Bjornizz Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) Hei. Feilsøker nå min nye pc etter dustinhome sitt skjema. I skjemaet står at jeg skal koble til strøm, prosessor og prosessorkjøler og muligens noen høytalere visst ikke hovedkortet har integrert lyd. Derretter skal jeg kortslutte de to pinnene som det står pwr switch på og det skal komme feil melding i form av lyd/piping. Kommer ikke noe feilkode for meg uannsett hva jeg gjør. Har lagt ved noen bilder av oppsettet slik det er nå. Det er en liten ledpære som heter DRAM Led som blinker rødt visst jeg trykker på knappen Go Button. Har også prøvd å starte maskinen med Start knappen på hovedkortet. Jeg koblet også på skjermkortet, men det kommer ingen signal på skjermen og fortsatt ingen feilmeldinger. Jeg prøvde også å koble til rammen, men fortsatt ingen ting. Komponenter: - Hovedkort: ASUS Crosshair V Formula/Thunderbolt - CPU: AMD FX-8150 8 kjernet - CPU-kjøler: Phanteks PH-TC-14PE - RAM: 16Gb DDR3 - Kingston HyperX 4Gb x 4 - Skjermkort: Zotac GeForce GTX 680 4Gb - PSU: Corsair AX1200Watt Komponenter som ikke var tilkoplet: - HDD: Seagate Barracuda 7200.12 1TB - SSD: Kingston HyperX 120Gb - Kabinett: Cooler Master Cosmos 2 Ultra Tower Bjørn Olav Vadder Endret 15. juni 2012 av Bjornizz Lenke til kommentar
Bjornizz Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Ingen forslag til hva feilen kan være? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Endret på en svært lite beskrivende emnetittel. Du bør bruke flere ord enn kun Feilsøking. Du bør nesten beskrive komponentene i datamaskinen din grundigere. Du bør også ha tilkoblet følgende komponenter når du feilsøker : *Cpu og kjøler. * 1 Skjermkort (med mindre du har en Cpu med Gpu eller en gpu på hovedkortet) *1 Minnebrikke *Strømforsyningen koblet riktig til. *Og eventuelt pc speaker tilkoblingen fra hovedkortet om kabinettet støtter dette. Utifra bildene så mangler skjermkortet (om du ikke har et integrert ett) 1 minnebrikke og muligens så må du også koble til 1 kabel til fra strømforsyningen. Du bør også skrive litt mer om hvilke komponenter du har i datamaskinen din sånn at det blir lettere for oss å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Bjornizz Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Oppdaterte innlegget nå, med komponenter og diverse ting jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Bjornizz Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Har prøvd alt du sier Malvado, men ingen tegn til liv på skjermen enda. Har også prøvd forskjellige kabler; HDMI og DVI for å være sikker på at ikke det er kabelen det er noe galt med. Kan det være RAM'en tro? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Nja, tror personlig at det kan være hovedkortet, spesielt om du ikke får noe signal i det hele tatt. Spinner Strømforsyningen opp når du prøver å starte pcen? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Sikker på biosen din støtter AMD FX? De første biosene til dette kortet gjorde ikke det - prøv med en eldre AMD cpu, men ikke en Phenom II X6 - for da kommer du til å angre på FX'en etterå ;-) Lenke til kommentar
Bjornizz Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Nei, altså hovedkortet tenkte jeg også for en stund siden, så jeg kontaktet Dustinhome og spurte de om dette. Sendte kortet inn til ASUS og fikk det tilbake med beskjed at her var det ingen feil. Strømforsyningen spinner opp ja. Men det som skjer når jeg starter, det er at systemet starter med lys og alt. Skjermkortvifta går, prosessorkjøleren sine vifter går osv, men får ikke noe signal. Alt skal være kompatibelt, det eneste jeg er litt usikker på det er RAM brikkene. Også så jeg at det var en 4-pins kontakt øverst på kortet som jeg ikke hadde noe koblet i. Legger ved en link med bilde av strømkontaktene: http://ge.tt/5clNbDJ/v/0?c Det var i kontakt A på dette bilde jeg ikke hadde noe i. Er dette en viktig del som kan være grunnen til problemet? Takk for svar Bjørn Olav Lenke til kommentar
Mathias_Bawz Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 har hovedkortet memok knapp så press inn denne, hvis ikke kan du prøve å starte pcen med bare en minne brikke. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Det var i kontakt A på dette bilde jeg ikke hadde noe i. Er dette en viktig del som kan være grunnen til problemet? Ja, dette er strømkontakten til prosessoren Edit: mulig du ikke trenger koble til A hvis du har koblet til B riktig Endret 16. juni 2012 av TT88 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Husker ikke helt i farta, men noen Cpu'er og hovedkort kan kreve at du kobler til i det minste A, B, C ovenfor og D om du bruker mer enn et skjermkort. Lenke til kommentar
Bjornizz Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Njaa, leste skikkelig igjennom manualen til hovedkortet nå og det viste seg at jeg bare trenger å plugge i kontakt B, C og D. Så disse er plugget i nå, og alt annet er koblet. Så jeg prøvde igjen å få bilde på skjermen, men ingenting nå heller. Kommer bare "no signal" med DVI, HDMI og DisplayPort, har også prøvd flere skjermer. Men det blinker et lys på hovedkortet mitt som det står DRAM på, så jeg regner med at det kan være ram'en og vil da sende inn brikkene og få noen som ASUS påstår at skal passe til hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå