NJW1609 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Hei, jeg ønsker og kjøpe en Canon 7d eller 5d markii. Jeg tenker på om jeg skal kjøpe det i Norge (fotovideo), eller skal jeg kjøpe i flyplassen, siden jeg skal til new York. Tenkte på tax free på flyplassene, men hvis ja burde jeg kjøpe i new York flyplass eller gardemoen. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Tja, hva synes du er mest viktig? Spare noen kroner nå kontra full norsk garranti? Det er tradisjonelt ikke så mye å tjene på å kjøpe hus i USA, på optikk derimot er det ofte mye å hente. Lenke til kommentar
NJW1609 Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Tenker på at det er tax free i USA, så at det blir 1 russen lapp billigere. Men garantien i Norge er også veldig tiltrekkende Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Det er nok bare du selv som kan besvare spørsmålet ditt (: Jeg for min del vil nok ikke handle hus i utlandet, det meste annet derimot handles flittig fra B&H. Lenke til kommentar
NJW1609 Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Jeg tror at jeg tar det her jeg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) Denne uken har Japan Photo kjempetilbud på 7D ca 1500.- i rabatt og 5D mkII 1000.- i rabatt. Vet du ikke hvem av disse du burde kjøpe er det mest fornuftige og kjøpe 7D siden det er et mer allround kamera. Endret 15. juni 2012 av Nautica Lenke til kommentar
DenPlettfrie Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Husk også at dersom kamerahuset kjøpes i utlandet, slipper du kanskje moms / sales tax der, men det skal da betales 25% MVA ved innførsel til Norge (Forutsatt at huset er verdt mer enn 6000, noe begge disse er). Blir du tatt med kameraet på "grønn sone", blir det beslaglagt og du får bot i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå