Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig eksamen i R1

Anbefalte innlegg

Heisann.

Det har seg slik at jeg har blitt trukket opp i muntlig eksamen i R1, tema Algebra og sannsynlighet og skal opp førstkommende mandag.Del 1 av eksamen foregår ved at jeg presenterer ett/to kompetansemål ved å "presentere teori som ligger bak disse kompetansemålene, og deretter vise anvendelser". Ble rådet av læreren til å velge et av målene jeg var minst sikker på, til del 1, da sjansene er mindre for at jeg får spørsmål knyttet til dette på del 2. Er ikke noen særlig stor fan av sannsynlighet, så jeg har foreløpig sett meg ut:

"Drøfte kombinatoriske problemer knyttet til ordnede utvalg med og uten tilbakelegging og uordnede utvalg uten tilbakelegging, og bruke dette til å utlede regler for beregning av sannsynlighet."

Det jeg er litt usikker på er hvordan jeg skal legge frem dette. Om det er noen som har noen innspill, og kanskje til og med er i samme båt, ville jeg blitt veldig glad. Eventuelle tips fra andre som har vært oppe i matte muntlig tidligere ville også vørt veldig fint. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg kom opp i R1-skriftlig, men vi har i timene gått igjennom en del ift. muntlig eksamen. Finn en (gjerne vanskelig) oppgave som er relevant til ditt kompetansemål, løs den, og tenk gjennom hvordan du gikk frem. Tenk gjennom hvordan du vil presentere dette på en forstålig måte til sensor, hvor han/hun får et inntrykk av at du har full kontroll og høy kompetanse i faget :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...