller mellom sakene - at de på "retur" må svare for håndteringen. En annen gang fikk jeg ny og større harddisk i retur etter kræsj, selv om garantien var utgått - takket være at saksbehandler gikk til sjefen + at det var hdd-kræsj nr. 2 iløpet av en uke. Hvis du får saksbehandler til å kontakte overordnet ( kanskje han gjorde det og fikk avslag ), så virker det rimelig at du får revisjonen du bestilte uansett, syns jeg. . Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg synes komplett kommer med en bra løsning her,de holder en hyggelig tone og tilbyr rabattløsning osv.. klart kunne de ha strukket seg litt lengre, men hvis de skulle gitt kompensasjon til alle "småfeil" også, så hadde det gått ille... Jeg skjønner at de ikke kan gi deg nytt kort fra lager, da Demovarene sikkert budsjetteres på en annen måte.... Jeg ville satset på et Nytt NF7-S (de er jo ikke så dyre) og heller spurt om de kunne rundet av mellomlegget litt nedover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå